Instructeurs, gggggggr!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:05

als we gaan beginnen met dat soort verhalen... ik ben ooit een keer boos de les uit gereden!! ik heb een tijd last gehad van mijn knieen... en ik mocht van de dokter wel paardrijden maar niet springen, vanwege de klap die je knieen dan krijgen.... en toen ging dat mens (gastinstructrice) mij gewoon dwingen om te springen!! paardrijden doe je voor je lol en zodra mensen mij gaan dwingen wordt ik woest!! Boos!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 11:17

Toen ik leerde rijden had ik les van de eigenaresse van die pony's en toen heb ik in het begin heel wat gekrijs en gekat over me heen gekregen. blijkbaar dacht ze dat dat nodig was. Alleen op een gegeven moment krijg je een leeftijd dat je dat niet meer pikt en geef je weerwoord. Dan is het aanpassen of het wordt uit elkaar gaan Knipoog

Gelukkig heb ik de laatste jaren zulke mensen niet meer meegemaakt. Ze willen best af en toe hun stem eens verheffen of me een keer op mijn gedrag wijzen als ik teveel in verweer ga of een kinderachtige opmerking maak Schijnheilig als het mij niet lukt, maar is er respect van weerskanten en men luistert ook naar jou verhaal over hoe het voelt en wat je ervaringen zijn. Wel is de een sneller positief dan de ander en het is wel fijn als iemand hele kleine goede stukjes al kan zien en kan benoemen, want als je daar geen feedback op krijgt en het wil nog niet zo goed, dan voelt het echt alsof je er niets van bakt en raak je je "richtingsgevoel" kwijt... Dat vind ik erg moeilijk, want dan begrijp ik niet meer waar ik mee bezig ben, of ik wel op een goede manier bezig ben en hoe ik verder moet.
En iemand die constant roept: Super!!! Je haalt Anky in... Schijnheilig Die zou ik minder op waarde schatten en op zoek gaan naar iemand anders, want ik ben zelf super kritisch, dus weet hoe weinig we nog kunnen Haha!

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 12:33

Mijn instructeur zegt als het niet goed is: jij manegeruitertje Boos!
Moet er altijd om lachen Haha! Hij kan soms hard zijn, maar ik heb dat wel eens nodig.

Maar hij is tegen elke "klant" wel anders

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 13:58

dekoezegtboe schreef:
ging dat mens (gastinstructrice) mij gewoon dwingen om te springen!! Boos!


O jeetje! Dat is idd heel vervelend! Gelukkig valt dat bij ons wel heel erg mee. Onze instructeur weet wat goed voor jou en je paard is en raadt een meisje in onze les het springen zelfs af (zij durft niet goed en haar paard al helemaal niet, dat is vragen om brokken dus). Maarre... subtiele uitdrukkingen zijn dus nog wel eens ver te zoeken. Tong uitsteken

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 18:21

dekoezegtboe schreef:
als we gaan beginnen met dat soort verhalen... ik ben ooit een keer boos de les uit gereden!! Boos!


Zo ben ik wel eens boos de les uitgelopen Haha! Haha! Haha! Haha!

De klant in kwestie heeft een lastige haf, (ook een bokker trouwens, sily Haha! Haha! Haha!) en ik vertel haar wat ze het beste kan doen, vertel het nog een keer, en vertel het nog een keer, en vertel het nog een keer........ ze deed het niet Haha! Haha! Haha! Kreeg van haar........ JAAAAHAA Doe ik toch, ik zeg neeheee doe je niet!! NOU DOE IK WEL zegt ze........ Toen ben ik de bak uitgelopen, een sigaret in een soort van kantinetje gaan roken, en terug gegaan met de vraag of ze nu wel bereid was te luisteren Haha! Haha! Haha! Haha! Anders was het zonde van haar geld en mijn tijd Haha! Haha!:D Haha!, Syl en ik blijven dikke vrindinnetjes hoor, maar dat was later best lachwekkend

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 22:43

Ik heb verschillende instructeurs gehad, waaronder ook 1 die zei "goedzo" op momenten waarvan ik dacht Verward goedzo?? Het gaat ***

Die heeft het dus niet lang uitgehouden bij mij Knipoog

Nu heb ik een instructrice die het de allereerste les al voorelkaar kreeg om mij te laten vliegen met als toetje een hapje zand Schijnheilig Tong uitsteken

Toch mag ze blijven Haha!

Ben ontzettend vooruit gegaan door haar, hoop nog veel van haar te kunnen leren Lachen
Soms heeft ze wel is dingen waarvan ik denk "moet dat nou?" maar dat is andersom vast ook zo Schijnheilig Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 22:51

gijsenkim schreef:
Zo ben ik wel eens boos de les uitgelopen Haha! Haha! Haha! Haha!

De klant in kwestie heeft een lastige haf, (ook een bokker trouwens, sily Haha! Haha! Haha!) en ik vertel haar wat ze het beste kan doen, vertel het nog een keer, en vertel het nog een keer, en vertel het nog een keer........ ze deed het niet Haha! Haha! Haha! Kreeg van haar........ JAAAAHAA Doe ik toch, ik zeg neeheee doe je niet!! NOU DOE IK WEL zegt ze........ Toen ben ik de bak uitgelopen, een sigaret in een soort van kantinetje gaan roken, en terug gegaan met de vraag of ze nu wel bereid was te luisteren Haha! Haha! Haha! Haha! Anders was het zonde van haar geld en mijn tijd Haha! Haha!:D Haha!, Syl en ik blijven dikke vrindinnetjes hoor, maar dat was later best lachwekkend


Nou zeg....je draait je om en je instructrice begint gelijk over je opvliegerige karakter te kletsen Tong uitsteken
Maar eh ik sta er om bekend dus het zal wel waar zijn Haha!

