Pony's Verwaarloosd?? Update + Foto's!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:45

Danielle1: Ik zou mijn paardjes ook nooit zo op een stukje gooien met al dat onkruid hoor, je weet immers nooit of zich er ook giftige planten bevinden. Het ging mij om de pony's, het topic ging over de pony's en dat vind ik reuzemeevallen, ik vind ze er goed uitzien, natuurlijk ontbreekt er de nodige poetsbeurten en ongetwijfel ook de aandacht en beweging die ze verdienen. Ik heb afgelopen paar weken zoveel verwaarloosde dieren gezien, dat ik deze er super uit vind zien in vergelijking met al die anderen. Ik ben het met je eens dat als er geen waterbak is het schandalig is, water heeft iedereen nodig dus ook de paardjes. Met het oog daarop zou je eens contact met de DB op kunnen nemen en hoogstwaarschijnlijk word de eigenaar dan ook verplicht om het onkruid weg te halen.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:28

Heb net ook al in een ander topic een reactie geplaatst en kom nu deze tegen!
Vind ook dat de pony's er steeds beter uit gaan zien en het shetje met de te lange hoeven waar ik me destijds het meeste zorgen om maakte is weg.
Zal ook eens kijken naar de watervoorziening, daar heb ik eigenlijk niet echt opgelet.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:36

Ik heb net ook in het andere topic geplaatst en nu zie ik dan eindelijk de foto. Ik begrijp werkelijk niet wat het probleem is?! Beesten zien er goed doorvoed uit (worden dus tijdig bijgevoerd) en water zullen ze ook wel krijgen anders hadden ze er niet zo bijgestaan (begreep ook dat er een sloot is). Ik denk dat er genoeg andere gevallen zijn waar je je druk over kunt maken (in het algemeen dan he). Denk aan privepaarden die hun stal bijna niet uit komen.

Daarbij vind ik het ook een beetje voorbarig om je nu al druk te maken over hoe ze er van de winter bij zullen staan. En onkruid is helemaal niet gevaarlijk!! Paarden weten best wat ze wel en niet kunnen eten en zeker als ze bijgevoerd worden is het risico nihil dat ze het evt. giftige onkruid gaan eten. Daarbij is het heel natuurlijk dat paarden kruiden eten.

Trouwens, hoeveel bokkers zullen er geen paarden- en boterbloemen in het weiland hebben? Ook hartstikke giftig voor paarden.

DWSS
Berichten: 667
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 15:49

je zou je beter druk maken over paarden die echt verwaarloost worden Boos! wat is hier het probleem , zien er goed uit , niks op aan te merken

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:00

Vandaar dat er aan de lopende band meldingen binnenkomen bij de DB! Boos!
En die shet met omgekrulde hoeven is weggehaald door de DB,
dus ik denk dat wij ons wel degelijk om een goede reden druk maken!!
grrrr Boos!

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:20

zijn dat de paarden tegenover de vosseheuvel?

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:26

yup!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:30

Danielle_1 schreef:
ze zien er idd niet slecht uit.
Maar die kerel waar ze van zijn heeft daar vanmiddag zo'n 2 hooibalen neergekieperd,
ook niet echt normaal!
Bovendien staat er nergens gras .alleen maar metershoog onkruid Verdrietig
Geen drinkbak en ook geen schuilstalletje

Hoe moet dit in de winter??

Ik heb die vent toevallig vanmiddag gezien en "gesproken"
Kreeg dus de grootste ruzie Boos!


Wat is er mis mee dat er 2 hoobalen worden neergekieperd??. Wat moet hij dan ze in stukjes snijden en vast voorkauwen??. Als er geen gras staat is het zeeeeeer positief dat hij dus hooi geeft. Complimenten dus is vooruitgang.

Ken genoeg weilanden waar onkruid in staat opzich niet erg als ze er niet van eten. Schijnbaar doen ze dat dus niet anders was het wel weg. Paarden eten bepaalde gebieden niet waar ze mesten dus daar groeit onkruid. Het land is nu verder kaal gegeten dus dan hebben ze het hooi nodig.

