Gister weer bij Zorro wezen kijken in Soest.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Gister weer bij Zorro wezen kijken in Soest.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 14:09

[VvdD] Paard aan de beurt voor Paardenkamp/Soest slik....

[ITP] Zorro naar de Paardenkamp/Soest 23-08-04

Gister ben ik weer bij Zorro wezen kijken in Soest op de Paardenkamp. Hij maakt het erg goed. De 1e weken had ik het erg moeilijk mee maar zie nu dat het hem erg goed doet dat vele bewegen op het land. Hij is heel soepel niet te dik/mager, geen ijzers meer en vrolijk niet zo hangerig in het land als hij voorheen was. 1 Nadeel dat hij het zo naar zijn zin heeft: hij heeft niet echt oog meer voor mij en komt niet meer als ik hem roep Verdrietig . Gister voor het eerst sinds hij weg is gauw een aai kunnen geven over zijn snoet. Hij staat er in een kudde van een stuk of 15 dag en nacht op het land. Toen ik hem 23 augustus bracht stond hij met 2 merries en daar klikt het nog steeds mee ze blijven bij elkaar in de buurt. Als er een paard in de buurt komt dan jaagd zorro ze weg met ontblote tanden Haha! Ook heeft hij nog een andere merrie veroverd en ze schuren elkaars staarten kaal. Niet zo'n fraai gezicht maar ze hebben het naar hun zin.

Ben benieuwd waar Zorro in oktober komt te staan want dan gaan ze niet meer in de weide. Voor zorro hoop ik in zo'n nieuwe loopstal met de kudde maar voor mijzelf niet. Komt dan een bezoekregeling en je mag dan waarschijnlijk maar 1 x in de 2 maanden op de zaterdag komen kijken. Nu ga ik nog steeds een paar keer per week kijken kan het niet laten voelt nog steeds als mijn paardje.

Heeft een van de bokkers die er wel eens komen hem al gezien? Hij stond/staat afwisselind in de weilanden links naast het wegrestaurant/benzinepomp en met de warme dagen heeft hij als enige een blauw masker om.

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 14:14

Wel fijn dat ie t zo lekker heeft,
heb m neit gezien.. ben dr ook al een tijd niet meer geweest Bloos
succes, en ben beniwt waardie in oktober terecht komt!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 14:17

Jij woont ook vlakbij zie ik. Kom je er normaal wel vaker?

Als het goed is zal ik binnenkort een brief krijgen als hij in de potstal komt te staan.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 14:19

Fijn dat hij het zo goed naar zijn zin heeft. Leuk is het niet dat hij niet meer naar je toekomt, maar dat is wel een teken dat het hem heel erg goed bevalt. Dat is natuurlijk ook heel veel waard.
Ik zal voor je duimen dat ze de bezoekregeling aanpassen.

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 14:23

leuk dat het hem bevalt, das wel weinig die bezoekregeling, maar beter iets dan niets Knipoog

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 14:23

Mikkie schreef:
Fijn dat hij het zo goed naar zijn zin heeft. Leuk is het niet dat hij niet meer naar je toekomt, maar dat is wel een teken dat het hem heel erg goed bevalt. Dat is natuurlijk ook heel veel waard.
Ik zal voor je duimen dat ze de bezoekregeling aanpassen.

Aanpassen weet ik niet of ze dat gaan doen. Ze hebben geen vergunning op de nieuwbouw voor bezoek. Maar goed met 1 x per maand zal ik ook heel blij zijn. Hij is echt in goede handen. Heb de nieuwe stallen ook nog geen eens gezien ben er wel benieuwd naar.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 14:33

Zie nu net ook dat ze mijn verhaaltje (wat ze mij vroegen om te schrijven) op de site www.paardenkamp.nl hebben gezet Lachen
Onder verhalen en dan zorro aanvinken.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 14:35

tja dat valt dan niet mee, na jaren lange verzorging, dan zo,n ontvangst, maar wees blij hij had er ook afgetopt bij kunnen staan, en dan????????? blijft moeilijk maar je weet dat hij het goed heeft.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 14:42

Hij kijkt wel naar mij als we hem roepen en hij niet ver staan maar hij heeft het te druk met zijn merrie's op zich wel goed en grappig om te zien maar doet wel een beetje zeer.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 18:27

Een vriendin van mij werkt daar. Gelukkig heeft Zorro het naar zijn zin!

