Bijrijders

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pally

Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Bijrijders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 19:52

Vandaag weer een bijrijder gehad. Ik wist niet dat het zoeken naar een goede bijrijder zo moeilijk was zeg!! Ik wil niet zeggen dat ik helemaal perfect rij hoor, maar wat ik hier vandaag had! De bijrijdster zou al 15 jaar rijden dan verwacht je toch wel enige ervaring, maar ze kon er nog niet eens opkomen. En op een gegeven moment dacht ik dat mijn paard haar bit tot aan haar oren had zitten zo zat ze eraan te trekken. En onder van hand veranderen verstaat zij, gewoon het paard in een keer de andere kant optrekken, waardoor mijn merrie bijna over haar eigen benen struikelde. Maar ja, als je een beetje in tijd nood zit moet je toch wat he? Dus nog maar weer verder zoeken, hopen dat ik ooit een goede tegen kom. Scheve mond

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.


MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:59

Je kan volgens mij beter via via aan een bijrijder komen.
Vraag eens aan mensen op stal rond of zij niet iemand weten die nog een rijpaardje zoekt.
Want helaas krijg je op advertenties idd vaak de vreemdste reacties en mensen.
ALs je alle verhalen moet geloven zit Nederland vol met Anky's in spe, maar vaak komt het er op neer dat ze niet eens fatsoenlijk kunnen stappen.
En zoek dan maar gewoon goed door, want je kan je paard maar beter niet aan de eerste de beste toe vertrouwen, daar is het een te kostbaar bezit voor.
Ik hoop dat je snel een leuke bijrijder vindt.

Jaike, wat ben je toch een topper!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:28

Misschien kun je beter eerst gaan kijken hoe iemand op een manegepaard of voormalig verzorgpaard rijdt Schijnheilig
En mensen doen vaak el laagdunkend over meiden die van de manege komen, maar er zitten toch ook ervaren meiden tussen. Vrijblijvend kijken en vragen aan de instructeurs daar kan natuurlijk altijd!
En inderdaad via via vragen of men nog iemand weet...
Succes!

TheSyllie
Berichten: 79
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:44

Owww ik weet er alles van..

Heb gelukkig nu een lief meisje die heel goed voor mijn paard is (zij rijdt haar op woensdag en op de dagen dat ik niet kan)
Zij reed al een tijdje op de manege waar mijn paard staat en heb haar goed kunnen observeren voordat ik haar vroeg.

Sinds kort de trotste eigenaar van een Barefoot Cherokee (boomloos)zadel!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:05

Als ik de verhalen van de eigenaar van Sikiley ook hoor, over meisjes die voor mij op Siik reden

Faber quisque fortunae suae

Nimmy

Berichten: 3916
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:13

een vriendin van mij zoch een paard om mee te rijden en ik iemand die op die van mij kon rijden. en het klikte ook nog tussen hun 2 dus had ik vrij snel een geschikte kandidaat, in eerste instantie zou zij hem maar 3 weken doen tot ik weer terug was van stage, maar het beviel zo goed dat ze hem nu nog rijd.
succes met zoeken, en ik zou ook viavia zoeken of op de manege bij lessen gaan kijken mss dat daar iemand tussen zit, en bijna iedereen begint met rijden op een manege, dus daar zitten echt wel goede ruiters tussen

Pally

Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 15:44

Helaas zitten hier op de manege maar weinig mensen die echt goed kunnen rijden, maar dat komt misschien ook wel omdat de instrucie waardeloos was, ze hebben nou eindelijk een nieuwe aangenomen. En hier op stal vragen gaat een beetje moeilijk want het is mijn eigen stal.
Maar heel misschien heb ik al een kandidaad gevonden.

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:48

Ik kan er niks van zeggen want ik ben zelf een bijrijder.

Maar ik weet wel dat de eigenaren van mijn verzorgpaarden toch wel blij zijn dat hun mij op de manege hebben aangesproken *LOL* ze waren ook al lang opzoek naar iemand die hun paarden wouj doen, de een kwam niet opdagen, de ander wist nog niet eens hoe je op moest zadelen of ze wouden niet zo ver rijden.

Oke nu moet ik ook lang op de fiets zitten ( 35/45 min)
Maar ik snap dat sommige mensen toch moeite hebben met een goede bijrijder!

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:49

gewoon volhouden!
zeker niet de moed opgeven, lekker op de manege rondkijken en rondsnuffelen op marktplaats. er zijn zat mensen die serieus een rijpaard zoeken en ook best goed kunnen rijden. ook op de manege rijden ze soms best goed.
ik kwam van de manege, en als niemand mij de kans had gegeven om privépaarden te gaan rijden, had ik daar nog steeds gereden. af ent oe rijd ik ook nog een lesje op de manege.
bedenk ook: manegepaarden zijn vaak niet zo fijn te rijden als eigen paarden. want veel manegepaarden zijn bijv. niet aan de teugel te rijden, zo lijtk het alsof iemand niet goed rijd, maar als je diegene dan op een privépaard zet, sta je vaka voor een verrassing!

