hooi

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lucky_sterre

Berichten: 94
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: oegstgeest

hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 20:11

heey heey...
ik wou vragen hoe duur hooi is (per baal)
hoelang jullie over die baal hooi doen...

zonder dat je krachtvoer geeft...

groetjes sophie

Party!! k krijg volgend jaar een eigen paaard!:D
lucky en sterre en tagi ik zal jullie nooit vergeten!!!!! houw van jullie! Lovers


klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:07

Dat ligt eraan hoeveel je tegelijk besteld denk ik. Ik geloof dat wij nu ongeveer € 2,50 per baal betalen. Maar de paarden krijgen 's zomers geen hooi, omdat ze op het land staan en 's winters krijgen ze krachtvoer en ca 3 plakken hooi per dag. Als ze alleen hooi krijgen en verder niet bijgevoerd worden, dan zullen ze waarschijnlijk meer plakken per dag moeten hebben, zeker als ze op stal staan (gelijk ook tegen de verveling).

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:48

Ik heb net honderd balen hooi gekocht voor de winter en ik betaalde 2 euro per baal.

Hoelang je met een baal doet dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat voor een paard/pony je hebt en wat voor arbeid deze verricht.

Mijn e-pony wordt niet elke dag fanatiek gereden en krijgt dus minder dan een paard wat elke dag een paar uur aan de slag moet.

Op dit moment voer ik nog helemaal geen hooi (hij heeft nog genoeg aan het gras) maar in de winter voer ik zo'n 2,5 a 3 balen per week. Hiernaast krijgt hij wel krachtvoer, laat je dat weg dan zou je wat meer hooi moeten voeren waarschijnlijk.

Maar zoals gezegd het ligt er helemaal aan wat voor paard je hebt en wat je ermee doet.
Ik heb eerder ook een shet gehad en die kreeg 1 baal per week ongeveer zonder krachtvoer. Af en toe een schepje mais maar verder geen brok ofzo.

Beide pony's staan wel altijd buiten overdag dus ze eten hierbij ook nog gras alhoewel dat in de winter natuurlijk niet echt veel voedingswaarde meer bevat.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:15

Ik betaal 3 euro per baal.
incl. opbergruimte Lachen

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:23

ik betaal 2 euro per baal
icl. opbergruimte

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:35

ik betaalde laatst voor een baal weidehooi €1.50 per baal.
en het ligt er helemaal aan wat je met je paard doet. normaal 2 keer
per dag 1 flinke dikke plak maar ze krijgen bij mij ook altijd biks en prairymix,brood appels penen en snoepjes. ik verwen ze graag denk ik!!! Haha!

Nadir

Berichten: 12712
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:51

De prijs ligt een beetje aan uit welke regio je het vandaan haalt, en wat jij voor eisen aan je hooi stelt denk ik...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:17

Wij hebben het te koop staan voor 3 euri per baal (zijn van die kleine).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berryz, Blacky94, Manadeluca, Marcato, Marlou91, Vagabondo en 145 bezoekers