keuring te stompetoren...(beetje lang verslag)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

keuring te stompetoren...(beetje lang verslag)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 19:15

Naja, hier mijn verslagje dan maar Knipoog
(wel lang hoor)

Kwart voor 8, Mijn wekker ging, dus ik moest maar mn bed uit(tsja geen ochtendmens Knipoog ) Tot 5 voor half 9 staan wachten tot de droger klaar was, m`n witte kleren zaten er in, en die heb je nodig he..

Naja, half 9 vertrokken richting stal, was er rond 5 over half 9, en begon met een pony te wassen(de staart moest en zou wit worden Knipoog ) Van alles erin gesmeerd, en ja hoor, hij was wit..

Half 10 was ik ongeveer klaar, en gingen ze rijden met de eerste 3 pony`s(Dusty, Vlip, en Jeroen) richting stompetoren(met de trailer) Naja, toen snel Mick gepakt, en even z`n voetjes + staartje gewassen, toen ik bezig was met het laatste voetje, kwam de trailer alweer, en werd de pony van mijn vriendin ingeladen(Lady X ) Ik ging met ze mee, en we reden dus richting stompetoren, daar aangekomen, snel de spullen uit de auto, pony uit de kar, en naar ons plekje. Daarna weer in de auto gestapt, om Buster(van vriendin Sabine) En mick op te halen, Degene die de ponys bracht, reed super voorzichtig, dus duurde wel even voordat we weer terug in De Goorn waren.

Nouja, zo rond 11 uur waren we weer bij stal, Mick en buster ingeladen ( anderhalfe kar) Sabine(baasje van Buster) Dacht eerst dat het niet paste, maar toen ze erin stonden, zag ze dat het dus wel kon, en gingen we weer opweg. Mick en buster waren super rustig, en Mick had ook helemaal geen stress toen hij uit de trailer kwam.. *trots Haha! Tong uitsteken *

Toen gewacht tot 10 over half 1(geloof ik kan iets later zijn, het liep allemaal een beetje uit) en we de ring in mochten....

Naja, ondertussen was het al flink leuk, alleen Mick was de hele tijd naar zijn moeder aan het schreeuwen(logisch) Wat heen en weer gelopen, en 2 trappen van hem gehad Bloos! . maarja.. Nog even gekeken naar Dusty Vlip en jeroen, en achter de ring rendde opeens een fjord los, dus zei ik tegen degene die naast me stond(stalmaatje Knipoog ) jeesus, wie laat dan ook zijn pony los ?! Pony weer gevangen door mensen die er omheen liepen, en wij ware bijna aan de beurt. stalmaatje van me voorop met Luna(jaarling) bleek het dat ze verkeerd was ingedeeld, (was wel 5 dagen te oud) maar ze mocht nog wel mee doen, daarna wij, Mick was nogal klierig(de hele tijd galoperen enzo, maar ging wel goed Knipoog) dus hield ik hem zowat bij z`n halstertouw vast, en ik had een halstertouw met veiligheidsklip vast, dus die schoot los Bloos! Mick los, en stoof ervandoor(god, en ik zeggen dat die mensen van die fjord hun paard niet vast konden houd Bloos Clown ) Mick werd ook weer snel gevangen....

naja, toen we dus weer allemaal in de ring mochten snel een ander touw geleend, en weer op volgorde, toen werd de pony voor me(luna dus) voor me weggehaald, en mocht als vierde, ik werd niet weggehaald, dus ik liep voorop Tong uitsteken Na een tijdje lopen, opstellen, en Mick was dus eerste Haha!:D:D *trots* Bleek dat ze de verkeerde bekers hadden, dus werden ze omgeruild, en kregen we een ander. Nog even een ere rondje, en mick vond zijn rozet een beetje eng(hing aan zijn halster) dus dat werd crossen, anderhalf rondje, en er toen uit(meteen rozet weggehaald) en naar me "fanclub" gegaan Tong uitsteken( lees; alle stalmaatjes) . Luna werd vierde....