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:10

Zo heb ik mn vakantieverzorger gezocht: goed kijken naar de manegelessen. Scheelt dat ik zelf ook op diezelfde manegepaarden heb gereden en dus weet waar de aandachtspunten liggen bij welk paard.

Heb zo iemand gevonden die stil is in zn hand, niet loopt te schoppen en eerlijk is tegen het paard. Verder graag naar buiten gaat en in de bak al heel trots is als het paard een volte loopt of netjes een rondje galoppeerd. Maw: ben ik op vakantie, dan is het voor het paard ook vakantie. Lekker veel aandacht en veel buitenritten Lachen.

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:27

Juistem!! Eerst goed op de manege kijken of via via....haha weet je wat je ook kan doen. Als er een onderlinge wedstrijd is gaan kijken en diegene die wint vraag jij of ze jouw pony wil rijden Knipoog weet je in ieder geval dat ze kan rijden Haha!

Beauty is my business... wimperextensions,kunstnagels,epileren met touw, workshops en opleidingen!Salon Angel Eyes...is were the magic happens

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:49

ace1987 schreef:
Juistem!! Eerst goed op de manege kijken of via via....haha weet je wat je ook kan doen. Als er een onderlinge wedstrijd is gaan kijken en diegene die wint vraag jij of ze jouw pony wil rijden Knipoog weet je in ieder geval dat ze kan rijden Haha!


Niet alle maneges vinden het goed als je een bijrijder uit hun klantenkring "weghaalt". Dus dat kan soms best lastig zijn ...

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:53

Ik ken het probleem. Ik ben nu ook opzoek naar een bijrijder en het lukt maar niet echt. Veel mensen gaan op het uiterlijk van mijn paard af, maar vergeten dan dat hij erg pittig is. Vaak zeggen ze dat zo'n paard wel aankunnen (niet dus)

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:58

Hey Pally! Wie was er vandaag dan? Je maakt met wel nieuwschierig! Ik wil je ook wel een paar keer helpen hoor, maar ja, in september weer naar school he... *zucht*

SpiedSkeet @ [HK] Het olympisch schaatsseizoen 2009/2010.

Het laatste schaatsnieuws en de leukste interviews lees je op: http://www.schaatskrant.nl

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:36

Gisteren is er een meisje bij mij komen proefrijden. Ze reed nu ook op de manege, maar is wel al wat ouder... 19 jaar. Het ging eigenlijk erg goed. Pris vond haar volgens mij wel aardig, want ze begon vrij snel te ontspannen. We proberen het nu gewoon even. Ze leek me heel rustig met haar handen en wilde graag weten hoe het moest. Morgen komt ze weer...

Ik heb ook bij een manege leren rijden en iemand heeft mij ook een keer als eerste de kans gegeven op hun pony te rijden. Eén moet de eerste zijn. Als het echt blijkt te klikken, ben ik haar eerste om haar een kans te geven.

Ben trouwens wel nog steeds op zoek! Ik zoek voor meer dan één paard!


mas76
Berichten: 49
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:15

ik ben dus sinds kort bijrijder en heb mijn bijrijpaardje via marktplaats gevonden, het klikt goed maar ik heb gewoon eerlijk verteld dat ik nog een hoop moet leren maar dat zeker wel wil leren!!!
ik denk dat als iemand nog niet veel ervaring heeft dat je die juist naar je eigen hand kan zetten , ik neem alles aan van de eigenaresse zij kent het paard langer dan ik en ik weet er te weinig van om er tegenin te gaan!!!
kijk de basis weet ik wel, maar toch ieder paard is anders!!
met dit verhaal bedoel ik te zeggen dat als iemand oud genoeg is om verantwoording te nemen maar het rijden nog iets minder is wat maakt dat uit als het geen heel moeilijk paard is!!!!
eerlijkheid duurt het langst!!
we heten niet allemaal anky toch!!!
dus een tip voor meiden die een paardje zoeken: wees eerlijk over je kunnnen!! kan dat niet tegenvallen!!!!
als je maar wilt en les ofzo neemt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:16

Ik heb ook geen paarden van mezelf............. eigenlijk kan je zeggen dat ik een bijrijder ben.........

mas76
Berichten: 49
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:27

niks mis mee toch!!!! als je goed zorgt voor een paard wat maakt het dan uit!!!!

