mijn nieuwe rijpaard ...Sadaula

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

mijn nieuwe rijpaard ...Sadaula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 22:15

Hoi,


Ik heb er weer 1 bij ....

Nadat ik Beauty 2,5 maand geleden heb gekocht, heb ik bij hetzelfde adres, toch deze 5 jarige merrie ook nog op de kop getikt

Sadaula, v Cocktail x Michelangelo x Eclatant.........ja de volle zuster van Sall haar paardje Padaula..... Lachen

Hier even een foto die ik snel gemaakt heb, vanmiddag.....dit was haar 2e dagjeop de wei deze zomer..... Verward heeft nl al een aantal maand op stal gestaan en kwam 20 min per dag buiten in de bak, en stond onder een dek tot 2 weken terug

Afbeelding

Ik was nl van plan om vanavond nog wat leuke foto's te maken, maar door dat ze zolang met dek op heeft gestaan, is haar huid erg gevoelig , want ze zit onder de bultjes van de vliegen......dus de mooie foto's houden jullie nog ten goede,..... Cheese!

Volgend jaar dus weer geen 2 maar 3 merrie's bij de hengst....Ik heb haar eigelijk voornamelijk voor het rijden gekocht, maar ja....een veulen is ook wel leuk...en haar 1,5 jarige flemmingh nakomeling( hengstje) is erg apart........Afbeelding

Oja BTW merrie word volgend jaar STER Schijnheilig

Groet,

Sigrid


chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:36

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik hoop dat jullie veel plezier aan elkaar gaan beleven!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:37

Mooi paardje, veel plezier met haar!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:43

Prima papiertje, mooie merrie: goede koop zo op het eerste gezicht!

Veel plezier ermee, en ik zal ook duimen dat die Ster er voor je aan zit

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

fokfanaat

Berichten: 20209
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:45

dat klinkt goed! Ben benieuwd naar actiefotoos!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:02

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst/
Leuk paardje, veel plezier met haar

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:33

Hoe kun je nu al weten of je merrie volgend jaar ster wordt? Lijkt me erg sterk....

Maar iig veel plezier d'rmee.

Toos paardloos

Sall

Berichten: 6696
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:06

Hé Zussie!!! Vind het toch wel heel apart dat ik zo een volle 'zus' van Padaula ben 'tegengekomen' op Bokt!
Hoe groot is ze eigenlijk?
Enne mischien allebei volgend jaar ster? *keep my fingers crossed*

Imker, er staat een 'schijn'heilie-smiley achter.. dus zo zeker is ze erook niet van!
Enne... waarom lijkt het je sterk? Kan ik weer wat van leren...

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:23

Sall, ik heb bokt op OFFICE staan, dus smilies zie ik niet....

Je kan toch niet een jaar van tevoren weten dat je paard ster wordt? Dat lijkt me gewoon sterk. Dan zou iedereen ineens alleen maar paarden kopen waarvan ze weten dat ze ster worden en de rest laten staan.

Toos paardloos

Sall

Berichten: 6696
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:28

ah... no smilies...
Tuurlijk kan je dat niet van te voren weten, maar je mag het wel hopen..
Ik hoop het namelijk wel voor mijn merrie, maar ik weet ook dat ze niet perfect is.
En mocht ze geen ster worden, dan 'hou ik nog steeds heeeel errug veel van haar', en beleef ik nog steeds heel veel plezier aan haar.

*grijns-smiley*

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 13:38

Sadaula was als 3 jarige 166 en gok haa rnu toch wel op 169, ze heeft een erg hoge schoft.....

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:47

Typisch, Sall heeft een vos en dit is duidelijk een donkerbruine!

Gefeliciteerd, ziet er niet verkeerd uit!

Sall

Berichten: 6696
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:14

Ja, hoe zat dat ookal weer?
Vos is geloof ik dominant?

Dus mams donkerbruin (BB)
Paps vos, waarschijnlijk dus met d.bruin erin..? (VB) pfff dit is wel heel langgeleden.

Veulen kan dan VB worden of BB... zit ik nog goed?

Padaula is vos, en heeft twee jaar geleden een donkerbruin veulentje gehad.
En volgens mij was het veulen van Sadaula bruin (wat ik me kan herinneren van de foto's toen)

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 16:25

Het veulen van Flemming is donkerbruin, nod donkerder dan Sadaula , heb em een paar weken geleden nog gezien.....

ja je weet het soms niet met die kleuren....ik heb nu een zwart veulen uit een vos moeder, en een donkerbruine vader.....de kans op een zwart vuelen uit deze combi was 12,5 % ofzo.....je kunt ze op de onderste foto van sadaula net zien staan....

Vos keer Vos is altijd vos....dat is wel een zskerhied maar als je dan vos met buirn gaat combineren dan kun je bruin/zwart en vos krijgen, alleen de percentage zijn verschillend....de kans op een bepaalde kleur is dan groter of kleiner....

