Binnenbak of buitenbak, welke voorkeur en waarom?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
salsalover
Berichten: 110
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 17:00

ik vind buiten rijden lekkerder maar dan moet de bak wel goed zijn. bij mijn oude verzorgpaarden was de bak in de winter altijd slecht en kon je nooit rijden. bij mijn andere verzorgpaard is de bak altijd goed. ik houd er natuurlijk ook nie van om in de regen te rijden maar dat is dan niet anders want ze hebben daar geen binnenbak.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 22:37

buitenbak Haha!

heerlijk!
vind binnenbakken over het algemeen benauwd...
doe mij maar lekker buiten Lachen

als het regent gewoon regenjas aan en cap op, nergens last van Lachen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 22:44

Vanavond was het toch weer erg prettig dat een hoop mensen de voorkeur aan een binnenbak geven als het ook maar ietsjes waait met kans op regen (het was overigens droog).
De situatie binnen: met z'n 7en in 20x40
Buiten: alleen in 20x60
Fijn hoor, al die watjes op stal! Haha!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 09:03

Buitenbak is heerlijk, behalve als het regent of vriest. Jammergenoeg hebben wij geen keuze en alleen een buitenbak.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 09:21

Wij hebben alleen een buitenbak Haha! In de zomer heerlijk, in de harde regen en dat soort ongein, iets minder.
Maar het is wel fijn rijden hoor, doe mij de buitenbak maar.

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:16

Joepie Haha! Er hing een brief bij ons op stal dat zeer waarschijnlijk in Maart met de bouw van de binnenbak begonnen wordt OK dan! Toch wel een fijn idee om volgend jaar tijdens een moeson Tong uitsteken binnen te kunnen rijden Knipoog

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:19

Buitenbak, als de bodem maar redelijk te rijden is. (Al ploetert Eef best door 10 cm modder hoor Knipoog)

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:29

Wij hebben alleen een buitenbak, wel een hele goeie, als de hele buurt een natte bak heeft, is die van ons nog steeds droog. (hoge ligging)
Maar soms vooral in de winter zou ik wel een binnenbak willen, al is het maar om van die koude wind af te zijn!

tenemieken

Berichten: 2326
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Aalst oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:33

kvind het alle 2 wel handig. op de manege waar ik sta is er enkel een buitenbak. wnn het goed weer is,is het soms wel fijn om buiten te rijden en de paarden zien ook veel meer buiten dus wnn ja dan gaat wandelen gaan ze mss minder snel schrikken.

Lachen in de winter zou ik soms wel liever een binnenbak hebben want in de regen rijden is echt helemaal niet leuk. een binnenbak heeft ook wel voordelen voor paarden die op wedstrijd gaan in de winter en het is binnen dat ze geen schrik hebben in een binnenbak. Scheve mond

ach ja wat afwisseling kan geen kwaad OK dan!

melaniieeeH

Berichten: 95
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: eindh0ven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:12

Binnenbak met goede ventilatie, houtsnippers tegen het stoffen, en goed springmateriaal...

Of een buitenbak, met zo'n dak er op zeg maar waarbij de kanten open zijn! Heerlijk! OK dan!

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:31

met mooie weer zeker buitenbak Haha! maar in de winter is juist de binnenbak lekker. dus ik ga voor beide

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:36

Ik rij altijd in een buitenbak, soms zou ik willen dat we ook een binnenbak hadden...Maar een buitenbak heeft ook een boel voordelen, je paard wordt namelijk Bomb-proof Knipoog.

Bomb-proof of niet, ik rij als het zonnetje schijnt het liefst in de buitenbak en als het koud is of regent binnen Haha!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:42

Mijn eis is absoluut een binnenbak! Daarnaast is mijn eis ook dat op dezelfde stal ook een goede buitenbak aanwezig is.
Ik rij wedstrijden en heb wel een aantal jaren ergens gestaan zonder binnenbak, maar mijn ervaring is gewoon dat dat geen doen is.
Bovendien heeft mijn paard Imago nogal praatjes en 'accepteert' mijnheer 's winters geen buitenbak en wil 'ie lekker binnen rijden. De grootste stunts heb ik met hem meegemaakt.

Ik wil dus absoluut ergens staan waar een binnenbak is, puur vanwege het trainen voor de wedstrijden.
Wel rij ik 's winters met mooi weer graag ook even buiten, staan mijn paarden 's winters met goed weer een paar uur per dag in de paddock en longeer ik ze regelmatig in de longeerpaddock. Buitenlucht zien/krijgen ze dus wel voldoende!

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:49

bij mij hangt het echt van het weer af.
op de manege in barendrecht hebben ze een halfopen bak, dás pas lekker Lachen
deze bak is eigenlijk gewoon binnen, maar heeft langs een korte en een lange zijde een bijna hele open wand.
's winters is het niet zo koud als in een hele open buitenbak, en 's zomers is het niet zo warm en stoffig als in de binnenbak.

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:13

Buitenbak, mits het weer natuurlijk goed is.
Dan heb je lekker frisse lucht om je heen Haha!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:37

Ik wou dat ik de keus had. Ik heb geen binnenbak en rijd dus altijd in de buitenbak, mét plassen, mét regen, etc. En als het heel hard vriest dan ben ik uitgetraind. Da's op zich wel vervelend, maar het voordeel is dan ook weer dat ik niet zoveel hoef te betalen aan pensiongeld als bij een stal die wel over een binnenbak beschikt.

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:27

Doe mij maar een buitenbak met een GOEDE bodem..! Lachen.. Maar als het regent of hard waait.. zie je mij wel in de binnenbak Tong uitsteken... whaha.. ik ben eerlijk Lachen

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:45

Binnenbak! Als het mooi weer wordt en te warm om in de binnenbank te rijden, tegen die tijd wil ik toch altijd buiten rijden Haha!.

Dus aan een buitenbak heb ik eigenlijk niks...(is wel nu de enige optie maar ja..)

En dan kun je lekker ook aan het werk gaan als het slecht weer is...*denkt terug aan afgelopen winter, toen ze bijna heel de winter niks kon doen want het was 1 en al blubber en naar buiten gaan was ook geen pretje + dat het daar ook nat was*

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 18:02

Buitenbak, ik heb wel altijd een binnenbak tot mijn beschikking gehad maar ik vind de frisse lucht prettiger voor mij en het paard. Tenzij het flink regent en waait dan rij ik natuurlijk liever binnen. Kou houdt me niet tegen om buiten te rijden tenzij de bak bevroren is.

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:37

Buiten!!!!!
Wij hebben twee binnenbakken bij ons op stal maar toch rijd ik het liefste buiten.We hebben een dressuurbaan (zonder hoge hekken) en dat rijd echt het lekkerste.Kunnen ze fijn om zich heen koekeloeren en dan blijven ze gewoon oplettender!
Als het regent ga ik natuurlijk binnen maar als t ff kan naar buiten hoor!