Wat een drama! Een dag om nooit te vergeten!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Wat een drama! Een dag om nooit te vergeten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 18:15

Ik was op stal samen met een ander meisje die daar loopt en ik had gereden dus belde die eigenaar daarna op wat we allemaal moesten doen. Nou we moesten de hengsten in de wei afzetten op een stuk land omdat de merries verderop in het weiland zouden komen. Ze moesten verplaatst worden van het ene weiland naar het andere omdat ze daar gaan rijden met vrachtwagens. Dus de hengsten stonden in de wei.. daartussen stond stroomdraad.. dan een stuk wei en toen weer stroomdraad. Toen gingen we de merries overzetten en toen we ze er net in hadden kwam een hengst keihard aan galopperen en sprong over het 1e schrikdraad heen.. liep dwars door het andere en liep toen ineens tussen de merries! Nagelbijten / Gniffelen

Nou die hengst greep dus zijn kansen en wij moesten dus zorgen dat hij tussen 9 merries vandaan kwam. Na een lange tijd kregen we de merries in een ander weiland en toen sprong de hengst daar weer heen! Scheve mond Dus we waren weer bij af.. Natuurlijk begonnen de merries zich te verweren dus hebben er een paar flinke trappen gekregen of ze gingen vechten en steigeren en slaan

Na 1,5 uur is het ons eindelijk gelukt om de merries te scheiden en de hengst apart te zetten. Hij was namelijk tot 3 keer over naar de merries gesprongen. We hebben ze op een gegeven moment allemaal maar in de stallen gelaten en ze een voor een in een stal gestopt. Pfieuw dat was een klus! Wat een gedoe zeg Nou er waren een paar merries gewond maar het was gelukkig niet zo erg. Alleen zijn we bang dat we er over een tijd veulens bij hebben.

De hengst hebben we daarna maar op stal laten staan want anders zou hij vannacht weer naar de merries gaan en dan was de schade helemaal niet meer te overzien Hij zweette ze eigen helemaal kapot van de inspanning. We hebben um drooggewreven en ik hoop niet dat hij morgen ziek is! Verder is het afwachten of er niemand kreupel loopt dus dat zien we morgen.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 18:19

tja dat heb je met hengsten.. Van een schrikdraadje hebebn ze niks.
Onze Offie komt daar ook makkeluijk door heen.
Je moet een hek plaatsen van 2.meter en daar schrik draad aan vast maken dan heb je heel stuk minder zorgen dat je hengst uit breekt

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 18:22

haha...ik wou net zeggen...een schrikllintje alleen houdt een hengst niet bij merries vandaan...Zou anders wel erg makkelijk zijn. Helaas door dit soort dingen worden hengsten vroegtijdig gecastreerd...
Was de eigenaar niet boos op jullie?!

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 18:29

nee de eigenaar was niet boos op ons.. zijn vrouw was er bij en het was onze schuld niet.. en niemand kan zo'n opgefokte hengst tegenhouden

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 18:49

Ben blij dat ik er niet bij was, hoe laat ga je morgen? Ga ik misschien wel ff mee ...

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 18:53

Pffft, het zou je overkomen... dan ben je echt niet blij. Hoe het er staat geschreven moest ik er wel om lachen maar leuk is het zeker niet.
Niet te hopen dat er merrie's drachtig zijn geworden....

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 18:58

nou in het begin moesten we ook erg lachen.. zie je ineens een hengst voorbij vliegen.. de vrouw van de eigenaar die helemaal aan t flippen was want die durf verder ook niet veel met paarden.. haar zoon die weer probeerde haar rustig te krijgen en zelf moest lachen.. jah dan gingen wij natuurlijk meelache.. maar hoe langer het duurde en hoe gevaarlijker het werd.. werd het steeds minder leuk ik zag echt de ergste dingen voor me die er konden gebeuren.. maar als het allemaal op de film had gestaan dan hadden we volgens mij echt gewonnen bij funniest home video's

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 19:18

2 meter hekken om hengsten tegen te houden?????????? Ik heb die ervaring niet met de 8 hengsten die ik ken, waarvan 1 van mijzelf is, ze staan bij toerbeurt in de weide naast de merries met een enkel schrikdraadje op 1 meter hoogte, Lachen. Nothing on the hand............hahahhahaa, echt niet!!! En het zijn toch echt dekhengsten, dus die weten van wanten!!!!!

