Paard lag vast

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Paard lag vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 08:31

Gisteren, nadat ik had gereden en mijn paard op stal had gezet en nadat ik nog even, zoals altijd, muesli met biotine had gemengd, wilde ik de box ingaan om het eten te geven, maar toen lag mijn paard daar half op haar rug met haar benen recht omhoog tegen de wand aan (was kennelijk gaan rollen). Ze staat in een stenen box, dus we konden niet even de zijwand naar voren rijden . Op zich een hele enge situatie, maar het gekke was ... mijn paard die alom bekend staat als paniekvogel, keek me alleen maar rustig aan met zo'n blik, van "sja en nu Verward " Ik had aan een stalgenootje gevraagd om hulp te gaan zoeken, dan kon ik bij mijn paard blijven om haar zo rustig te houden. Nou da's gelukt, want het komische was, dat ze op een gegeven moment maar een diepe zuchte slaakte, en gewoon verder ging met hooi eten, met haar benen in de lucht Haha!
(gelukkig heeft ze er nix aan over gehouden)


Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 08:38

Nou dan heb je echt geluk gehad. Uit ervaring weet ik dat daar hele nare verwondingen aan over gehouden kunnen worden. Gelukkig ging die van jou gewoon ondersteboven door met zijn leventje Haha!
Maar hoe heb je het nou voor elkaar gekregen dat hij weer op vier benen stond?? ben best wel nieuwsgierig.

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:59

Hhaaha!
Zie het al helemaal voor me!
Maar mooi dat er niets aan de hand is verder!
Ja inderdaad, hoe heb je dr weer omhoog gekregen?

Freedom's just another word for nothing left to lose

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 11:50

Nou, ik heb zeker geluk gehad OK dan! ! En mijn grootste angst is ook altijd dat een paard gaat rollen in zijn box en vast komt te liggen. Mijn paard rolt eigenlijk nauwelijks op stal, en ik zet haar altijd helemaal droog weg. Ik denk dat ze nu de vliegenspray wilde wegrollen Knipoog !
Afijn, hoe heb ik haar losgekregen? Nou, de stal eigenaar en een andere man hebben haar bij het hoofd (halster omgedaan) en bij de achterbenen gepakt, en toen hebben ze haar over het stro een stukje opzij geschoven. Toen had ze net voldoende ruimte om op te springen. Helaas raakte ze toen wel een beetje in de stress, en stootte ze haar hoofd tegen de muur Verdrietig . Nu heeft ze twee schaafwonden boven haar oog. Maar dat is over een paar dagen wel weg, het zag er niet erg uit. Daarna ging ze weer over tot haar favoriete bezigheid: hooi eten Haha! ! Ik ben wel een stukje met haar gaan lopen, om te kijken of ze toch niet kreupel of stijf was. Maar ze liep prima .Het gebeurde in om een uurtje of twee 's middags, en ik ben ook nog om zes uur en om tien uur 's avonds een stukje met haar gaan wandelen, en 's avonds was ze alweer zo gek als een deur en liep ze aan het halstertouw te dansen, dus ik denk echt dat ze er niets aan over heeft gehouden . Maar ik zet haar vandaag maar niet zwaar aan het werk, want ze heeft toch een paar minuten, misschien wel 5 minuten, met haar achterhand in een rare draai gelegen Ach gut . Ik denk dat ik even het bos in ga, lekker stappen Lachen .

Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:22

Gelukkig is het goed afgelopen! Moet er niet aan denken mijn paardje zo te vinden, brr..

Er is geen geheim zo diep, als dat tussen een ruiter en zijn paard.

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 12:28

Nee, en ik ga morgen op vakantie. Mijn paard is in héle goeie handen want mijn instructrice rijdt erop en zorgt voor hem, maar ik ben nu toch een beetje bang dat zoiets weer gebeurt als ik weg ben Scheve mond . Ik was altijd zo blij dat die van mij niet rolde in de box. Aan de andere kant heb je best kans dat ze van deze negatieve ervaring heeft geleerd. Wat dat betreft is ze slim genoeg Bloos .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Laj1, YandexBot en 135 bezoekers