Water zullen ze vast wel ergens vandaan kunnen halen sloot of zo??. Bij ons staat er ook geen luxe drinkbak in het weiland er is wel een sloot.

Misschien dat ze van de winter ergens anders staan. Bij ons zijn er genoeg weilanden waar alleen in de zomer paarden instaan. En anders is er nog tijd genoeg om het te regelen. Een regenbui en storm zullen ze wel overleven. De DB weet ervan en zal heus wel het nodige ondernemen.

Geeft groot gelijk dat die man boos werd ik zou het ook worden. Hij heeft de DB al zijn dag die zal het wel regelen en nu bemoeit iedereen zich ermee zo krijgt die man nooit de kans het goed te doen. Hij geeft ze eten nuen het is nog niet goed???. Waar ligt grens?.
Hoe zou jij reageren als iemand dat bij jou zal doen???.

Ze zien er nu goed uit laat die man nu lekker met rust nu.

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:36

Vind je 2 hooibalen niet een beetje veel van het goede?
Het zijn ponietjes die een overdosis aan hooi krijgen Haha!
Bovendien bestempeld de DB dit zelf als verwaarlozing,c.q. mishandeling.
En er is dus GEEN drinkvoorziening!

Hoe vind jij het om de hele dag in de zon te staan zonder water o.i.d.?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:45

Nee vind ik niet nee ligt eraan hoe groot ze zijn. Als ze geen honger hebben stoppen ze vanzelf.

Nog steeds?. Als het goed is zijn ze er nog steeds mee bezig dus geef die man de ruimte om het op te lossen. Hij kan dat vast niet in een keer.
Kan best zijn dat die man paar keer per dag met een emmer naar het land loopt. Denk niet dat je daar 24 uur per dag staat?.

Je weet niet 100% zeker of ze geen watre krijgen?.

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:49

ze hebben geen water,100% zeker.
En eigenlijk heb ik er ook geen zin in om die vent te blijven stalken Haha!
Ben gisteren zelf gewoon eens wezen kijken,en toevallig stond hij er net bij.

Maar ik blijf wel contact houden met de DB,net zolang tot er iets gedaan wordt.
En reken maar van yes dat dat gaat gebeuren,eerder zal ik niet rusten

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:25

Weet je Danielle, ik vind het op zich heel lief dat je je om dieren bekommert maar toch schoot me net iets door het hoofd. Er is natuurlijk ook dikke kans dat die eigenaar het spuugzat wordt om telkens commentaar te krijgen en die dieren ergens achteraf op stal gooit of helemaal weg doet. Het lijkt me echt niet de oplossing.

Heb je de DB al gebeld dan??

Er staan trouwens wel meer paarden in Amersfoort op plekken waar je vraagtekens bij kunt zetten (heb ik zelf ook al gedaan want ik ben zelf nl ook heel erg)

En dat er 2 balen hooi liggen is toch ook geen probleem?? Als er nou een berg biks van 100 kg lag vond ik het een ander verhaal. Maar aan hooi vreten ze zich echt niet dood.

Nogmaals, ik heb toch een beetje het gevoel dat deze bezorgdheid wel eens averechts zou kunnen werken.

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:26

Tuurlijk heb ik de DB gebeld,zie voorgaande opmerkingen
En ik ben zeker geen klein kind meer!
Ik heb deze man op een hele correcte manier aangesproken en hij was degene die begon te schelden.
Maar ik ben zeker niet van plan om er nog heen te gaan.
Ik ga dit wel tot de bodem uitpluizen,
en zeker is dat hij hier niet zomaar mee wegkomt

Er zijn vele manieren om je doel te bereiken,
en schelden is er zeker NIET 1 van Haha!
Ik denk dat ik mijn hersens maar eens lekker laat kraken,en ga alle instanties hiervoor af.
Zelfs de politie,waar ik dus zeker aangifte ga doen van belediging en bedreiging *LOL*

Maak je over mij geen zorgen hoor,
ik pak dit wel op de slimme manier aan OK dan!

