(af) keuring

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Judith29

Berichten: 306
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: IJsselstein

(af) keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 16:33

Vandaag was de dag dat het paard gekeurd werd wat ik samen met mijn vriend zou kopen als ze klinisch en rontgenlogisch goedgekeurd werd.

Allebei de middag vrij genomen zodat we om 15.00 uur bij de arts waren. De eigenaar van ons te kopen paard kwam kort daarna ook aan. Er werd begonnen met de klinische keuring. Buigproef op alle vier de benen, daar liep ze redelijk mee weg. Daarna werd ze gelongeerd op het harde en liep ze ongelooflijk kreupel, nog even op de andere hand en ook daar erg kreupel Huilen

De arts zei dat het geen zin had om verder te gaan met de keuring, als ze zich vandaag verstapt heeft, wat altijd kan gebeuren, dan moet het binnen een week over zijn en kunnen we de keuring over doen.

Helaas geen paardje mee naar huis vandaag Verdrietig

Vooralsnog staan we er nu zo in dat, als ze over een week goed zou lopen, we de keuring opnieuw laten plaatsvinden.

Wat een zenuwslopende gebeurtenis is dat zeg zo'n keuring. Je kijkt er een week naar uit en tegenop en dan ben je na 10 minuten weer weg omdat ze gelijk kreupel is.

Ik ga deze teleurstelling maar verwerken.


luuntje

Berichten: 13904
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:04

Das lekker balen zeg. Heb je al een afspraak voor volgende week gemaakt of nog niet?

[o]

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:39

A gossie wat sneu nou. Hopelijk heb je over een week meer geluk.
Ik duim heel hard voor je.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 07:55

Minder...zeker als je je droompaard hebt gevonden en haar zo graag wil hebben.
Duimen dat het volgende week goed gaat!
Succes de komende laaaaaange week!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:56

Had de eigenaar het nog niet gezien dat ze kreupelde voor het keuren. Wat balen zeg moet jij de keuring betalen?

Judith29

Berichten: 306
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 13:18

Nee, het was wat vaag. We hoefde nu niks te betalen omdat ze eigenlijk al zo snel kreupel liep en we konden dan gewoon over een week terug komen als ze dan niet meer kreupel is. Is ze dat wel dan zal er toch meer aan de hand zijn dan een verstapping en heeft het voor ons misschien niet eens zin om daar op te gaan wachten (?) Elk paard is natuurlijk wel eens kreupel, maar als het niks ernstigs is moet het binnen een week over zijn zei de arts en dan kan de keuring opnieuw plaatsvinden.

Wat erg he, ook voor de eigenaar van het paard die zitten nu ineens met een kreupel paard tijdens de verkoop.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:21

Ja dat is ook wel erg voor de eigenaar als die het niet wist dan komt het wel rauw op je dak. Nou hoop dat het een blessure is en geen erge anders zal het met een week ook niet over zijn. Succes

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:52

Ik heb het inmiddels wel geleerd. Je moet er altijd van uitgaan dat het paard afgekeurd wordt, dan is de teleurstelling het allerkleinste....

Judith29

Berichten: 306
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 21:26

Ja he, maar ergens hou je toch hoop dat het wel goed is. We hebben nog geen nieuwe afspraak staan, eerst kijken of het paard al wel weer goed loopt. Als dat niet het geval is binnen een week, gaan we sowieso niet opnieuw laten keuren en zal er ook meer aan de hand zijn dan een verstapping. Het blijft nog even spannend....

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 08:27

Jammer!!

Ik hoop dat je toch nog ene leukerd vindt!

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers