Ook bij ons ingebroken.. DRAMA!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Ook bij ons ingebroken.. DRAMA!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 19:20

Ja hoor Scheve mond ,

Opeens was het niet meer de ver-van-ons-huis-show!

Alles is meegenomen! Er is vannacht ingebroken en al ons tuig is weg! Dat geloof je toch niet! Huilen

Mijn hulsebos zadel is weg, en 3 dressuurzadels van Levy zijn ook weg! Verdrietig

Mijn tuig was niet verzekerd, dat kan ik dus mooi shaken!! We hebben ook geen geld voor nieuw tuig!! Boos! Boos!

Morgen gaan we maar zonder zadel rijden, we hebben gelukkig een hoofdstel kunnen lenen van mijn buren... Lachen

Waarom blijven ze niet van andermans spullen af? Wij hebben erzo lang voor moeten sparen! Stoom uit je oren
Laatst bijgewerkt door Lydiia op 16-07-04 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 19:23

jeetje, ik dacht dat in het noorden niet zulke dingen gebeurde Boos!

Belachelijk Boos!

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 19:25

Het is triest..............ik ben in en in verdrietig

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 19:34

Sterkte jullie beide Ach gut

Waren jou spullen wel verzekerd Levy?

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 19:36

Richtje schreef:
Sterkte jullie beide Ach gut

Waren jou spullen wel verzekerd Levy?


ik zit dus ook zwaar in de problemen nu....

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 19:45

Niet te geloven, ze zijn gewoon door alle sloten heen gekomen. Die dievenklauwen hebben dus geen enkel nut.

Als ze erbij willen doen ze het toch wel!

Ik weet het niet meer hoor!!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 19:50

Jeetje das balen!!! Boos!

Ik twijfel ook vaker of ik mn zadel nu mee naar huis zou nemen, maar ik vind dat altijd zo`n gedoe! Ook al is er bij ons in de buurt wel vaker ingebroken... Scheve mond

Nou meid, succes er dan maar mee, Levy ook! Ach gut

Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 19:51

Dit is echt belachelijk!
Je hoort 't steeds vaker.


kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 19:52

Wat ontzettend klote!! Veel sterkte..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 19:52

Goh dat is banketstaaf zeg, bij ons is het slot van de zadelkamer open gebroken,niks weg gelukkig nu is de boel bij ons nogal bewaakt zijn ze mischien gestoord.Ik ga van de week op vakantie ,maar mijn spullen gaan mee naar huis ook al zitten die in een kast met inbraakvrij slot.

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 19:56

Dat is dus de reden waarom ik al mijn waardevolle spullen zoals mijn zadels en hoofdstellen mee in huis neem. En voor de rest van de spullen en voor de veiligheid van de paarden heb ik een camera in de stal. Die is heel onopvallend geplaats dus geen inbreker die erachter komt dat ie er is en toch wordt ie geregistreerd. Maar ja daar hebben jullie nou niks meer aan natuurlijk. In elk geval succes ermee. Helaas zijn er nou altijd mensen die niet snappen dat ze iemand verdriet doen. Hoe zouden ze het vinden als er een keer bij hun zelf wordt ingebroken en alles wordt gejat!

LiJa
Berichten: 218
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:03

Hoi

Wat rot zeg.Ik heb het 4 maanden geleden ook meegemaakt bij ons op stal 18 zadels gestolen.Als het goed is kan je het via je inboedel terug krijgen.Zo heb ik dat gedaan.En heb een aanzienlijk bedrag terug gekregen.
Sterkte

Groetjes Danielle

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:05

Veel sterkte met het verlies... Echt balen, als je er zo lang voor hebt gespaard en dan moet een of andere maloot het jatten!! Boos! Ik vind het naar voor jullie; het is echt triest dat er dat soort mensen rondlopen... Scheve mond

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:05

Wat ontzettend K U T zeg!
Ik zou ook niet weten wat en waar ik het zoeken moest... Ik hoop dat jullie snel een oplossing kunnen vinden zodat jullie iig wat met de beesten kunnen doen.

