dilemma

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-01 23:20

ik zit met een dilemma betreft MKZ. (maar het gaat niet over MKZ zelf, vandaar dat ik het hier neerzet).
Sinds vorige week zaterdag 12 uur mogen we weer buiten rijden. Ik ben zaterdag dan ook een stukje geweest, en heb bijna ruzie gehad, ik was associaal en had geen respect voor de boeren e.d.
Honey heeft de wei zo ongeveer wel gezien, en ik MAG rijden.
Maarja, ik vind het ook begrijpelijk dat een boer die zijn bedrijf hermetisch afsluit boos wordt als ik vrolijk op mijn pony langs kom.
Ik heb zelf geen evenhoevige dieren, en als ik in het dorp ga rijden kom ik daar ook niet langs.
Maar, wat moet ik nou? Ik bedoel, het mag wel, maar ik zit niet te wachten op ruzie

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 01:56

Hoi Stef,
Ikzelf heb dat ook, ik mag naar m'n paardje, mag 'r rijden, verzorgen, poetsen en ook buiten rijden. Lachen M'n oude stalgenoten, waar ook vee staat, mogen niet eens bij hun paarden komen. Frusty Ik heb dus besloten dat ik blij mag zijn dat ik haar iedere dag kan zien en verzorgen en rijden, maar rijd dus niet langs de weg. Huilen Je kan wel proberen andere dingen te doen met Honey, zoals die vrijheidsdressuur waar je mee bezig bent. Ik zou me heel schuldig voelen als ik nu buiten zou gaan rijden, stel je voor dat MKZ in de buurt uitbreekt, wie weet of ik het dan ook overbreng???? Bij ons is het nog niet in de buurt vastgesteld, maar je weet maar nooit. Ik woon in de kop van Noord-Holland, dus geeneens verdachte bedrijven in de buurt. Ik wens je veel wijsheid toe en probeer toch maar leuke dingen te verzinnen op je eigen terrein.
Succes en groetjes van Jet.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 20:44

ik woon in assen, mijn paard staat in bovensmilde. Er zijn wel wat boerenbedrijven, maar dus ver verwijderd van het "rampgebied". Ik ga uit fatsoen niet naar buiten...

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 22:23

Als je geinterssert bent dan heb ik een verslag van een veearts uit Steenbergen over de handelwijze van de AID met betrekking tot MKZ. Het komt er in het kort op neer dat de AID zelf de grootste bedreiging vormt voor de boeren.

Groeten, AID hatende, Gery