Pony's Verwaarloosd?? Update + Foto's!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 15:47

Aphrodite schreef:
Nee, niet tegen jou....maar tegen die ander..weet d'r naam ff niet meer...ik snap dat het je hoog zit en het is ook helemaal uit de hand gelopen....dus kunnen we aub erover ophouden????? Ik word er echt helemaal moe van...het is over en uit nu...uitgepraat...asjeblieft..... Verdrietig Verdrietig Verdrietig

Sorry, maar ik zie eigenlijk niet in waarom het topic gesloten zou moeten worden Verward
Een flinke discussie is af en toe best zinvol, en zolang men aardig tegen elkaar blijft, snap ik niet waarom er over opgehouden moet worden. Er zijn nou eenmaal meningsverschillen als je zoveel mensen bij elkaar hebt, en imo leer je er alleen maar van om daar over te praten Lachen

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 16:30

Richtje schreef:
Sorry, maar ik zie eigenlijk niet in waarom het topic gesloten zou moeten worden Verward
Een flinke discussie is af en toe best zinvol, en zolang men aardig tegen elkaar blijft, snap ik niet waarom er over opgehouden moet worden. Er zijn nou eenmaal meningsverschillen als je zoveel mensen bij elkaar hebt, en imo leer je er alleen maar van om daar over te praten Lachen

Precies...
Nu de reacties weer wat minder fel worden vind ik het weer een zinnige discussie worden eigenlijk... Lachen

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 16:43

K kom er ook regelmatig langs en zie wel verbetering.
Aan de andere kant zijn er wel heel veel weilanden waar paarden lopen waar zoveel onkruid staat.
Volgens mij zag ik pas ook de eigenaar, maar k heb m niet aangesproken. Als k hem nog n keer zie denk k dat ik vraag waar ie de paarden en pony's voor gebruikt en of ie hulp nodig heeft met de verzorging. Jammer dat k geen tijd heb, maar er zijn zat anderen die wel willen. Maar goed, als k m zie vraag k t m wel.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101723
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 16:48

Prima, als jullie dit een zinvolle discussie vinden dan praten jullie maar door...ik trek me hierbij terug en reageer niet meer in dit topic. Bij uitzondering van een pbtje laat ik het hierbij. Voor mij is het einde topic...sorry als jullie het niet met mij eens zijn...

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 16:48

Had ik net een uitgebreide reactie getypt, word ik van bokt gegooid.Boos!
Aphrodite, ik wilde dit tegen je zeggen.
Ik denk dat iedereen hier wel weet dat jij dit met de beste bedoelingen gedaan hebt.
Jij houdt overduidelijk veel van paarden en wil dat ieder paard de best mogelijke verzorging krijgt.
Probeer alles wel in het juiste perspectief te zien.
Paarden die op een landje met onkruid staan zijn niet meteen zielig, als ze bijgevoerd worden is er zelfs niks aan de hand.
Als die pony's geen water zouden krijgen, zouden ze al lang dood zijn.
En misschien heeft die vos wel een wormeninfectie gehad, waardoor hij mager was, maar heeft de eigenaar die infectie goed behandeld.
Als je twijfels over de conditie van een pony hebt, kan je beter eerst uitvissen wie de eigenaar is, en met hem/haar gaan praten.
Want misschien is er wel een hele logische verklaring voor.
Ik denk dat de DB niet voor dit soort dingen uit moet rukken.
Door zulke acties worden namelijk vaak onschuldige paardeneigenaren aangepakt.
Terwijl de DB juist heel nuttig werk kan doen voor dieren die het echt nodig hebben.
Dus probeer gewoon rustig uit te zoeken wat er is, want vaak is er een hele logische verklaring en is er niks ernstigs aan de hand.

Maar ik vind het erg goed dat jij je het lot van dieren aantrekt.Lachen

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 16:49

Aphrodite schreef:
Prima, als jullie dit een zinvolle discussie vinden dan praten jullie maar door...ik trek me hierbij terug en reageer niet meer in dit topic. Bij uitzondering van een pbtje laat ik het hierbij. Voor mij is het einde topic...sorry als jullie het niet met mij eens zijn...


