hoe haal ik mijn ouders over?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Natasjavegas
Berichten: 598
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 15:50

ik heb ook een aantal jaar zitten zeuren en gezegd dat ik het terug zou betalen niets hielp tot het moment kwam met VEGAS ik heb veel geluk met hem gehad en hem zelf kunnen kopen ik heb mijn ouders nooit over kunnen halen.

Verder hoef je je paard neit op enm manege neer te zetten ik betaal per maan 140 euro en dat is inclusief voer hooi en stro. ik moet alleen zelf mesten.

En net wat judithM zegt wat daar staat slaat nergens op Elk persoon wat een beetje paardengek is droomt toch van een eigen paardje. Als je zo graag een eigenpony wil hebben meot je denk ik je moeder laten zien hoe graag je het wilt.

ik heb toendertijd egzegd omdat eht thuis echt niet lekker ging dat ik wat voor mezelf wou hebben waar ik van kon houden en wat ook van mij zou houden en toen hebben ze gezegd dat ik evgas mocht kopen(van eigen geld) en heeft me moeder wat bijgelegd.

http://vegaslover.hyves.nl/?ref=sr
Houden van betekend soms loslaten waar je het meeste van houd


EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 15:50

of bedoel je het geld ofzo?


March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 15:56

Met een paard alleen ben je er niet!!! Je moet ook nog van alles kopen enzow en veearts en de hoefsmid en alles komt erbij!!!

Kimmi

Berichten: 11
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 15:59

Een eigen paard is zeker een grote verantwoordelijkheid, en ik ben erg blij met mijn verzorgpaarden! Ik kom daar al bijna elke dag en heb een goede band met ze..wat wil je nog meer? Ik mag ze beschouwen als mijn eigen...natuurlijk moet je af en toe wel vragen om toestemming voor iets maja dat geeft nix...en door mijn school lukt het ook niej egt. Maar ik hoef geen eigen paard, zou zeker geen afscheid kunnen nemen Van Timbey enzow! Neej..ik weet dat ik mazzel heb met mijn verzorgpaarden! Schijnheilig En zal ze nooooit meeer kwijt willen, dan is min hart gebroken!

Timber,
Altijd als ik kom begroet jij mij, Altijd als ik je borstel vertroetel je mij, Altijd samen, wij allebei, Timber je hoeft nooit meer bang te zijn want ik ben dichtbij! Love Yah $-ever, together with: Jarno, Yentle, Jack, Djinn & Jessy!

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 16:05

Ik ben ook zo blij met mijn verzorgpaarden. Ik wil ook best wel heel graag een eigen paard natuurlijk. Ik heb er de tijd wel voor maar ik heb er het geld niet voor. Ik kan wel een paard aanschaffen maar zadelboel en hoefsmid en veearts dat kan ik echt niet betalen allemaal...

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 16:43

judithM schreef:
Dit slaat nergens op

wat slaat nergens op?
de prijs in de manege,of
wie het kleine niet eert is het grote niet weerd?

saskia23

Berichten: 936
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 17:43

Toen ik 12 was kon ik alleen maar dromen van een keer per week les.
Nu ben ik 23 en heb mijn eigen paard. Ik denk dat je geduld moet hebben want je ouders zullen er wel een (goede) reden voor hebben.

The thing I treasure most in life can not be taken away!

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:15

Amanda schreef:
Blijven zeuren Knipoog
Denk er goed over na wat een verantwoordelijkheid een eigen pony is.
Dat heb je met verzorgpony's niet.
Ikzelf zou geen eigen paard willen. Juist daarom niet.
Tuurlijk heb ik met m'n bijrijdpaarden ook verantwoordelijkheden, maar uiteindelijk beslist de eigenaar.

Bij mij heeft het zeuren zo geholpen, dat ze stiekum toch een beetje gingen rondsnuffelen naar een stalling (vooral m'n moeder) en daardoor hadden ze een goedkope stalling gevonden, en kon ik een eigen paard krijgen!
Maar heeft jou moeder dan geen rede* ervoor..?
Dan zou ik eerst die reden vragen, en misschien kun je dar wel een oplossing voor vinden!
veel succes ermee!
* Als het een rede is waar je niets aan kan veranderen, moet je natuurlijk niet doorzeuren. Dan moet je je er maar bij neerleggen. En weet je dat ik soms DROOM van een verzorgpony in plaats van m'n eigen pony..? Dan heb je tenminste niet zoveel zorgen aan je kop! Een paard is een hele grote zorg!
En daar heb je met een verzorgpony niet zo'n last van Knipoog

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:18

Reyrtje schreef:
als het aan mijnvader ligt,krijg ik er een(hij zei dat net want hij liep ff langs)

Je weet hoe de meeste vaders zijn...
Geef dat kind een pony.. en verder geen gezeur.. zij worden het meest moe van dat gezeur... ze denken er ook niet bij na hoe duur het wel niet is! Mijn vader zij dat ook wel eens.
Maar moet je 'm nu horen; alles gaat aan dat paard op! Als dat zo door gaat verkoop ik 'm! En zo zijn vaders dan ook wel weer Knipoog
Je kunt er zo 1 krijgen, maar 'm wegdoen gaat bij hen net zo makkelijk
(natuurlijk niet allemaal als ik straks boze bokkervaders op mijn dak krijg Haha! )

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:39

Je bent 12 jaar, gewoon lekker blijven genieten van je verzorgpony, en pas als je zelf een inkomen hebt, zelf een paardje gaan kopen Lachen

Gillian

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:17

Zeuren vind ik oneindig irritant. Ouders hebben namelijk vaak goede redenen om het niet te willen - er gaat veel geld aan op, tijd, zorgen, je kan niet zo maar op vakantie, hoe je het ook wend of keert de ouders van een 12-jarige moeten erbij betrokken zijn en misschien willen of kunnen ze dan niet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: esje01, Juniores, Kalea, nikkietjuh en 120 bezoekers