Nooit meer Orlando..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110666
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Nooit meer Orlando..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 18:59

Morgenavond tegen de klok van 6 uur wordt mijn allergrootste maatje Orlando ingeslapen

Hij is 24, en voelde zich nog ontzettend goed. maar de laatste tijd, na een peesblessure aan zijn voorbeen is hij van achter nogal zwak geworden. Eerst dachten we dat hij gewoon wat stijf was en dat het wel goed zou komen, maar de laatste dagen gaat hij hard achteruit. In draf sleept hij zijn achterbeen mee en hij komt slecht overeind Verdrietig Het zijn de typische symptomen van versleten heupen. Hij heeft er ook uitvals verschijnselen bij.

Ik heb 6 jaar lang ontzettend van hem genoten. we hebben ontzettend veel meegemaakt samen en hij sleepte me overal doorheen. Hij was mijn houvast in dit leven door de jaren heen.

Daarom denk ik dat dit het beste is wat ik voor hem kan doen. Hij heeft het niet verdiend om pijn te lijden. Op dit moment heeft hij dat wel. Ik wil niet dat hij nog verder aftakeld en dat hij dan er alleen nog maar is omdat ik hem niet kan missen Verdrietig

In zijn leven heeft hij alles bereikt wat hij maar kon: Z dressuur, Z springen en meervoudig nederlands kampioen Caroussel
Een betrouwbaarder paard bestaat er gewoonweg niet. Hij heeft nog nooit gebeten of geslagen. Er zit geen greintje kwaad in hem en in al die tijd dat hij slecht behandeld heeft heeft hij nooit het vertrouwen in mensen verloren.

Ik zal hem ontzettend missen, maar ik weet dat het het beste voor hem is Huilen De dierenarts zal hem laten inslapen, want ik vindt dat hij het niet verdient om naar de slager te gaan, Ik weet dat het niet slecht voor het paard is ofzo, maar zo voel ik dat gewoon Scheve mond

ik kan het nog steeds niet geloven, maar hij gaat zo hard achteruit Verdrietig Hij is 24 en het laatste jaar heeft ie op een geweldige stal gestaan waar hij het prima naar zijn zin had, hij kwam weer helemaal bij. Hij heeft een prachtige zomer op het land gehad. maar nu het winterseizoen er weer aan komt kan ik het hem sowieso niet aan doen om met zo'n achterhand de hele dag in de box te staan

Morgen is de allerlaatste dag dat ik bij hem kan zijn, ik kan het nog steeds niet geloven Verdrietig

Ik kan hem nog helemaal niet missen Huilen

Nooit meer Orlando Verdrietig Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-09-04 19:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Tallie1979
Berichten: 22747
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:01

sterkte meis Ach gut Je doet er goed aan zo te lezen..

Veel sterkte bij de verwerking van dit verlies..

mekkie
Berichten: 186
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:19

goed van je dat je eerst aan hem denkt.het is gewoon het beste.heel veel sterkte

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:21

HEEEEELLLLLL veel sterkte. Het is een heel diervriendelijk besluit van je om hem niet langer pijn te laten lijden. Dat maakt je tot een echte dierenvriend. Het is geen makkelijk besluit, maar wel het beste.
Blijf je bij hem terwijl hij wordt ingeslapen. Wij (3 vriendinnen en ik, we deelden samen een vroeger manegepaard) hebben dat wel gedaan. Safari moest ook ingeslapen worden omdat zij ook helemaal versleten was door het vroegere manegewerk. Hebben ook die beslissing gemaakt om dezelfde redenen. Het was moeilijk om die beslissing te nemen, maar toen die eenmaal gemaakt was kwam er ook een soort rust over je heen. We zijn tot aan het einde bij haar gebleven en hebben samen gehuild en haar geaaid en haar tranen uit haar ogen geveegd ( die kwamen omdat ze niet meer met de ogen knipperde). Samen hebben we haar afgedekt met een groot zeil. Toen heeft de pensionhopuder en de rijinstructeur ons meer naar de kantine genomen. Daar hebben we wat gedronken en herinneringen /ervaringen met haar verteld. Ik moet zeggen ik denk daar nog steeds met een prettig gevoel aan terug en ben blij dat we het zo hebben gedaan. Of je er bij blijft of niet, dat moet je helemaal zelf beslissen. Je moet dat doen wat goed voelt. Nogmaals heel veel sterkte voor jullie beiden ( en iedereen om je heen).
XXX