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 19:43

ik ken een hengst en die stond gewoon tussen de merries met het poetsen .
En als ie moest kiezen tussen een merrie (hengstig of niet) of een zak brokkken..... dan ging ie Zeker voor...... Verward
De zak brokken Pling

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 22:47

EngelAngela schreef:
ik ken een hengst en die stond gewoon tussen de merries met het poetsen .
En als ie moest kiezen tussen een merrie (hengstig of niet) of een zak brokkken..... dan ging ie Zeker voor...... Verward
De zak brokken Pling


hahahaha nou wij liepen ook met biks rond maar niemand reageerde erop Verward en die hengst is ook nooit zo gek geweest want een paar maanden terug stonden de merries allemaal nog naast hem in het weiland dus.. wat ie vandaag had Verward

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:52

FlyingHigh schreef:
2 meter hekken om hengsten tegen te houden?????????? Ik heb die ervaring niet met de 8 hengsten die ik ken, waarvan 1 van mijzelf is, ze staan bij toerbeurt in de weide naast de merries met een enkel schrikdraadje op 1 meter hoogte, Lachen. Nothing on the hand............hahahhahaa, echt niet!!! En het zijn toch echt dekhengsten, dus die weten van wanten!!!!!

Offie is echt kuikenmak! hioj staat op stal tussen merries we rijden tussen merries. dan gedraagt hij zich oppie toppie..
maar hij weet als hij aan de hand is en in de buurt een merrie is dat hij VAAK dan mag dekken..
Hij bljift op het land oprustig en langs het hek draven en loopt zn hoeven kapot. hij WIL nar de merries die 3 landen verder staan.. daarom staat hij nooit meer op het land. hij staat op de werft in een paddock. met een klein hekje en klein beetje stroom.
Dan is hij rustig en daar staan OOK merries Verward .
Ik zijst gras voor hem.. dan maar zo.
Ik kan hem niet rustig krijgen op het land. nooit gedaan met hem.
hij is 1 keer over zon hek gevlogen van anderhalve meter. naast hem stond een ander hengst en hij had dus 3 voortanden er uit geslagen!!

naja.. hier geen brokken meer door dat hij gewoon niet buiten meer komt opp het land..

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 21:57

pff hengsten kunnen je iig wel een hoop schrik bezorgen!

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 08:08

En het zijn er dan maar 2, of stonden die andere 3 ook gewoon op het land ?

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 18:29

nee die staan en blijven nu op stal..

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:31

Dus het was Teo en Pim en die kleine Blackie? Wanneer word Pimmiej opgehaald?

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:38

Inderdaad kunne ze je schrik bezorge ik was laatst aan het rijden met die van mij had zo'n penny doosje vergeten de deur dicht te doen Boos! die naar de dressuurbak liep(zonder omheining).Dus zij haalt merrie met veulen uit de wei en die rennen dus vrolijk door de deur naar de dressuurbak terwijl ik daar dus was!!Mijn beest helemaal flippen en draaien.komt die merrie om hem heen dansen met veulen
ik in galop terug naar stal terwijl die penny meid achter die merrie aan rende.Ik dacht daar ga ik dan ,dag kelly Doei, doei
Nou ik veilig terug op stal en stond ik helemaal te trillen .duhu. Huilen
En heb ik die meid s ff verteld hoe dom dat dat was omdat het al de 2de keer was dat t gebuerde Schijnheilig

kan je vertellen dat je dan wenst dat je géén hengst had Ach gut

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 00:09

pff dat ik zeker schrikken ja!! gelukkig is het goed afgelopen Lachen