Sluit ik mij geheel bij aan Haha!

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 17:04

Toen ik de paarden voor de eerste keer zag zagen ze er wel veel slechter uit.
Ik zat net te bedenken, misschien heeft ie de paarden van iemand gekocht om te helpen ofzo maar had ie geen plek om ze neer tezetten en mochten ze tijdelijk daar staan. Of misschien heeft ie ze van de markt gehaald ofzo?
Ze zien er nu iig wel beter uit!

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 18:02

ze zien er nu goed uit dus ze worden vast wel goed verzorgt

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 00:34

Aphrodite schreef:
Prima, als jullie dit een zinvolle discussie vinden dan praten jullie maar door...ik trek me hierbij terug en reageer niet meer in dit topic. Bij uitzondering van een pbtje laat ik het hierbij. Voor mij is het einde topic...sorry als jullie het niet met mij eens zijn...


Ben het helemaal met jullie eens Aphrodite en Daniëllen
Enne de vraag was in eerste instantie in z'n algemeenheid gericht
of iemand van de situatie waar deze dieren in verkeerde/verkeren
op de hoogte was. En NIX ANDERS. Cool

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 10:21

PaysBas schreef:
Enne de vraag was in eerste instantie in z'n algemeenheid gericht
of iemand van de situatie waar deze dieren in verkeerde/verkeren
op de hoogte was.

Wat voor situatie?! Verward

Als jullie zo graag de discussie willen stoppen, waarom raak je dit topic dan weer op?!
Hij was al bijna gezakt tot pagina 2... Lips are sealed

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:04

xtwisterx schreef:
Wat voor situatie?! Verward

Als jullie zo graag de discussie willen stoppen, waarom raak je dit topic dan weer op?!
Hij was al bijna gezakt tot pagina 2... Lips are sealed


Hahah, idd, dat vroeg ik me ook al af. Haha!
Niet zo slim dames.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 12:57

Heb niet de hele discussie gevolgd, maar fiest regelmatige langs deze paarden. En ja, natuurlijk heb ik wel eens beter verzorgde paarden gezien, en ja, natuurlijk heb ik wel eens een betere omheining gezien. En ja, natuurlijk heb ik wel eens een nettere weide gezien. Maar toch....

Het leuke zwartje welshje, draaft vaak vrolijk en trots door het land. Ik zie zeer regelmatig een oudere man bijvoeren. Toen er laatst een nieuw paard bij kwam (was een wat grotere volgensmij) stonden er heel wat mensen bij, die keken of alles goed ging.

Kijk, natuurlijk zijn ze niet prachtig bespierd, natuurlijk hebben ze geen glanzende vacht. Het zijn paarden die 24/7 in de wei zijn. Het zijn paarden, waar verder niet zo veel (niets?) mee wordt gedaan. Die worden niet elke dag gepoetst, die worden niet dagelijks getraind maar krijgen waarschijnlijk WEL hun basis verzorging. Zou dit niet het geval zijn, dan zouden de paarden er nu heel anders uit zien, dunkt mij.

Zoals eerder gezegd, goed dat je je het lot van paarden aantrekt, maar probeer door het uiterlijk heen te prikken. Een ongepoetste vacht is nog geen mishandeling. Net zo als onkruid in de wei, de paarden zullen misschien wel de laatste zijn die daar last van hebben...

Kortom, ik denk dat de toestand van deze paarden 100% meevalt Lachen

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:11

ThePast03 schreef:
Hoezo lost het zichzelf nu allemaal op?
Die paarden moeten daar dus weg en wie weet waar ze nu terecht komen? Ze stonden daar lekker buiten en komen nu misschien wel de hele dag op stal te staan.
Nou dan ben jij lekker bezig geweest OK dan! Boos!


Ook al is dit topic al wel wat oud, toch kan ik het niet laten om even aan te geven dat ik het hier helemaal mee eens ben. Er zijn nu dieren 'gered' die helemaal niet gered hoefden te worden en wie weet waar ze nu terecht komen.

Het enige is dat jij het niet meer hoeft 'aan te zien'. Doe liever iets voor dieren die het wel nodig hebben.

Bah.