Wie redt Rothilde?!?!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Wie redt Rothilde?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 15:44

Rothilde is een voskleurige 6-jarige KWPN-merrie van ong. 1.65m. Ze gaat naar de slager als ik niet iemand kan vinden die haar tegen de slachtprijs wil kopen. Ze is niet van mij maar van een boer waar ik een pony verzorg en rijdt (Tanja). Rothilde heeft last van zomereczeem en daardoor is ze niet goed meer te hanteren. Ze is 's winters (als er dus geen vliegjes zijn) veel beter te hanteren. Ze moet dus eigenlijk naar iemand toe waar de vliegjes het minst actief zijn (zee). Ze is bereden en betuigd.

Vandaag was de druppel... Marieke en ik gingen rijden op Amanda en Tanja en Theo (eigenaar) vroeg of we Rothilde meteen mee wilden nemen zodat ze op stal kon en wat minder last van de vliegjes had. Prima, dat doen we wel vaker. Nu zat haar halster niet goed (voor dr oor ipv erachter) en we moeten een stukje over een weliswaar rustige weg, maar goed we vonden het geen veilig idee. Dus wij proberen het halster goed te doen maar dat ging niet (terwijl ze normaal niet moeilijk doet). Uiteindelijk kwam Theo na een half uur eens kijken waar we bleven, dat doet ie altijd als ie vindt dat t te lang duurt. Dus hij proberen maar toen ging Rotilde helemaal door t lint, dwars door de onderdeur, zo de weg op. Na nog een half uur hebben we haar uiteindelijk te pakken gekregen en nog deed ze moeilijk. Uiteindelijk is het gelukt en op weg naar huis deed nog nog moeilijk.

Theo heeft de knoop doorgehakt. Ze moet weg. Als ik niemand vind gaat ze naar de slager, maar dat gun ik haar niet. Hij heeft al zoveel geprobeerd maar niks helpt en hij heeft ook geen tijd om hele dagen met een paard bezig te zijn. Hij heeft het hartstikke druk en hij heeft nnog meer beesten. Hij heeft ook al heel veel verschillende middeltjes geprobeerd om de jeuk te verzachten, maar als ze altijd buiten staat werkt het niet. Met een beetje aandacht en wat meer beweging kan het een superpaard worden! Ik heb r ook een tijdje gereden en als ze regelmatig gereden wordt en in een omgeving staat zonder die vliegjes is er niks aan de hand.

Ik hoop dat er reacties komen! Sorry voor het lange verhaal maar dan weten jullie iig hoe het zit. Theo is echt geen slechte vent, maar hij is het gewoon zat.


Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 15:45

Voor n foto moet je maar ff mailen

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:47

is er al een Boett deken geprobeerd ?!
persoonlijk vind ik het een beetje vreemd verhaal maar dat ligt denk ik aan mij ...
oh ja denk ook niet dat het hier echt hoort want dit is meer voor verslagen van wat je gedaan hebt...

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 15:48

Hij wil niks meer proberen en met andere paarden er bij is die deken zo kapot (gewone vliegendeken wel al geprobeerd, die was binnen een dag niks meer waard). Hij is al 4 jaar bezig en is het nu echt zat.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:48

Hmmm, ik ken dat gedrag wel een beetje... Gelukkig wel in veel mindere mate. Sikiley heeft ook last van maneneczeem en kan er ook helemaal gek van worden. Eigenlijk alleen maar heel erg sneu voor het paard. Is er al actie ondernomen om de jeuk te stillen? Voor Theo is de maat nu dus vol, maar heeft hij er al iets aan gedaan? Bijvoorbeeld een Boettdeken (heeft mijn bijrijdijs erg veel baat bij), jeuksillende middelen?
Waarom zet hij niet eerst een advertentie op marktplaats oid? Er is vast wel iemand die haar voor de slachtprijs wil kopen, die ook nog eens dichter bij de kust woont. Misschien kun je dat aan hem voorstellen?
En ik bedenk me, dat ze zo flipt, komt dat alleen maar door de jeuk, of spelen er meer dingen mee?!

*edit* ik bedoelde zomereczeem ipv maneneczeem

Faber quisque fortunae suae

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:50

Trouwens, Sikiley staat ook bij meerdere paarden in en die deken houdt t meeste prima! Ze kan zelf met de andere paarden kroelen...

Faber quisque fortunae suae

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 15:50

Waarschijnlijk alleen de jeuk. Sweet itsch, iets in een blauwe fles, verschillende gewone vliegenspray's, middeltjes van de DA, pekelharing. Al heel veel geprobeert dus. En hij wil geen dure deken kopen die toch zo kapot is.