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 18:44

He Gouda, blij om te lezen dat het zo goed met Zorro gaat! Ik rijd er deze week vast nog wel een keer langs en zal goed opletten of ik hem zie staan. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk voor je is dat hij weinig aandacht voor je heeft, maar hij laat zo wel blijken dat hij weer helemaal paard is in "zijn" kudde!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 12:54

Hij is inderdaad helemaal weer back to nature met wilde manen, staart en verbrand neussie.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 15:44

Gouda, wat lekker dat hij het zo naar zijn zin heeft. Ik kan het me wel voorstellen dat het moeilijk is voor jou, maar door jou kan hij zo goed zijn oude dag doorkomen. Ook fijna dat hij zo vrolijk en goed bevriend is met de andere paarden.
Ik hoop voor je dat je wel 1x in de maand kan komen, maar aan de andere kant is het misschien wel goed om even afstand te nemen. Sterkte verder nog meid.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:57

Gelukkig heeft Zorro het naar zijn zin! Hopen dat ie het daar nog járen lang volhoudt! Lachen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 20:15

Ik ben er vorig jaar voor het laatst geweest. Mer ponykamp hadden we een excursie daar. De paarden daar hebben het daar erg naar hun zin dus kan me voorstellen dat Zorro zich daar thuisvoelt. De hoefsmid van onze manege werkt daar ook regelmatig...en ik heb gehoord dat ze nieuwe stallen aan het bouwen zijn ja...zijn die al af??? En hoeveel paarden kunnen er dan bij? Een lerares van mijn manege heeft haar oude pony ook al een aantal jaar ingeschreven staan. Maar ze staat hier al zeker 20 jaar...dus dat wordt wel moeilijk als ze uiteindelijk ernaar toe mag....maar ik wens je veel sterkte!!! XXX

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 20:29

Ik ben er een hele tijd terug nog geweest. Het paard waar ik een hele tijd op gereden heb toen ik 9/10 was stond er. Helaas is ze 1 of 2 jaar geleden gestorven.. Keek net op hun site, en heb haar verhaaltje gelezen.. Het was echt een geweldig paard... Verdrietig

Mooi dat ie het goed naar zijn zin heeft, natuurlijk doet het pijn, maar je hebt hem wel een geweldig pensioen gegeven! Wees er maar trots op!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 20:42

wat leukd at hij eht zo naar zijn zin. heeft maar zo is het wel beter voor hem.
ik ken dat paardenkamp en ze zijn goed voor de paarden !

voor jou iets midner dat j je je maatje moet missen, maa rals je hem opzoekt ik het ook super toch ! Lachen

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 20:47

mooi toch dat het zo goed gaat, jammer dat die regeling komt

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 09:00

Aphrodite schreef:
Ik ben er vorig jaar voor het laatst geweest. Mer ponykamp hadden we een excursie daar. De paarden daar hebben het daar erg naar hun zin dus kan me voorstellen dat Zorro zich daar thuisvoelt. De hoefsmid van onze manege werkt daar ook regelmatig...en ik heb gehoord dat ze nieuwe stallen aan het bouwen zijn ja...zijn die al af??? En hoeveel paarden kunnen er dan bij? Een lerares van mijn manege heeft haar oude pony ook al een aantal jaar ingeschreven staan. Maar ze staat hier al zeker 20 jaar...dus dat wordt wel moeilijk als ze uiteindelijk ernaar toe mag....maar ik wens je veel sterkte!!! XXX

Er zijn 2 nieuwe potstallen gebouwd. Daar kunnen ze met een clubje van 15 paarden in lopen. Heb ze nog niet gezien omdat er geen berzoekregeling (nog) is. Zorro heeft 9 a 10 jaar op de wachtlijst gestaan. Weet niet hoe lang de pony van de lerares ingeschreven staat?

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 15:36

Ik kom daar zeker een keer of drie in de week langs, ik heb hem idd zien staan hij ziet er gelukkig uit hoor!!!!!!

salsalover
Berichten: 110
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 18:16

hey hey ik heb hem niet daar gezien maar wel op de manege goudse hout (toch???) was een leuk en lief paard. leuk dat het zo goed met hem gaat. wel jammer voor jou???

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 18:31

Leuke reactie allemaal he, gouda. Doet je zeker wel goed.
Niet veel eigenaren geven hun paard zo'n goed pensioen, dus je mag best trots op jezelf zijn.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 18:42

spokie79 schreef:
Niet veel eigenaren geven hun paard zo'n goed pensioen, dus je mag best trots op jezelf zijn.


Idd, Ik wou net zeggen wees maar trots dat ie van jou het nu zo lekker heeft in een rusthuis!!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 09:29

spokie79 schreef:
Leuke reactie allemaal he, gouda. Doet je zeker wel goed.
Niet veel eigenaren geven hun paard zo'n goed pensioen, dus je mag best trots op jezelf zijn.

Klopt doet mij heel goed. Ik leg mij er nu steeds meer bij neer dat hij niet meer van mij is en ik de juiste keuze voor hem heb gemaakt. Ik ga nu (ook een beetje door de zorg om mijn nieuwe paard) ook minder bij hem kijken. De eerste weken ging ik zowat iedere avond kijken Bloos maar weet nu dat het goed met hem gaat en hij in goede handen is. Beter kan hij het niet hebben.