Bij ons thuis is iig alles achter slot en grendel en is de boel voorzien van een alarminstallatie die onmiddelijk melding maakt bij de alarmcentrale wanneer hij afgaat. Daarbij nog wat loslopend hondenspul waaronder een kuitenbijter en een kolossaal kalf en ik hoop toch zo dat dat genoeg is.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:09

jeetje, wat zijn het toch ook een hufters zeg!!
dat ze nou nooit van ander mans spullen af kennen blijven!

anca

Berichten: 1779
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:13

goh dat is erg zeg

had je zadel nog laten merken??
moet je naar divoza gaan [ en andere 2ehandswinkels] en daar dit vermelden kunnen ze daar ook opletten

bij ons op de manege is dit ook gebeurt dat meisje moest wel haar eigen zadel terugkopen maar ze had hem wel weer

groetjes anca
[moeder van sanne86 Haha! ]

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 20:17

Denk niet dat het veel zou helpen als ik het had laten merken.. volgensmij zijn die zadels al lang in het buitenland!

Divoza neemt trouwens weinig hulsebos zadels aan dus denk niet dat hij daar terecht zou komen..

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:36

Bagger voor je zeg! Je snapt toch niet dat mensen het lef hebben om aan andermans spullen te komen!!! En volgens mij doet de politie ook niet al te veel. Anders zouden ze die mensen toch allang opgepakt moeten hebben??

(edit, enorme domme typfout! Bloos! )

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:42

je kan het wel bij je inboedelverzekering claimen, zie mijn berichtje bij natasja r topic, ik heb nl precies hetzelfde gedaan en heb alles (wat dus ook niet in de verzekering was opgenomen) vergoedt gekregen.
wel zorgen dat je n process verbaal hebt! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:43

Lydiia en Levy, je kunt het via je inboedel claimen, middels de 10% tijdelijk buitenshuis regel. Dit betekent concreet dat je 10% van je verzekerde som TIJDELIJK buitenshuis mag bewaren. De termijn mag niet langer zijn dan 3 maanden en je mag dus ook zeker niet de indruk wekken dat je je zadels permanent op stal bewaarde. Of je alle bonnen hebt maakt niet zoveel uit, het is belangrijker te weten wat het spul nu nieuw kost.
Het is vooral zeer belangrijk dat je je spullen in een afgesloten ruimte bewaarde en dat er ook braakschade is aan die ruimte. Een kast is geen 'ruimte' een zadelkamer wel.
Vertel in je proces verbaal exact welke schade er waar in de ruimte is gemaakt.
Merken heeft totaal geen zin trouwens, boeit de boefjes echt niet.

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:58

jemig wat erg zeg....
en dan te bedenken dat mijn zadels tot vandaag altijd los in de schuur lagen ( gata nu dus op slot) of zouden ze die van mij niet mooi genoeg vinden:D

maar vind het echt heel erg voor jullie en had het hie rin de buurt ook helemaal niet verwacht

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:14

Jeetje, wat k|ote Scheve mond
Ik hoop dat je toch íets kan terugkrijgen, zoals hier gezegd is.

Het gebeurt de laatste tijd zo te zien vaker en vaker Boos!

bijdehandje
Berichten: 21
Geregistreerd: 27-04-04
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:17

Ach gut skraal, als ze geen geld hebben om zadels te kopen, hoeven ze het nog niet te stelen!
ik hoop dat het financieel goed in orde komt! *LOL* en ik hoop dat jullie weer snel aan mooie, goedkope zadels komen!! Schijnheilig

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:27

Het is intriest en buiten de materiele schade ben je dus als wedstrijdruiter direkt op non actief gesteld.
Krijg je daar eigenlijk een vergoeding voor????

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:32

ja je kunt melden bij je inboedel dat je spullen uit huis hebt ofzoiets
mijn zadels zijn ook dik verzekerd
ik heb twee dure stubbens en een passier, allemaar rond de 1000 a 1500 euro stuk, en daarvoor zijn ze dus ook verzekerd
maar dat moet je dus wel melden, heb je dat niet gedaan dan heb je geen poot om op te staan helaas