Pelia
Berichten: 46
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 06:55

Ik ben het helemaal met de berichten van mas76 eens. Eerlijkheid duurt het langst! Zelf heb ik geen eigen paard, maar rijd regelmatig paarden van anderen bij. Heb dan wel 16 jaar ervaring, maar ben er toch 7 jaar tussenuit geweest. Je merkt dan gewoon dat je er weer helemaal in moet komen. Ze zeggen wel eens dat je paardrijden nooit verleerd, maar er zijn toch wel dingen die je kwijt bent na zo'n tijd hoor.
Ben dan ook altijd eerlijk en doe alles in overleg.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 08:21

Ik heb een eigen paard maar ik ben ook een bijrijder. Je kan eens kijken op marktplaats (zoals eerder al gezegd is) of daar wat op staat en anders misschien een advertentie plaatsen daar. Of op de website van divoza. Er is trouwens een website waar je als verzorger en als je iemand, die je paard bij kan rijden zoekt (weet alleen het adres niet) Wij hebben van te voren duidelijke afspraken gemaakt over hoe en wat, dat is wel belangrijk (maar goed dan moet je eerst een geschikte bijrijder vinden) Is het de bedoeling dat je paard bij jou thuis blijft staan?

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 09:04

Ik heb mijn bijrijdster gevonden in een van de lessen die ik geef. Heb het er eerst met de eigernaar van de manege over gehad en die vond het een goede keus. Voor Jacks en mij zou ik geen betere kunnen wensen. Het is dus goed zoeken en zelf erg kritisch zijn in wat je wilt. En het aller belangrijkste is duidelijke afspraken maken. Het voordeel van zoeken op de manege is dat ze je paardje in de lessen kunnen rijden en je altijd mensen hebt die het mee in de gaten houden.

Geniet van de momenten dat het goed gaat,
ze duren vaak te kort

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 09:34

Ik ben zelf bijrijder en ben ik alle gevallen, op 1 na, via marktplaats of bokt aan een bijrijdpaard gekomen. En van beide kanten ging dit steeds goed. Misschien omdat ik gewoon wel eerlijk ben en mezelf niet helemaal de hemel inprijs Haha!

Citaat:
Vandaag weer een bijrijder gehad. Ik wist niet dat het zoeken naar een goede bijrijder zo moeilijk was zeg!! Ik wil niet zeggen dat ik helemaal perfect rij hoor, maar wat ik hier vandaag had! De bijrijdster zou al 15 jaar rijden dan verwacht je toch wel enige ervaring, maar ze kon er nog niet eens opkomen.


Met opstappen heb ik ook problemen. Zwakke knieën en niet al te lenig. Daar moet je dus niet naar kijken Knipoog
Ik stap nu op met krukje. De paarden waren er zo aan gewend, zelfs de 4-jarige hengst Haha!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:41

Ik ben/was zelf ook bijrijder.
Beide keren is het goed gegaan. Bij het eerste paard dat ik ging doen, zocht de eigenaresse iemand die niet te veel kon, maar lief was voor het paard. Ze wilde liever iemand die wat van haar aannam en lessen nam met haar paard. Ik was allang blij dat ik een paard mocht doen en had toch lessen nodig. En het klikte ook gewoon tussen de eigenaresse en mij.

Bij tweede paardje ging het ook gewoon goed. Eigenaressse was de eerste tijd er gewoon bij en gaf mij aanwijzingen. Ik vond dat erg fijn, omdat ik soms toch wat onzeker ben. Ook kreeg ik les van dezelfde instructrice als zij. Dus we leerden gewoon hetzlefde. En ook met haar klikte het gewoon super. Ook bespraken we vaak wat ik zou gaan doen als ik naar het paard ging.

Het belangrijkst als bijrijder is dat je erachter komt wat de eigenaresse/eigenaar van jou verwacht. En dat je over alles kan praten. Per slot blijft het natuurlijk het paard van een ander en die beslist.

En het is ook wel belangrijk dat het klikt tussen bijrijder en eigenaar. Je moet toch alles met elkaar kunnen bespreken.

Als ik ooit een eigen paard krijg, heb ik liever een bijrijder die nog een beetje te vormen is en waar ik alles mee kan bespreken, dan een Anky die toch weet wat het best is voor een paard. Die zou ik gelijk dumpen, want het is dan mijn paard.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:46

Ik was ook bijrijder en ik werd er gewoon op de manege uitgepikt door mijn instructeur die mij het geschikst vond. Is er geen andere goede manege in de buurt waar je even kan kijken en kan vragen?

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:29

Ik ben ook bijrijder en ik had een advertentie gezet op marktplaats en toen nog geen dag (misschien 2) belde Monqiue, en dat was het meteen! Nu alweer bijna een jaar!!!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, ikkedus, Maanon_, MairiMacBran, Mark0919, TinkerTreas, Zunzuncito en 28 bezoekers