Net-relief.... wat een relief...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Net-relief.... wat een relief...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 11:11

Ik heb gisteren voor het eerst met de Net-relief gereden, met mijn Precious Pyra. Ze moest wel erg wennen, en liep eerst flink te briessen in het netje. ( pyra is een headshaker Huilen )

Met rijden ging het super, geen last meer van "headshaken".
Maar goed, ik ga niet gelijk een gat in de lucht springen, want ik wil het eerst bij verschillende weertypes testen om te zien of het echt werkt.

Tot nu toe bevalt het prima. OK dan!

Ik kan het iedereen aanraden.... Ik snap alleen niet waarom zo'n simpel netje 50 euro moet kosten.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:08

Ben benieuwd, een van de Cobs waar Albert mee rijdt is ook een headshaker en die is al overal geweest en er is al van alles geprobeerd maar tot nog toe zonder resultaat.
Zou je me op de hoogte willen houden?

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:44

wat fijn dat t werkt ! nu duimen dat dat t met alle weertypes doet

(zal voor je duimen)

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:21

Toevallig rij ik mijn paard ook sinds kort met een neusnetje.Ook vanwege het hoofdschudden.Hij gooit z`n hoofd zo hoog op en met zoveel kracht dat ik echt uit moet kijken anders raakt hij mijn hoofd.

Ik vond het de eerste keren een drama want Taverno liep ook aan een stuk door te briesen.Ik kreeg amper het hoofdstel goed om.
Ik kreeg de tip om de haren rond z`n neusgaten kort af te knippen en het briesen doet hij nu alleen nog als het hoofdstel om gaat.Niet tijdens het rijden.
Ik rij er nog te kort mee om te zeggen dat het helpt,de meeste paarden doen het alleen in de zomer maar de mijne doet het ook in de winter.

Ook ik ben van alles aan het proberen en ga het ook nog met een bitloos hoofdstel proberen.

lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 09:51

Dan toch nog even een reactie van een "gelukkige" gebruiker Knipoog . Mijn paard is al sinds 1999 een headshaker en ik rij al een paar jaar met de net-relief. En het werkt echt. In elk weertype. En die van mij is ook bijna het jaar rond aan het shaken Huilen .

Succes ermee.

Groetjes Linda

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 15:16

Ikaw, doet me goed dit te lezen. Gebuik jij het netje altijd als je gaat rijden?

lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:11

taverno schreef:
Ikaw, doet me goed dit te lezen. Gebuik jij het netje altijd als je gaat rijden?


Ja, behalve in de koude wintermaanden. Dan probeer ik op een bepaald moment of het zonder kan. Op een bepaald moment lukt dat OK dan! . Dan kan ik een korte periode zonder. Tegen februari/maart moet ik hem weer omdoen. Dan begint hij weer te shaken. Dat merk je heel snel.
Als ik dan te laat ben.... en al aan het rijden ben, dan moet ik snel het netje omdoen en dan is het shaken ook snel over.

Ik had op een bepaald moment ook toestemming van de KNHS om met het netje los te rijden. Helaas mocht ik er niet mee starten. Dus ik kon nooit in de buitenperiode wedstrijden rijden. Binnen was het namelijk nog een beetje te controleren. Heel bijzonder.

Helaas is mijn paard door een blessure nu volledig ongeschikt voor de sport en mag hij ook niet meer bereden worden (heeft niks met headshaking te maken hoor). En laat ik nou net 3 reserve netjes besteld hebben..... Slim he!

Maar je moet gewoon uitproberen. En ik hoop dat het bij jouw paard net zo veel succes heeft als bij die van mij.

Groetjes Linda

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 09:51

Ik heb er nu twee keer mee gereden, gisteren was het flink warm, een weertype waarbij ze normaal gesproken veel last zou hebben, en JAWEL hoor !! het WERKT !!

Even briessen natuurlijk, maar dat was na twee rondjes over. Ze loopt weer als vanouds, echt heerlijk. Ben benieuwd of het zo goed blijft gaan.

Ik sta er echt van te kijken dat dit werkt, heb ook al zoveel geprobeerd.

Ik hou jullie op de hoogte !

Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:14

Wauw wat geweldig!
Maar is bij jou vastgesteld wat de oorzaak van het schudden is?
Want de dierenarts kon bij Cairo niet zeggen wat de oorzaak was, en dus weet ik niet of het zin heef tom voor hem zo'n netje te kopen, want die netjes zijn speciaal voor pollen-allergie toch?
En het schudden kan ook veroorzaakt worden door de zon of door een aandoening aan de lever ofzo....
Ben benieuwd!
groetjes!

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:46

Ik rij Taverno ermee ivm mogelijk een stofallergie,ik rij er nog niet zo lang mee want door een blessure heeft hij 7 maanden rust gehad,hij moet ook weer op conditie komen.
Van de week heb ik bij ons op de drafbaan gereden en voor het eerst ging hij weer enorm schudden en gooide z`n hoofd heel hoog op.Ondanks dat ik met het netje reed.Dit was voor mij wel een terleustelling.

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 13:42

De dierenarts heeft bij Pyra niet kunnen constateren wat de oorzaak was. Ik heb daarom de gok genomen om met het netje te gaan rijden, en tot nu toe met succes. Ik weet natuurlijk niet of het goed blijft gaan, maar tot nu toe heb ik goede hoop.

Ik weet wel dat Pyra er in het voorjaar toch meer last van heeft als nu, dus of het dan ook nog afdoende helpt is de vraag.

Aangezien ik haar op termijn toch weer wil verkopen, wilde ik dit nog proberen. Zodat de nieuwe eigenaar hiermee door kan.