Ik ben woedend/stelletje idioten!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Ik ben woedend/stelletje idioten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 22:56

Ten eerste zijn vorige week onze spullen uit het weiland gestolen. We hadden achter de waterbakken wat borstels, een halster, sunblock en anti-vliegenspray liggen. Zodat als een van ons in het weiland komt, dit gebruikt kan worden. Weg dus, en ook de accu was meegenomen.

Kom ik vrijdag, hebben ze een stuk van Cheyenne dr manen afgeknipt. Franca de politie gebeld, maar die konden weinig doen.

Vandaag hebben ze de hele voorpluk van Cheyenne eraf geknipt en weer een stuk manen.

ZIJN ZE NU HELEMAAL!?! Dit is gewoon dierenmishandeling. Wat bezielt iemand om zoiets te doen?

Franca gaat morgen weer de politie bellen, en Cheyenne gaat hier zo snel mogelijk weg. Ik ga de krant bellen en proberen of ze er een stukje over willen schrijven. Denk je een paard een plezier te doen met een vakantie, loopt er een of andere zieke geest rond met een schaar

Ik kan er niet van slapen en tranen stromen over mn wangen van woede en onmacht. Je kunt toch niet 24 uur per dag bij het land waken?

Hoe kunnen we dit het beste aanpakken? Hoe krijgen we de politie in actie?
Laatst bijgewerkt door Jennygirl op 26-07-04 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl


mas76
Berichten: 49
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:10

hoi hoi
je paard daar zo snel mogelijk weghalen !!!!!
ik zou zoeken naar een goed stuk land achter een boederij ofzo, waar een beetje toezicht is, succes als het niet lukt dan maar op stal en samen lekker wandelen langs het gras!!!
echt weghalen daar voordat er iets ergs gebeurt krijg er kippenvel van , je hoort tegenwoordig zulke enge verhalen.
de politie doet meestal pas iets als het paard gewond is, maar daar ga je hoop ik niet op zitten wachten!!
probeer nu wat te slapen op dit moment kan je toch niks doen
en morgen fit opstaan en actie ondernemen!!!!
sterkte en succes morgen met wat je ook gaat doen

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:20

Wat zonde van die voorpluk aan manen..
(Moet dr niet aan denken dat ze dat bij Bijou doen hoor!)
Echt walgelijke mensen die zoiets doen..
De verhalen worden ook steeds erger..

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

Duhelo

Berichten: 28499
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:24

heeft ze een halster aan in de weide? direct afdoen, en een bordje hangen met videobewakening
schrikt al een deltje af
en beter manene afknippen an verwoningen Scheve mond
eneuh, politie bellen
(kun je aan een shet geraken met veel manen? zet die een dagje in de weide, en leg je verstopt in ee nhinderlaag, met een beetje geluk kun je hem in de kraag vatten...,of foto's nemen, en dan overleveren aan de ploitie Haha!)

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 23:32

Bedankt voor jullie medeleven. Cheyenne staat zonder halster in de wei. Er staat een Tinker in het stukje land naast haar en die heeft al zn manen nog. Het gaat dus niet om een manenverzamelaar. Ook staan er veel meer paarden in de weides naast haar, ook veel shetjes, dus dat is het niet.
Ze gaat hier gewoon zo snel mogelijk weg.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Duhelo

Berichten: 28499
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:32

mmm, weird
ben je de laatste tijd in ruzie geraakt met iemand? woordenwisseling gehad ofzo?

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 00:40

Ik ben ook helemaal overstuur....ik heb staan huilen bij die lieverd in het land.....toen ik haar zag staan met die afgeknipte voorpluk.... ben echt helemaal bang.....kan niet slapen....stel dat ze haar wat aandoen??? Ik ga morgenochtend meteen weer naar het land....ik kreeg net een PB van een meisje die zei dat haar paarden ook daar geknipt zijn.....het zijn onze buurpaarden...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 01:08

ga er eens een dag 24/24 ergens schuilen, en maak een foto van de persoon die het doet, *zorg dat je paardje in de buurt blijft he Knipoog*

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 01:10

Welke mongool doet nou zoiets ? Verward
Ik kan me voorstellen dat je daar heel bang van wordt....Scheve mond

Reach for the stars, so if you fall you land on a cloud

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 01:22

Ik zou niet de krant bellen, dan zijn die lui trots dat ze de krant gehaald hebben met hun domme acties!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 01:36

Oh nee zeg... Lic staat ook 24/24 op de wei... Zou niet weten wat ik zou doen als ik hem plots kaalgeknipt in de wei vind...
Wat zonde van Cheyenne haar mooie haardos...
Ik zou haar daar ook maar weghalen... Staat ze daar met Aaron en heeft die wat voor?

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 02:40

En weet je wat denk ik het ergste is: als je weet wie het doet kun je nog niets. Het is niet eens strafbaar om sex te hebben met paarden, laat staan om hun manen af te knippen...

