En toen kon ze ineens bijna niet meer lopen..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

En toen kon ze ineens bijna niet meer lopen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 19:07

Scheve mond

Soraya dus..

Haar eigenaresse belde me om 18.00 uur opeens, dat Soraya heel slecht liep. Ze liep nog goed toen voor ze de wei opging (ze moest wel twee maanden stappen van de veearts waar ze dinsdag is geweest, maar mocht wel gewoon in de wei) en een klein halfuurtje later is ze er dus zwaar kreupel/mank afgehaald.
Veearts was gebeld en mijn vader en ik zijn er meteen heen gegaan, toen stond ze in stal te eten.

Toen de veearts kwam moest ze haar stal uit, wilde ze niet. Ik schrok echt toen ik haar zag lopen.
Ze probeerde rechtsvoor zoveel mogelijk te ontlasten, daardoor hing ze met het lopen helemaal naar links en zwaaiden d'r achterbenen alle kanten op om dat lichaam zo snel mogelijk op te vangen zodat ze zo kort mogelijk op rechtsvoor hoefde te staan. Leek wel of ze bezopen was zo liep ze. Ze heeft er echt heel veel pijn aan.
Veearts heeft met een hamertje op alle hoeven getikt en ze reageerde op rechtsvoor wel daarop. Vooral als hij aan de binnenkant erop sloeg. Toen heeft hij het verdoofd maar ze bleef even mank lopen..
Nu heeft ze een pijnstiller gehad en nu moeten we kijken hoe ze morgen is.

Ze heeft ook een darmontspanner gehad omdat ze ook nogal last van haar buik had..

Pff.. vanavond nog maar een keer kijken hoe ze er bijstaat Scheve mond Verdrietig

Sorry, moest het ff kwijt.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.


Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:09

Jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn. Ik hoop maar dat het morgen beter met haar is, ik zal haar een knuffel geven als ik morgen ga. Lovers

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:13

Kan zijn dat ik wat gemist heb hoor.... Maar waar komt de kreupelheid vandaan? Waarom moest ze 2 maanden stappen?

Sterkte Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 19:20


You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:31

nogmaals sterkte spir Ach gut
Kusje:*:*

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:50

Ja heb d'r zien lopen en dat zag er inderdaad niet echt best uit nee.........Heeft veearts eigenlijk nog gekeken of het geen hoefzweer is, heeft ie hoef uitgesneden ? Vroeg ik me nog ff af. Maar mag aannemen dat hij dat wel heeft uitgesloten ?

p.s. heeft je pizza gesmaakt ?

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 19:52

Hahaha ja die heeft wel gesmaakt hoor Knipoog Haha!

Hij heeft idd gekeken of het geen hoefzweer was. Heeft in de hoef gesneden enzo, maar dat was het niet zei hij.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Ineke2

Berichten: 33004
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:59

Jeetje dat is schrikken...Weet de VA nou wat het is of moet hij ook gissen in het duister?
Komt hij binnenkort weer langs?

Sterkte ermee en beterschap voor Soraya Ach gut

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 20:01

Hij weet het dus niet, ze heeft nu die pijnstiller gehad en morgen kijken hoe ze loopt en dan daarna de veearts bellen hoe het gaat..

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:04

Nogmaals sterke Ach gut

Hopelijk gaat het snel beter met haar. Verdrietig

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:08

Jeetje, dat is wel schrikken Scheve mond
Hoorde wel iets vaags over een kreupel paard van de wei vanmiddag, maar wist niet dat dat met Soraya was.. Scheve mond
Hopelijk gaat morgen wat beter of kan de VA vinden wat het is.
Sterkte.. zal Soraya morgen ook wel even een extra knuffel geven Ach gut

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30590
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:00

Sterkte voor jou en Soraya.
Ik hoop dat het snel beter gaat met haar!

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:03

Spirit schreef:
Hahaha ja die heeft wel gesmaakt hoor Knipoog Haha!

Hij heeft idd gekeken of het geen hoefzweer was. Heeft in de hoef gesneden enzo, maar dat was het niet zei hij.



hm jammer, had ff rot geweest, maar wel simpel...........
ben benieuwd wat hij morgen zegt

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:14

nogmaals sterkte, nou maar hopen dat dit goed afloopt

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:18

jeetje liz wat schrikken! sterkte en hopelijk loopt het goed af!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 21:34

Nou ben net geweest, en het ging ietsjes beter, maar ze had er nog steeds wel duidelijk pijn aan.
Ze was wel vrolijker en wilde meer aandacht als vanmiddag.