Daarna moesten we wachten op dagkampioen pony`s, en dat duurde zo`n 2 uur,
Mick werd de hele tijd door me vader meegenomen, of door een vriendin, dan weer door mij enz. dus die vermaakte zich wel Clown
Rond 2 uur, m`n vriendin geholpen om op haar pony te kruipen voor bestgaande rijpony, dus we liepen naar de "bak" om even te gaan stappen, Sabine was heel erg gespannen, dus Buster stond flink te klieren, ik liep er even naast, en toen hadden we maar besloten dat ik er even op moest, dus ik even rijden, hij zag die enge kabouters in een struik, dus ik lag er 2x BIJNA naast. Naja, kwam opeens Rianne(vriendin) met mick aanlopen, "schiet op Lian!! Mick moet weer!! " Ik snel van Buster af, sabine erop geholpen, en weer met mick naar de ring toe.. Onze "bescherm" kleren weer uitgedaan, dus we waren weer helemaal wit. Nouja, de ring in en we moesten tegen alle kampioenen van alle rubieken, dus met een veulen lig je er snel uit Clown (jammer maar helaas, de winnar was ook een plaatje ) ... Nouja, wij dus de ring uit en naar "onze" stoelen toe, daar stond sabine bij haar ouders en buster in haar hand, ze was super zenuwachtig en ik vond het super zielig voor haar, dus had ik aangeboden te gaan rijden, dus snel laarzen aan, en jasje + haarnetje, kwam daar net missdonna aan, met donna, Kon ik niet even erbij gaan staan, omdat ik op buster moest Snel naar het inrijterrein, en nog even los rijden, daarna de ring in, en ik moest voorop, stappen en draven, (is me nooit verteld dat er ook een galop bij hoord Bloos! ) Nouja in galop, mijn reactie "WAT GALOPP???" Stalgenootje(reed achter me) "jaa, duhh, altijd joh" ik: "ow Blond " . Naja, in galop op beide handen een paar keer gereden, en toen werden er een paar weggestuurd. Ik bleef over, met 4 andere Bloos! (hoopte stiekem dat ik er snel uit mocht, wou naar Mick Bloos ) Nouja, toen opstellen, en waren we 3de Haha! Sabine kwam naar ond toe, helemaal huilend zo blij was ze :p Toen even ere rondje, Buster nartuurlijk weer alles afsnijden enzo, maja.. Dat we eruit kwamen begon het te regenen, dus wij snel onder de bomen om te schuilen, en ik wou even naar Mick, was Mick alweer met de trailer naar huis.. naja zat er niks anders op dan even te wachten, en gingen we dus maar bij bestgaande rijfjord/haflinger kijken..

naja, flinke discussie over welke van de 2 haflingers nou het beste waren, yvonne(weer een stalmaatje Knipoog ) en ik vonden Donna het mooiste, en de ruiter het eerlijkst, de andere haflinger werd flink naar beneden gezaagd om het maar netjes te zeggen, uiteindelijk won de zager het, en 2de ging naar een fjord(hadden we niet op gelet eigenlijk Bloos )

ik nog even naar Donna toe, even heel even gepraat, en even donna geaaid :p Daarna weer terug, want we gingen weg Lachen

naja, was erg geslaagd dus, en erg gezzelig, We hadden een grote berg met "spullen" mee, die allemaal nat waren door de regen Clown

De uiteindelijke prijzen van mij en mijn stalmaatjes:
1ste prijzen:
Mick -> veulenkeuring Schijnheilig Haha!

2de prijzen:
Suprice -> rubiek 4, pony`s tot stokmaat 1.45

3de prijzen:
Buster(met mij Knipoog ) -> bestgaande rijpony groep 2
jeroen(met susan) -> bestgaande rijpony groep 1

naja, we doen iig volgend jaar weer mee Knipoog

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..


Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:34

Stoer joh gefeliciteerd !!!

knappe mickeman, teun wou ook met mick mee Knipoog

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:35

ik stokmaat tot 1,45 was ik 5e met mijn omatje haha van 29 jaar bij de fjorden 3e (tussen al die fjorden met premies en papier enzo had iig een 1e en een 2e premiefjord verslagen de nadere weet ik niet... maarja dus 3e van de 9 Haha!
toen nog ff rijden bij de fjorden en de hafs was ie helemaal gek.... omdat die oma stond te hinniken Boos! tekens hard eruit hollen) had ik eindelijk voor mekaar dat ie in de ring bleef ging ie gewoon maar wat rennen enzo, niet rond niet gecontroleerd, had nog wel zo hard geoefend. de oorzaak was dat ze die ouwe dus alleen achter hadden gelaten en de andere al naar huis waren Boos!
maar vond het wel leuk, dit was waarschijnlijk de eerste en laatste keer met oma, volgend jaar met janneke die was nu mee als mascotte.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 21:57

horsewisper schreef:
Stoer joh gefeliciteerd !!!

knappe mickeman, teun wou ook met mick mee Knipoog


Whaha, kom volgend jaar maar Knipoog

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 07:22

lailapri schreef:
had iig een 1e en een 2e premiefjord verslagen de nadere weet ik niet... .