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110666
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 19:25

ik blijf er bij, hij is er altijd op zijn manier voor me geweest als ik troost nodig had en nu zal ik er ook tot het allerlaatste moment voor hem zijn

Dat ben ik hem verschuldigd, denk ik Verdrietig

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:29

ik wil je heel veel sterkte wensen met het afscheid en de tijd daarna
to love is to let go
hoe zwaar dat ook is Ach gut

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:36

Ik heb je pb-tje terug gestuurd. Jij en Orlando horen echt bij elkaar en ik vind het echt knap dat je hem geen pijn wilt laten lijden. Heel veel sterkte.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:37

Een dappere beslissing, na een fijne zomer in de wei is dit het enige wat je m.i. nog voor hem kunt doen. Wat natuurlijk niet betekent dat jij er geen verdriet van zult hebben. Heel veel sterkte ermee.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:42

Ik had het al begrepen van Nath vanmiddag..
Ondanks wat er gebeurt is wil ik je veel sterkte wensen morgenavond.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:55

jeetje ik ben er helemaal stil van.
Ik wil je onwijs veel sterkte wensen ookal weet je dat het 't beste is voor hem het blijft zo onwijs moeilijk.

Ik wilde dat ze dik de 80 haalden. dat zou veel schelen zeg..

mondi

Berichten: 244
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Aan de Noord-Hollandse kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 20:30

Heel veel sterkte...
Wat een verschikkelijke beslissing Huilen , ook al is die het beste voor je paard.
Hou je taai. Ach gut

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 20:44

ja bah,word een nare dag morgen,hij ziet er verder ook nog zo goed uit he,dan is het helemaal zo moeilijk,maar jij kent je paardje het beste.

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 20:47

Veel succes moregn,
ofeiegnlijk eerst nog heel veel plezier met je maatje,
heb een fijne dag met m en daarna veel succes!

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Belgiƫ, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 20:59

Heel veel succes! En veel moed voor de komende periode!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:16

Heel veel sterkte aankomende tijd...

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:33

Ook ik wil je heel veel sterkte wensen voor morgen,en natuurlijk voor de komende tijd.Ik weet zeker dat dit een goede beslissing is voor je paard.

pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:36

heel veel sterkte!! zo te horen is het het bestje wat je kunt doen

Duhelo

Berichten: 28542
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:45

sterkte...

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:58

Heel veel sterkte morgen, geniet nog even lekker van hem.
Een hele dappere beslissing van je.
Sterkte Ach gut

SallJarig

Berichten: 6711
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:50

Heel veel sterkte vandaag, ik sluit me helemaal aan bij draumpje: to love is to let go... zwaar maar waar.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:57

Heel veel sterkte ermee Ach gut Tis geen makkelijke beslissing maar wel de beste!! Hij heeft zo te lezen een heel goed leven bij je gehad, koester die momenten..

Sambooo
Berichten: 132
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:58

Heel veel sterkte...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132048
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:17

* slik *
Ik vind het ontzettend knap van je dat je ondanks je verdriet toch nog zo'n "goed" besluit kunt nemen.
Je kiest niet voor de makkelijkste weg ("maar zien waar het schip gaat stranden") maar durft duidelijk je verantwoordelijkheid te nemen tegenover je lieve paard.
Daar is kracht en een flinke dosis dapperheid voor nodig, ook al zie je het waarschijnlijk als je plicht ten opzichte van je paard.
Het zal geen makkelijke tijd voor je worden, dat zeker niet
Ik hoop dat je troost kunt vinden door te blijven denken aan het enige juiste besluit dat je genomen hebt en de fijne tijd die jullie samen gehad hebben.
Heel veel sterkte Ach gut

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:21

Jeetje wat een drama voor je.

De wereld zal wel even voor je gaan stilstaan.
Heel dapper besluit en onwijs veel sterkte.
Hij zal de rest van je leven nog een plaats in je hart hebben en ik weet zeker dat hij vanuit de 'paardenhemel' altijd bij je zal zijn.

Sterkte met je verlies.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:38

Wat een moeilijke beslissing! En wat een moeilijke dag zal dit worden. Ik vind het heel knap dat je dit kan, heel veel sterkte!