Vroeger had ik een instructrice waar ik priveles van kreeg en 1 voor de groepsles.
De privelesmevrouw was keihard, niet durven bestond niet, niet willen mocht niet, rijden, doorrijden en niet janken als je te pletter viel.
Opstaan en verder gaan.
Heel veel van haar geleert.....maar afentoe op een hele harde manier, wat ik dus ergens wel nodig heb.
De groepsles juffrouw vond mij en mijn paard niets, kon niets, zouden nooit wat kunnen, negeren was het beste....totdat we onze eerste wedstrijden begonnen te winnen maar toen kon ze de pot al op.
De enige reden dat ik toen nog ging was voor de oefening in de binnenbak.

Ik hou wel van plagende opmerkingen, pesten mag, en dat kan afentoe ook ngo eens vrij ver gaan Haha!
Maar echt iemand de grond instampen stel ik niet op prijs, en heeft ook totaal geen nut naar mijn idee.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 15:44

Ik heb een tijdje les gehad van een instructrice...nou
Ik kwam van de manege, en kreeg voor het eerst privéles op een heel felle sportpony. Het kwam er dus op neer dat ik niet kon rijden, dat het makkelijker was om een persoon dat nog nooit een paard had gezien te leren rijden dan mij ze liet me elke keer een half uur draven zonder beugels, en me dan maar afkatten als ik na een half uur doodmoe was, omdat ik moest lichtrijden zonder beugels Scheve mond en maar zeggen dat ik er niks van kon, ze liet mij rustig een half uur zonder beugels aan de longe draven, terwijl ze zelf stond te bellen, en aan de persoon aan de telefoon vertelde: ja ik heb nu echt een totale beginner aan de lijn, met zo'n vermoeid gezicht.
ik hoorde van stalgenoten daar dat ze roddelde over me en verhalen verspreidde die helemaal niet waar waren...

Nou, ik kan je verzekeren, daar wordt je zelfvertrouwen echt niet beter op hoor Verdrietig probeer maar eens echt goed te leren rijden, als je elke seconde wordt afgezeikt, terwijl je zó erg je best doet, en je elke keer huilend van je paard komt en de rest van de week spierpijn hebt, om vervolgens die week erna naar de les te moeten worden gesleept
ik ben er na een paar maanden mee gestopt, het was echt niet te doen ik heb maandenlang angst gehad om bij een andere instructrice te gaan lessen, zo bang was ik om weer totaal de grond in te worden gestampt.

ik bedoel zulke dingen zég je toch niet tegen een meisje van toen 13?

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 16:13

Waar komen al die figuren toch vandaan vraag ik me af? Ik ken er ook wel die toch echt een mooi ORUN-papiertje hebben, maar als je die tekeer hoort gaan Niet motiverend maar echt schreeuwen, en dan een uur lang. Na een uur ben ik daar dus helemaal immuun voor.
De mensen die mij helpen zijn heeeeel verschillend, de ene wil nog wel eens haar stem verheffen (op zn zachtst gezegd), de ander blijft werkelijk altijd kalm en heb ik nog nooit zien schreeuwen, zelfs niet toen iemand haar bijna ondersteboven reed. Ze negeert je gewoon als je na 3x nog niet luistert. Dat werkt bij de meeste personen prima.
Ik vind t prima als iemand soms een keertje tekeer gaat, en geintjes zijn altijd prima (Vos is al voor alles wat mooi en lelijk is uitgemaakt, mij krijg je niet snel meer op de kast) maar t moet wel motiverend werken. Ik ga dus echt niet betalen voor een uurtje foeteren, dan kan ik net zo goed mn vader in het midden van de bak neerzetten.

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:34

Mijn (ex)instructeur heeft mijn pony een keer in elkaar geslagen...
Dikke bloederige striemen op de kont van mn pony omdat ie toch echt niet langs een electriciteitskastje durfde...

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:38

Goh Iris...ik geloof dat als dat gebeurd ik toch persoonlijk mijn zweep en eventueel sporen gebruik op de instructeur in kwestie Extreme duivel

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:44

Gelukkig begrijp ik mijn instructeur heel goed en hoeft hij nooit te snouwen... Ben ik wel blij om als ik dit zo hoor.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:49

als kind heb ik van een oud-cavalerie-figuur leren rijden, die sloeg dus echt met de lange zweep en nog raak ook! ik heb vaak zitten janken op m'n paard, vreselijk vond ik die lessen, ik was altijd blij als z'n vriendin les gaf!

Vorig jaar had ik een instructrice die voorstander was van zweep, strakke teugels en sporen, die heb ik afgeschaft, want ik kon me daar niet in vinden en m'n paard ook niet. Toevallig kwam ik haar zondag tegen toen ik een boomsleepparcours uitliep, ik zag Morrie in elkaar duiken toen ie haar zag, hij verwachtte alweer klappen Scheve mond

Nu heb ik een nieuwe instructeur alleen het lessen schiet er een beetje in: te warm, vakantie, te nat, te druk met werk......