Tasja en Zanouk toevallig?

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 07:35

Vippie schreef:
Tasja en Zanouk toevallig?



Nee die waren 1 & 2 geplaatst Schijnheilig

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 07:50

haha nee die waren eerste en 2e nee mariette en vondel ik weet niet waarom maar er deden 2 fjorden mee met ipv zwart rood/bruin tussen hun manen enzo dus dat is gewoon een aparte kleur. maar die werden dus laatste en ena laatste vond dit wel beetje toevallig want wessel (enalaatste) had geloof ik ook 1e premie niet dat dat er veel mee te maken heeft, maar die zal hij wel niet voor niets hebben gekregen.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 08:19

heej, dan heb ik je gezien lailapri Haha!
We vonden jou fjord dat ie de hele tidj die baan uitracede typisch arzu Tong uitsteken
En dna de hele tijd zo`n kop trekken van arzu, nog gefeliciteerd!! Haha!

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 09:26

Leuk!
Vorig jaar werd mijn paard 1e bij de Kwpn paarden, en ook nog eens dagkampioen van alles.
Dit jaar niet meegedaan (vergeten).

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:31

Anneke schreef:
Leuk!
Vorig jaar werd mijn paard 1e bij de Kwpn paarden, en ook nog eens dagkampioen van alles.
Dit jaar niet meegedaan (vergeten).


Hey jij heb zeker bij de vriendschap in stompetoren gestaan? Lachen Dorisje deed ook mee met de haffies rubriek en werd 2de Haha! heb dr lekker vertroeteld op stal. Volgend jaar gaat Doris dr zoon ook mee doen als ie gecastreerd is Haha! maar weet alleen niet welke rubriek... is half haf half arab. heb mick ook rond zien rennen in de ring misschien was de jury daar ook wel onder de indruk van Tong uitsteken

xXx Doris en t baasje Knipoog

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 16:26

Charmed_One schreef:
Hey jij heb zeker bij de vriendschap in stompetoren gestaan? Lachen Dorisje deed ook mee met de haffies rubriek en werd 2de Haha! heb dr lekker vertroeteld op stal. Volgend jaar gaat Doris dr zoon ook mee doen als ie gecastreerd is Haha! maar weet alleen niet welke rubriek... is half haf half arab. heb mick ook rond zien rennen in de ring misschien was de jury daar ook wel onder de indruk van Tong uitsteken

xXx Doris en t baasje Knipoog


Whaha had je hem ook los zien lopen Knipoog

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:44

lailapri schreef:
haha nee die waren eerste en 2e nee mariette en vondel ik weet niet waarom maar er deden 2 fjorden mee met ipv zwart rood/bruin tussen hun manen enzo dus dat is gewoon een aparte kleur. maar die werden dus laatste en ena laatste vond dit wel beetje toevallig want wessel (enalaatste) had geloof ik ook 1e premie niet dat dat er veel mee te maken heeft, maar die zal hij wel niet voor niets hebben gekregen.


Wessel heeft vorig jaar idd een eerste premie gekregen, maar de gangen van Wessel zijn niet zo.
a.s. zaterdag gaat hij weer naar de keuring in heemstede toe. Verwacht zelf niet dat hij dit jaar een 1ste premie krijgt ivm z'n gangen.
Vorig jaar had hij net aan een 1ste premie.

Wodan en ik onderweg in de M2

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:03

deed jij ook mee?
misschien goed idee om eens een fjorden rit te maken door duinen en ver strant ofzo,
misschien willen marjolein (met vondel die 5e was) roos (met mariette 4e) ik dan en misschien meisje van wullem en mis nog wel wat mensen ook mee

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 19:04

mischien meer buitenrijden, en dan veel lange stukken Lachen

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:19

Afbeelding
Afbeelding

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:19

doen deze foto's het bij jullie anders moet ik het ff anders doen..

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agelababypp, Chantalla, evelien1000, tienus63, Yinka en 121 bezoekers