Verdorie, ging weer niet goed met Nike (koliekaanval gehad)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Verdorie, ging weer niet goed met Nike (koliekaanval gehad)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 10:28

Nou, het Nike-drama is nog niet over blijkbaar. Het ging best goed met opbouwen, maar sinds zo’n anderhalve week kreeg hij toch weer een terugval, hij had pijn. Rijden was out of the question en poetsen moest hij ook weinig meer van hebben. Veearts maar weer eens laten komen. Zijn bloedwaarden bleken in orde te zijn, niet weer spierbevangenheid dus. Hij zei dat hij spierpijn had, een terugval, ten gevolge van zijn eerdere spierbevangenheid. We hadden al een masseur geregeld, die zaterdag komt, en de veearts vond dat een goed idee. Verder kreeg hij een pijnstiller, waardoor hij dinsdagavond weer fris en vrolijk achter me aan huppelde bij het wandelen. .

Oké, gisteravond. Ik was er, eigenaresse was er ook, vanwege de eerste NH-les met de pony van haar dochter. Nike kwam wat suffig over, maar bij het (kleine stukje) wandelen liep hij toch goed mee. We weten het aan de spierpijn. Daarna (omgekeerde volgorde, ik weet het) even gepoetst, waarbij hij maar geïrriteerd liep te trappen met zijn achterbenen. Hij heeft sowieso veel last van vliegen en ik zag ook wat van die kleine rotbeesten rondzwermen, dus we weten het daaraan. Later op de avond ging hij liggen, wat hij normaal nooit doet. Wij weten het wederom aan de spierpijn (als je zelf behoorlijke spierpijn hebt lig je ook liever in je bedje) en aan zijn zojuist schoongemaakte stal en hebben hem zijn rust gegund.

Vanmorgen kreeg ik een mailtje. Het zat Dorothé toch niet helemaal lekker en midden in de nacht is ze terug naar stal gegaan. Om daar een ellendig hoopje paard aan trekken. Hallo meneer veearts, het gaat weer niet goed. Bleek dus een koliekaanval te zijn… Dat trappen eerder op de avond was dus niet naar vliegjes en dat liggen is ook een gemist teken geweest. Verdorie arm beest, er wordt hem en zijn eigenaresse ook weinig bespaard momenteel. Vanmorgen keek hij al wat frisser uit zijn ogen, hopelijk heeft hij baat bij die massage van morgen en gaat van het vanaf nu weer gewoon goed. Af en toe wordt je er gewoon een beetje moedeloos van.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.


anky4ever
Berichten: 56
Geregistreerd: 02-09-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:28

hé balen zeg, hopelijk gaat het goed... dan schrik je ook wel ff als je paard zoiets heeft. Tja en zoals je al zei, hopen dat hij wat aan die massage heeft....sterkte dermee

Een paard zonder ruiter is altijd een paard
Een ruiter zonder paard is slechts een mens! Wanneer we paardrijden verlenen we vrijheid.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 16:32

Achteraf denk je, hoe heb ik dit in vredesnaam kunnen missen, ik had op z'n minst argwaan moeten krijgen. Maar goed, gebeurd is gebeurd en ik sta in ieder geval weer op scherp. Ik hoop inderdaad dat hij wat heeft aan die masseuse, ben erg benieuwd morgen! Moet er wel schandelijk vroeg voor uit mijn bedje, 09.15 uur is het aantreden...

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:02

ik hoop dat het goed komt met je paard !

hou je ons op de hoogte?

groetjes

a dog is for life not just for christmas

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 12:31

shana schreef:
ik hoop dat het goed komt met je paard !

hou je ons op de hoogte?

groetjes



Nike is niet van mij hoor, hij is mijn bijrijdpaard. Maar ik ben wel heel erg bij hem betrokken en helemaal gek op hem. Bij deze het vervolg: Fysio bij Nike geweest - hele positieve ervaring

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Anja_Joost, Arjette15, Eva1975, Kasmir, Kayleigh__, KikiCelinevs, MairiMacBran, mino1, Miriam91, nien81, Sanne_zepp, Silly1972 en 129 bezoekers