En nog bedankt voor alle lieve reacties Lachen
Ze zal al die extra knuffels morgen ook wel fijn vinden Tong uitsteken

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:00

Misschien een stomme vraag van mij en zeker niet aanvallend bedoeld.
Maar heeft 2 maanden alleen maar stappen wel zin als ze daarnaast kan doen wat ze wil als ze in het land staat?

Ik moest "maar" 2 weken stappen met Par maar ze moest wel zeker op stal staan, omdat de wei ongelijk was en ze daar gek in kon doen en kon rennen enzo.

Sterkte iig, ik vodn 2 weken al moeilijk genoeg, 2 maanden stappen lijkt me dan echt een crime *met Par iig, die vloog alle kanten op vanaf het moment dat ze niets meer mocht doen Haha! *

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:04

Niet reageren op een pijnstiller en gevoelig zijn op de hamer wijst voor mij op een hoefzweer. Maar wat heeft je veearts voor diagnose gesteld?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 06:58

Pipo schreef:
Niet reageren op een pijnstiller en gevoelig zijn op de hamer wijst voor mij op een hoefzweer. Maar wat heeft je veearts voor diagnose gesteld?


ja was ook het eerste wat ik dacht, vandaar dat ik dat ook vroeg paar berichten hiervoor. Maar nu was ze volgens spirit toch wat vrolijker dan begin van de avond, dus heeft ze uiteindelijk wel gereageerd op pijnstiller !! Vrees dat het toch wat anders is...

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 07:04

Sily schreef:
Misschien een stomme vraag van mij en zeker niet aanvallend bedoeld.
Maar heeft 2 maanden alleen maar stappen wel zin als ze daarnaast kan doen wat ze wil als ze in het land staat?

Ja ik weet het ook niet, ben er niet bijgeweest toen ze naar de kliniek moest, maar er was nog extra gevraagd of ze dan wel op de wei mocht en de veearts had toen gezegd dat het mocht.
Ze had peesschedeontsteking aan beide voorbenen en linksvoor waarschijnlijk hoefkatrol.
We moesten een uur stappen met haar, erop of ernaast en daarna een kwartier afspuiten. En verder kreeg ze dan bloedverdunners.
Nou en gisteren was dus de eerste keer op de wei weer.. Scheve mond

Over die hoefzweer..
Gisteren heeft hij dus in de hoef gesneden, maar hij kon er niks in vinden.

En ze reageerde dus wel op de pijnstiller maar niet op de verdoving.

Hij heeft nog niet echt een diagnose gesteld, hij weet niet wat het kan zijn.
Hij had het nog over een gebroken sesamsbeentje, maar dat is nog helemáál niet zeker.
Hij kon het niet verklaren, het leek uit de hoef te komen maar die had hij onderzocht en daar had hij niets gevonden.

Maar ga zo nog even bij haar langs en daarna ga ik door naar Bolivia, dus kan er niet bijzijn als de veearts vandaag komt, maar ik zal het vanmiddag wel laten weten!

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 08:24

Bah wat vervelend.
Heel veel sterkte en betrschap voor je paardje

Rona, Linanda en Oackly

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 12:43

Nou vanmorgen was ik dus ff wezen kijken, heb haar alleen in stal gezien en zag haar toen draaien en ik vond dat het al wel wat makkelijker ging dan gisteren maar nog steeds helemaal niet goed.

De manege-eigenaar en de eigenaresse hebben haar later op de ochtend dus eruit gehaald en een stukje laten lopen. De manege-eigenaar vond het wel beduidend beter dan gisteren, maar de eigenaresse zelf dus niet.
Veearts gebeld en die zegt dat ze voorlopig maar even boxrust moet houden, maar dat ze morgen wel echt duidelijk beter moet lopen anders moeten we weer bellen.

En ze mocht een week geen bix meer deze week (vanwege haar darmen), maar dat hadden ze toch gegeven vanmorgen >;)
Nou ze had het al op toen ik aankwam, dus ik kon het niet meer weghalen, maar vanaf nu krijgt ze het dus niet meer.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:02

Ik zie je topic nu pas! Bloos!
Arme spir Ach gut
Sterkte meid! Kusje

Wel fijn dat de manege-eigenaar verbetering zag, minder dat de eigenarrese dat niet zag Scheve mond

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:06

jeetje wat naar meis!

kan het niet hoefbevangen zijn ?

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 13:46

Ja daar dachten we eerst ook aan, maar ze heeft geen warme hoeven of kloppende aders.. En het is ook maar bij één been en de veearts zei dat hoefbevangenheid meestal bij twee benen is..

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, b000tje, Emmaa_92, Kirrietje, Myrkvi, OmgiliBot, sammyvriend, SemrushBot, shaddy82, sterregoud en 23 bezoekers