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 16:00

O ja ff voor de duidelijkheid. De 'stal' is een geimproviseerd hok (3x5) in een oude varkensstal (laag dak enz)

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:11

Dat soort dingen werken daar niet tegen, er is een speciaal middel voor weet niet meer hoe het heet, dat werkt heel goed zelfs in de ergste gevallen, zielig dat ze anders naar de slacht moet, vind ik een beetje harteloos als ik de reden lees.

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 16:15

Na 4 jaar proberen kan k wel snappen dat ie er geen zin meer in heeft. Als iemand anders het nog wil proberen is het goed. Hij heeft ook middeltjes van de DA gehad en die werkten ook niet.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:20

als je goed leest zie je dat er verschillende anti jeuk/eczeem middelen zijn geprobeert
en ook verschillende da middelen


en de opmerking dat er een middel is wat heel goed werkt is ook onzin
er zijn ontelbare middeltjes tegen zomereczeem
maar of het bij een paard werkt is altijd maar afwachten , het 1e middel werkt bij de 1 super en bij de ander totaal niet
er zijn zelfs paarden waarbij niets helpt en er op een gegeven moment maar 1 oplossing is

beetje banketstaaf om een conclusie te trekken als je niet eens de moeite hebt genomen om een topic goed te lezen

moosje, ik hoop dat er iemand aan zee het nog wil/kan proberen

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 16:26

Thanks!

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 16:27

Is er ook iemand die iets nuttigs te zeggen heeft en niet alleen maar oplossingen aandraagt die toch niks helpen en niet meer geprobeert worden? Ik kan er ook niks aan doen hoor!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:29

Even om gekke dingen de wereld uit te helpen; mijn bericht heeft gekruist met t bericht van moosje (zelfde tijd gepost), vandaar dat ik ook vraag of er al iets geprobeerd is
Maar is een advertentie op marktplaats niet iets? Hoe lang geeft hij haar de tijd om verkocht te worden?

Faber quisque fortunae suae

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:30

Nou om hiet op terug te komen, heb ik gezegd dat het bij veel paarden werkt, dus en dat middel is hier nog niet zo bekend. Het topic heb ik trouwens wel gelezen. Het is maar een tip hoor, jeetje.

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 16:30

een week

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:50

mag ik een foto van je?? jammer dat hij niks wil proberen, ik heb namelijk een ponytje met eczeem, en een geweldig middel ( uit frankrijk) en het beestje heeft niks geen last meer..

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:00

Ik zou haar best willen over kopen voor de slacht prijs.. ik heb azelf een pension stalling. en zo.
Maar wat is de slacht prijs van haar?? Ik ga echt alles proberen.. ik heb tinkers en weet wat het is!! om een paard te behandelen

PB me ff

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:04

Moosje schreef:
Als ik niemand vind gaat ze naar de slager, maar dat gun ik haar niet.

Als het zijn paard is, waarom moet jij dan een koper zoeken? Kan me voorstellen dat jij gek bent op dat paard en wil dat ze goed terecht komt, maar hij is toch degene die verantwoordelijk is?!

En zomereczeem kan inderdaad heel erg klote zijn, mijn pony heeft het ook... Ach gut

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 17:08

Hij wil er ong. 1000 voor hebben. Weet ook niet wat de slachtprijs is.

Valentinotje

Berichten: 373
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:09

Mijn berichtje is verwijderd... vet vaag!
Ik hoop voor je dat iemand haar een kans wil geven...

~*Valentino*~ B+10 = L1+10 = L2+12 = M1+11 = M2+15 = Z1 + 16 = Z2 + 0 = eindstand, startkaart opgezegd

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 17:15

Hij is ook wel bezig met een handelaar, maar ik mocht ook iets proberen. K heb liever dat ze bij een partiulier terecht komt dan bij een handelaar. Hij is wel verantwoordelijk, maar ik wil gewoon t gevoel hebben dat k ook wat gedaan heb. En die handelaar wil r waarschijnlijk niet eens hebben...

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 17:26

Hier de foto's. Niet duidelijk maybe maar t is alles wat k heb.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 17:27

Kan iemand zorgen dat ze het doen? Bij mij doen ze het niet

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:31

ik zie ze via de mail ook niet Moosje! jammer.. kan je het nog eens proberen?
Je moet ze wel uploaden voor je ze hier kan plaatsen..

Gr Nadine


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kla4tje, Mark0919, Nannetje7, xSuuzerd en 47 bezoekers