buitenrit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bayaatje

Berichten: 1329
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: geel

buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 15:09

hoi,
giteren ben ik nog eens een buitenrit gaan maken. nu onze zaak open is heb ik eindelijk nog eens een beetje tijd. vrienden van ons hadden gevraagd of dat we s'avonds een buitenrit gingen maken ik tuurlijk heel enthousiast. wij vsa'avonds onze paardjes de trailer op en weg waren we. aangezien we een eigen zaak op gingen starten en we in een half jaar tijd misschien maar 6 keer gereden hadden en dan telkens alleen in zand of in de wei hadden we de ijzers van onze paarden er laten afhalen en ook omdat baya haar hoeven heel droog zijn en de ijzers er telkens na een week al afvielen. we hadden gevraagd wat voor grond het was waar we gingen rijden en ze zeiden dat het alleen maar losse zand was dus ja wij mee. ginder aangekomen liep het zweet van baya en kiara al langs hun buik naar beneden . het was eigenlijk nog veel te warm vond ik. na onze paardjes te zadelen het zweet zo goed mogelijk weg gedaan en wat vliegenspray op te spuiten vertrokken we . het was een klein minuutje over de asfalt en toen draaide we een wegje in richting de vaart. het was daar verschrikkelijk druk allemaal zwemmende kinderen en ouders van die speedbootjes enz.. baya is anders verschrikkelijk voorwaarts en is zelfs moeilijk te houden. ze ging voor geen meter vooruit en dat kwam omdat de weg helemaal uit van die kleine kiezeltjes bestond en dat deed pijn aan haar voeten. ik gevraagd of dat heel da weg zo was en onze vrienden zo van neen dat is maar even . na een uur over die kiezeltjes baya droop echt letterlijk uit van het zweten en zat echt vol met dazerikken. ik gevraagd of er geen makkelijke weg terug was en zij ja maar dat is over het asfalt . ja ik toch maar besloten om langs de asfalt naar huis te gaan want ik kon dat niet aanzien baya die zo kreupel als iets liep. ik en mijn vriend met zen tweetjes terug huiswaarts over de asfalt en daar liepen ze veel beter maar nog altijd niet voorwaarts. wij afgestapt en naast onze paardjes gaan wandelen toen gingen ze toch al iets beter voorwaarts. toen kwamen we eindelijk terug bij de trailer vlug onze paardjes erop gezet en naar huis gereden. eenmaal thuis gekomen zag baya er echt afgepijgerd uit ze was echt kletsnat en strompelde uit de trailer en we heddan ongeveer anderhalf uur alleen maar gestapt.ik ze thuis helemaal gewassen cool down gel over haar benen gedaan en haar hoeven helemaal behandeld met alie want haar hoeven zagen er heel slecht uit na die stenen. en ze waren juist terug zo mooi.nu de winkel open is en ik terug meer kan gaan rijden ga ik zeker baya terug laten beslagen maar eerst haar hoefjes terug laten aangroeien. had ik geweten dat het zo'n rit werd was ik nooit meegegaan . en dan te denken dat onze vrienden in volle galop terug naar huis zijn gereden en tja dan denk ik sommige mensen verdienen echt geen paard.dat gaat zon van ja paard niet te houden dus inplaats van een zacht dubbelgebroken trens maar direct naar een stang grijpen en dan de kinketting maar op het vastste en als je dan die paardenmond gerust laat maar nee dat paard heeft constant met zijn hoofd in de lucht gelopen en soms zen mond open en dan nog een ruiter die niet kan stilzitten en als dat paard dan protesteerd kreeg hij er serieus van langs met de zweep. en ik maar zeggen van probeer eens een gewone trens of laat je teugels wat losser maar nee hij wist alles beter over gespannen paarden gesproken. ja hier kan ik me echt kwaad inmaken. en over sommige "vrienden " denk ik nu anders.
groetjes


Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:07

Nou dat is echt balen zeg! Denk je leuk een rit te gaan maken! Je voelt je dan aan het begin al niet lekker erover he.. gewoon voortaan naar je gevoel luisteren en meteen stoppen..

En de volgende keer lekker alleen op je eigen tempo, je eigen paden uitkiezen..

Sammetje_

Berichten: 2065
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: ♥ Op een heel mooi plekje ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:48

Ah wat zielig! Goed dat je toch maar terug bent gegaan. Verdient ze echt niet Boos!

/3 | Lots of people talk to animals, not very much listen, though. That's the problem. - Benjamin Hoff; the tao of Pooh
<3

bayaatje

Berichten: 1329
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: geel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 17:03

die mensen waar we mee gaan rijden zijn zijn vandaag in mijn winkel geweest. ik stond de bitten goed te hangen komt hij bij mij staan en pakt een stang vast juist zoals hij zelf een heeft en zegt "zo'n kinketting heeft eigenlijk toch geen werking en hangt er toch maar voor de sier aan " ik proberen uit te leggen wat voor schade je bij een stang met kinketting kan krijgen en dat je zeker moet weten wat je doet als je met zo'n bit rijd (dat weet hij niet want hij heeft het paar bijna bij zijn bit vast en dan vraagt hij zich af waarom zijn paard altijd de lucht in gaat) ja niet moeilijk als je remt en gas geeft tegelijk. maar ja ik proberen uit te leggen dat je een moeilijk paard echt niet makkelijker maakt met elke keer maar een steviger bit in te steken en dat hij gewoon eens beter met een gewoon gebroken trens zou rijden. hij negeerde me en begon over iets anders. ik heb al voorgestelt dat ik eens met zijn paardje kom rijden maar dan met een gewone gebroken trens en dan laten zien dat het paardje er echt rustiger van wordt maar ja hij gaat er nooit echt op in. misschien ooit, maar ja dan is het misschien al veel te laat voor het paardje .spijtig

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 20:50

Dat is moeilijk te lezen hoor.
Ik zou spatie's en hoofdletters gebruiken als ik jou was.

I haven't lost my mind, it's backed up on disk somewhere.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 bezoekers