Ik word er alleen neidig van als mensen me een aansteller noemen,zeker degene die het zelf niet eens hebben gezien.

En als ik iets ergens anders zie,wat in mijn ogen niet door de beugel kan,doe ik weer precies hetzelfde Schijnheilig
Het is me toen ook gelukt!

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:37

Verplaatst van VMR naar VvdD.

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 23:35

Aphrodite, thx voor het plaatsen van de foto's. OK dan!

De vos ziet er idd veel beter uit.Ben er nog een paar
keer extra langs gereden om te kijken hoe het ervoor staat.

Het weiland is nog steeds belabberd. Overigens is er ook veel puin
in het weiland. Er stond eerst wel een soort schuurtje. Deze is
ingestort en niet echt opgeruimd, de rotzooi ervan...
Thja en dat onkruid bevorderd ook niet echt de conditie
van de paarden om ff lekker de benen te streken. Scheve mond

M.b.t. de drinkbak, deze is dus absoluut niet aanwezig net zo min als
een schuilstal. Goed gezien Danielle1!!!!
Ben van mening dat een paard het niet plezant vind om
in de stroomende regen, die met enige regelmaat wel is in NLD.,
te staan dus vandaar lijkt het mij gewenst een schuilstal.

M.b.t. het voer, denk dat ze nu moeten oppassen dat ze deze
dieren niet gaan overvoeren. Van iets naar heel veel lijkt mij niet
verstandig.

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 23:36

Trouwens wat een loser die kerel dat hij zo flipte.
Eigen schuld van die flippo.
Vond het heel dapper van je dat je hem aanspraak, Danielle1!!! OK dan!

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 08:20

Tja,dat kon ik van te voren ook niet weten he Haha!
Dat het weer zo'n type zou zijn.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 10:28

ik vind toch wel dta je je bemoeid met dingen waar jij je niet mee moet bemoeien
ik geloof niet dta er geen water is, paarden kunnen niet zonder water, en ze leven nog, raadselachtig.
daarnaast wat is er erg aan 2 hooibalen neerleggen
mijn paard en pony's krijgen ook gewoon een hooi baal in het land gegooit, ik maak er wel hoopjes van om ruzie te voorkomen maar verder.
ze eten zich echt niet dood aan hooi, eerder aan een te volle wei.
een schuilstal is met dit weer niet nodig (ook niet in de regen) het is niet koud en een paard (zeker een die niet gepoetst word) heeft een flinke vetlaag opgebouwd zodat hun vacht al het regenwater tegen houd.
als ik die man was zou ik er ook scheitziek van worden.
ik vind de pony's er zo op de foto's goed uitzien.
ze kunnen wel een poetsbeurt gebruiken, maar daar geeft het paard echt niet om.
nee, het komt mij over of jij perse je gelijk moet hebben, of het nou echt zo erg is of niet, en ik heb eerlijk gezegd medelijden met de eigenaar. helemaal na het zien van de foto's!
denk even goed na wat je gaat doen en wat je precies wil! voordat je DB politie enz gaat bellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 10:46

Ik wete wara dat is!!
Ik reed er gister langs.
Mn zusje vertelde dat ze die had geaaid en dat ze heel lief waren enz.
De wei zag er idd erg beroerd uit, heel hoog onkruid, veel mest.
Verder hebk niets kunnen ontdekken, maarja, ik reed er dan ook in de auto langs..