Moet je even naar paardenfokken.nl gaan, staat trouwens veel info over allerlei merriestammen incl de daula stam, padaula staat er ook bij....ook nog een zuster van haar en natuurlijk Sadaula ook....Ook kun je daar een kleurencalculator gaan die berekent kleur...is wel grappig....

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:30

Gefeliciteerd met je aanwinst! Heb je haar alleen voor de fokkerij, of ook voor de sport?

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:39

gefeliciteerd! Veel plezier ermee!

. . .
. . .
. . .

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:55

Anoukie schreef:
Typisch, Sall heeft een vos en dit is duidelijk een donkerbruine!

Gefeliciteerd, ziet er niet verkeerd uit!


Ook de schofthoogte verschild nogal.
Wat een knapperd zeg, ik vind de blik wel heel duidelijk hetzelfde als padaula, erg apart zeg.

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 19:34

Citaat:
Heb je haar alleen voor de fokkerij, of ook voor de sport?


Eigenlijk voor beide, maar aangezien gamora volgend jaar in maart een veulen krijgt en nu toch wel wat moeite met het rijden krijgt, ze is natuurlijk ook al 16 jaar ....ze heeft natuurlijk een schiefel op 1 been, een gebroken griffelbeentje op het andere gehad, achter toch altijd dikke stalbenen.als je haar goed aan het werk zet, blijft er altijd een pees op het achter been wat dik.......ze is natuurlijk vroeger heel erg veel en intensief gebruikt en dat gaat ze toch later niet in de koude kleren zitten....Maar ik wil haar niet ten koste van alles rijden....want ik ben gek met dat paard Lovers , ik heb liever dat ze 40 jaar oud word, dan dat ik nu door rij en ik haar met 25 jaar in kan laten slapen omdat haar benen niet meer willen.....

...Het wedstrijd rijden gaat toch wel erg lekker , 7 proefjes in de L1 en nu 4 winstpunten, ......, dus.....

Leek het mij toch wel leuk om te blijven rijden, Beauty is niet geschikt om te rijden dus ja, dan zit er toch niets anders op om nog naar een paard te kopen.....

Ik wist dat Sadaula te koop stond, super braaf karakter, mooi paard, en mooie beweging, en ook nog een goede afstamming.....en ja volgend jaar voor de keuring en misschien toch wel een veulentje fokken.....ja als het lente word,1e willigheid..... Haha! dan gaat het toch weer kriebelen om ze bij de hengst te brengen.

Nou ja we zien wel.......

Ben je al gestart met Rilexta????

Sigrid

Sall

Berichten: 6696
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 19:35

deze blik?

Afbeelding

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 19:52

Rock-on, dudes!

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:48

leuk beestje hoor.veel plezier er mee hoor!!!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 21:52

sigrid1182 schreef:
Eigenlijk voor beide, maar aangezien gamora volgend jaar in maart een veulen krijgt en nu toch wel wat moeite met het rijden krijgt, ze is natuurlijk ook al 16 jaar ....ze heeft natuurlijk een schiefel op 1 been, een gebroken griffelbeentje op het andere gehad, achter toch altijd dikke stalbenen.als je haar goed aan het werk zet, blijft er altijd een pees op het achter been wat dik.......ze is natuurlijk vroeger heel erg veel en intensief gebruikt en dat gaat ze toch later niet in de koude kleren zitten....Maar ik wil haar niet ten koste van alles rijden....want ik ben gek met dat paard Lovers , ik heb liever dat ze 40 jaar oud word, dan dat ik nu door rij en ik haar met 25 jaar in kan laten slapen omdat haar benen niet meer willen.....

...Het wedstrijd rijden gaat toch wel erg lekker , 7 proefjes in de L1 en nu 4 winstpunten, ......, dus.....

Leek het mij toch wel leuk om te blijven rijden, Beauty is niet geschikt om te rijden dus ja, dan zit er toch niets anders op om nog naar een paard te kopen.....

Ik wist dat Sadaula te koop stond, super braaf karakter, mooi paard, en mooie beweging, en ook nog een goede afstamming.....en ja volgend jaar voor de keuring en misschien toch wel een veulentje fokken.....ja als het lente word,1e willigheid..... Haha! dan gaat het toch weer kriebelen om ze bij de hengst te brengen.

Nou ja we zien wel.......

Ben je al gestart met Rilexta????

Sigrid


Oke, hartstikke leuk! OK dan! Rilexta heeft vandaag nog concours gehad (springen), helaas 1 balkje. Ik denk dat volgend weekend haar laatste concours is dit jaar, want ze is dan 5.5 maand drachtig. En ik wil geen overbodige risico´s nemen. Begin daarna ook (weer) met dressuurwedstrijden.

Het zou mooi zijn als de merrie ster kan worden! Houd ons maar op de hoogte!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kirsha, kyrkelover, nikkietjuh, pluisje88, rien10, Spaansepony, Telpeva en 120 bezoekers