Sterkte daar en ik zou haar idd zo snel mogelijk weghalen.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 06:01

Jeetje, het houd ook niet op he.... Bah, wat een vreselijk iets!!! Ik weet niet wat ik zou doen als ik zo iemand bezig zie... Van een anders paard blijf je af!!! Als je zo graag manen wilt knippen koop je maar een eigen paard...

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 06:43

Jee Jen!
Cheyenne moet daar zo snel mogelijk weg!!
Helaas zal de politie weinig doen, omdat het gewoon niet strafbaar is. Hebben jullie de diefstal wel aangegeven?? Misschien dat je dit er gewoon bij kunt vermelden. Meer kun je denk ik niet doen!
Ach gut

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 07:01

Oh jakkes, wat naar.
Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt.
Heb je er al aan gedacht dat het vakantietijd is ?
Dus veel jonge meiden met veel tijd die het misschien wel erg nodig vinden om even kappertje te spelen Bloos!
Veel sterkte !

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 07:15

Oscar schreef:
Oh jakkes, wat naar.
Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt.
Heb je er al aan gedacht dat het vakantietijd is ?
Dus veel jonge meiden met veel tijd die het misschien wel erg nodig vinden om even kappertje te spelen Bloos!
Veel sterkte !
Dat dachten wij in eerste instantie ook, toen die pluk manen eraf was. Maar de hele voorpluk eraf lijkt me geen pennymeisjes werk. Daarnaast houdt Cheyenne er niet zo van als je haar aan haar voorpluk vastpakt, zeker niet als ze gewoon losloopt. En van scharen moet ze ook bijzonder weinig hebben. Ik kan me daarom niet voorstellen dat een jonge meid haar even bij de voorpluk vastpakt en begon te knippen.

Nog zoiets: Als je kappertje wilt spelen, dan begin je toch op het paard met de meeste manen? De tinker dus. Maar die is dus nog helemaal in tact.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 07:18

Een adres met goed toezicht is zo ontzettend belangrijk...ik hoop voor je dat je snel wat anders vindt.

Je suis Charlie.

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 07:19

Wat jammer voor jou en je paard.
Ik zou me ook zorgen maken
Sterkte!

I haven't lost my mind, it's backed up on disk somewhere.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 07:28

Wat vreselijk! Ik zou ook proberen haar ergens anders te plaatsen. Wat een gekken lopen er rond. Hopenlijk proberen ze dit een keer bij een lekker vals paard, die ze meteen aanvliegt als ze iets proberen.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 07:34

Jennygirl schreef:
Nog zoiets: Als je kappertje wilt spelen, dan begin je toch op het paard met de meeste manen? De tinker dus. Maar die is dus nog helemaal in tact.


Dat is dan inderdaad meer voor de hand liggend.
Hoewel: een Tinker is natuurlijk ook een stuk groter en misschien moeilijker te "bereiken" voor een klein meisje.

Maar goed, je weet zelf vast en zeker wel of het mogelijk is dat er vakantiegrut in actie is geweest en als je shetje het niet zo op prijs stelt dat er aan hem geknipt wordt, dan wordt dat inderdaad lastig.

Ik wens je in elk geval veel sterkte !
Laatst bijgewerkt door Oscar op 27-07-04 07:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 07:34

Wat eng zeg. Ook erg voor jou en je paardje. Ik zou doodsbang zijn en idd zorgen dat ze op een veiligere plek komt te staan.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 07:54

Naja...
Wat ben ik blij dat onze mannen gewoon bij huis staan zeg Scheve mond
Dan ben je toch echt niet goed wijs als je gewoon iemand z'n paard gaat knippen... Ik hoop voor jullie dat Cheyenne snel een andere plek heeft om echt vakantie te vieren!

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!

Ineke2

Berichten: 33036
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:14

Jeetje zeg wat een stel idioten die dat geflikt hebben Boos!
Sterkte er mee, zou haar maar snel weghalen daar idd...

Bah het duurt zolang voordat het weer aangegroeit is, waarom kunnen ze niet gewoon met hun poten van andermans paarden afblijven!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:17

Je kan aan de politie vragen voor wat extra surveillance!
Helaas kan de politie niet ingrijpen, omdat er niks 'strafbaars' is gebeurd.. en val me niet aan.. ik vind het verschrikkelijk dat het is gebeurd hoor!!
Maar politie is ook af en toe met handen gebonden!!
Maar wat dus wel eens wil helpen is vragen voor extra surveillance.

Heel veel sterkte!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:39

Potverdorie zeg... dat is even mooi kl*te... ik kan me voorstellen dat jullie niet meer lekker slapen totdat Yen en Aron weer lekker thuis staan. Is er eventueel geen optie om ze ergens anders met vakantie te doen? Wat een ongelooflijke eikels die dit doen zeg... ik hoop dat ze ooit betrapt worden en dat ze dan zelf even onder handen worden genomen...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA, manubres, Selina en 35 bezoekers