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 10:57

My Dominique schreef:
ik vind toch wel dta je je bemoeid met dingen waar jij je niet mee moet bemoeien
ik geloof niet dta er geen water is, paarden kunnen niet zonder water, en ze leven nog, raadselachtig.
daarnaast wat is er erg aan 2 hooibalen neerleggen
mijn paard en pony's krijgen ook gewoon een hooi baal in het land gegooit, ik maak er wel hoopjes van om ruzie te voorkomen maar verder.
ze eten zich echt niet dood aan hooi, eerder aan een te volle wei.
een schuilstal is met dit weer niet nodig (ook niet in de regen) het is niet koud en een paard (zeker een die niet gepoetst word) heeft een flinke vetlaag opgebouwd zodat hun vacht al het regenwater tegen houd.
als ik die man was zou ik er ook scheitziek van worden.
ik vind de pony's er zo op de foto's goed uitzien.
ze kunnen wel een poetsbeurt gebruiken, maar daar geeft het paard echt niet om.
nee, het komt mij over of jij perse je gelijk moet hebben, of het nou echt zo erg is of niet, en ik heb eerlijk gezegd medelijden met de eigenaar. helemaal na het zien van de foto's!
denk even goed na wat je gaat doen en wat je precies wil! voordat je DB politie enz gaat bellen


Sluit ik mij bij aan. Wees aardig voor die man als je wat ziet bel je de DB en laat hem met rust. Denk dat ik je alleen een ....... of zelfs de politie had gebeld voor een verbod. Denk dat die man al genoeg heeft aan de DB alleen. Geef die man de kans om het goed te doen.

Schuilplaats is niet nodig met dit weer zolang ze niet gepoest worden kunnen ze best zonder schuilstal. Het zijn geen mietjes.

Trouwens ik zou flink pissig zijn als ik erachter kwam dat mijn paarden op deze manier op internet kwamen zonder dat ik ervan wist of verhaal kan doen. Je weet niet wat de achtergrond is en de reden. Sorry vind het niet kunnen Boos! .

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:24

Waar slaat het op om mij aan te vallen Verward

Ik bedoel het alleen maar goed,en zo ook alle andere mensen die aangifte hebben gedaan bij de DB
En ik wil inderdaad mijn gelijk hebben,maar welmet een verd*md goede reden!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:25

ik probeer je niet aan te vallen, maar ik vraag me af of het echt zo erg is, of dat het ondertussen meer een principe kwestie is.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:29

My Dominique schreef:
ik probeer je niet aan te vallen, maar ik vraag me af of het echt zo erg is, of dat het ondertussen meer een principe kwestie is.


Naar mijn idee is dit een principe kwestie geworden.
Jammer hoor (en stiekum vraag ik me af of hoe de leefomstandigheden van jouw eigen paard zijn, bv in zomer als het regent)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:40

Danielle_1 schreef:
Waar slaat het op om mij aan te vallen Verward

Ik bedoel het alleen maar goed,en zo ook alle andere mensen die aangifte hebben gedaan bij de DB
En ik wil inderdaad mijn gelijk hebben,maar welmet een verd*md goede reden!


Ik val je alleen aan op het feit dat je rechtstreeks met die man praat terwijl het nu in handen is van de DB. Laat die hun werk doen.

Tuurlijk bedoel je het goed maar soms komt dat erg bemoeierig over bij mensen en ik denk ook bij die man. En dan ook nog eens zo op een site waar hij niets van weet.

Het is nu bekend dat ze het slecht hadden er is nu verbetering de rest komt vanzelf.

Ellenlouise er staan genoeg paarden in Nederland dag en nacht buiten zonder schuilstal en hebben het ook prima. Ze gaan alleen weg als het weer echt slecht wordt in de winter. Maar verder zo lang mogelijk buiten.
Die zien er ook allemaal goed uit.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:48

Als er geen enkele gelegenheid is om te drinken, dan is het gauw afgelopen met die dieren. Aangezien ze nog steeds op hun benen staan en er prima uitzien, zal dat dus wel meevallen....
Mijn paard heeft laatst ook een maand dag en nacht op een stuk zonder drinkbak gestaan zielig he?! (dat er wel een sloot loopt is vanaf de weg ook niet te zien daar...)

Tijd om je druk te gaan maken om echt belangrijke dingen!