Er is steeds meer vertrouwen!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Er is steeds meer vertrouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 11:23

Omdat ik een aantal dagen ziek geweest was, had ik een aantal dagen niet kunnen rijden op mijn verzorgpony Colette. Gisteren besloot ik weer te rijden en daar wou ik echt van genieten. Half kuchend en snuivend stapte ik op.
Toen ik eenmaal het erf af ging, besloot ik een lekker lang rondje te maken. Eenmaal in de polder aangekomen, lag er naast de weg een breed stuk gras. Na wikken en wegen ben ik toch gaan galoperen.

De eigenaar heeft mij namelijk een aantal keer verteld dat zij met Colette is gevallen tijdens de galop, omdat Colette haar benen niet goed optilde. Door die verhalen ben ik een beetje bang geworden en heb ik dus bijna 2 jaar niet echt alleen lange stukken gegalopeerd. Meestal gelopeerde ik met iemand een stukje of heel even een paar passen alleen. Dit heb ik in totaal iets van 5 keer gedaan in het afgelopen half jaar.

Dus ik heb eerst een klein stukje gegalopeerd. Ik merkte dat Colette haar benen goed optilde en ook echt oplette waar ze galopeerde. Haar oortjes stonden lekker naar voren. Ook ik had er plezier in.

Na een tijdje gestapt en gedraafd te hebben, hebben we heuveltje op gegalopeerd. Na dat heuveltje kom je bij de Oude Maas, waaraan een hele grote grasvlakte ligt. Daarop hebben we iets harder gegalopeerd.

Het was echt heerlijk en Colette vond het gelukkig ook heel erg leuk, waar het natuurlijk allemaal om draait.

Het vertrouwen in de galop bij Colette begint steeds groter te worden. Gelukkig ben ik met haar nog nooit gevallen, maar door die verhalen ben ik dus wel bang geworden Nagelbijten / Gniffelen Zij stuikelde wel eens in stap, dus kon me voorstellen dat ze dat dus ook wel eens deed in galop.
Maar ik moest het er toch wel eens op wagen en heb gemerkt dat ze het helemaal niet zo slecht doet Lovers

Vandaag wil ik het heel graag weer over doen. Dan gaat een stalgenootje mee dus kunnen we samen lekker galoperen Haha!

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!


Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:30

Als jij maar zorgt dat je contact houdt met haar mond en misschien het koppie iets hoger houdt, dan is het risico op vallen niet zo groot hoor! Tenzij er andere redenen zijn waarom ze valt. Galopeer ze!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 11:51

Ik probeer ook steeds meer op te letten wat ik doe. Contact houden met haar mond deed ik al vanaf het begin. Knipoog
Ik merkte dat ik in het begin in de verlichte zit ging zitten, zodat ik haar zou ontlasten. Volgens mijn instructrice was dit niet zo een strak plan, omdat ze zich nog sterker moet ontwikkelen in de galop. Doordat ik in de verlichte zit zou gaan zitten, zou ik meer gewicht op de voorhand brengen, zodat ze meer moeite zou moeten doen om haar voorbenen voldoende op te tillen.
Nu probeer ik goed te zitten en bij te drijven, zodat de impuls alle benen sterk blijft. Lachen

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:09

Hej wat goed caroline *LOL*

Eindelijk he! En beetje bij beetje gaat het natuurlijk steeds beter. Aman die kan nooit wachten met galopperen Haha! Die vind dat het leukste van heel de buitenrit geloof ik...

Maar goed galoppeerse dan maar he!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:07

heb vertrouwen in je paard want een paard voelt jouw onzekerheid aan en gaat dan ook een stuk minder goed lopen ! beeld je paard in als een zeer sterk in balans lopend paard en je zult zien dat ze een stuk beter loopt ! en inderdaad ook zorgen dat ze haar gewicht draagt op de achterhand maar vooral HEB VERTROUWEN IN JE PAARD

groetjes

a dog is for life not just for christmas

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:13

Super dat ze vertrouwen in je krijgt, dan kan niet beter zijn!!! Probeer het zo te houden. Zolang er niers ge beurt wordt het vertrouwen niet weer de dieperik in gestuurd!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Crista en 23 bezoekers