***** domme misschien hoefkatrol!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

***** domme misschien hoefkatrol!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 16:57

Vandaag is de da geweest om naar marquez te kijken. Hij liep al een tijd niet goed. Meteen in het begin heb ik er al een andere da bij gehad. Maar die zei dat het een schouderblessure was. Nou niet dus!

De da heeft vandaag buigproeven gedaan en op het harde en zachte laten lopen. Hij was aan allebei de voorbenen kreupel.
Nu kon het volgens hem komen omdat ik hem vorig jaar van de ijzers af heb gehaald en zijn voeten nu ongelijk afslijten.
Of het was hoefkatrolontsteking Boos!
Hij komt nog terug om rontgenfoto's te maken. En hij krijgt deze week antibiotica, om te kijken of dat helpt.

Maar als ik het goed bekijk is het een goed teken als de antibiotica niet helpt toch? Want dan is er geen sprake van een onsteking dus ook geen sprake van hoefkatrol ontsteking. Of zie ik dit nu verkeerd Verward .
Dus ik voel me nu behoorlijk kl*ten.
Ik hoop zo dat het aan zijn voeten ligt en dat het geen hko is!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:00

Verdrietig Dat meen je toch niet?!

Heb je Hellmann erbij gehad?
Ik hoop idd dat het geen HKO ontsteking is..... arme, Queze-kerel Ach gut
Heel veel sterkte iig de komende tijd met zijn beiden!

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:01

Nee dat hoop ik niet voor je.
Op hoefkatrol zit je zeker niet op te wachten.

Sterkte ermee.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:27

Ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie op Bokt met de woorden hoefkatrol en/of HKO en ga lezen. Op www.hoofcare.nl staat ook een goede uitleg over problemen in de voet.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:38

Wat vervelend voor jou en je paardje. Hier zit niemand natuurlijk op te wachten!! Ik hoop dat alles goed zal gaan...Maar als hij niet goed op het antibiotica reageert hoeft dat niet te betekenen dat je paardje geen hoefkatrol ontsteking heeft. Het kan natuurlijk ook gewoon niet goed aanslaan op je paard, wat wel vaker voorkomt, of het is in zo'n vergevorderd stadium dat antibiotica niet meer helpt! Ik wil je natuurlijk niet slecht bericht geven, want het kan natuurlijk ook iets anders zijn. Duimen dus maar!!!

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:10

idd wat Belker zegt, kijk eventjes op die site, HKO hoeft zeker geen einden van je paardje te zijn hoor Ach gut het is alleen eventjes uitzoeken welk beslag er voor jouw paardje helpt.
Veel sterkte iig !

edit: deze toevoeging: Als ik jou was zou ik trouwens eerst dmv verdoving van de ondervoet proberen uit te vinden "waar" het zit voordat je foto's laat maken, omdat zoveel paarden afwijkingen hebben op de foto, zeker als deze al over de 10 jaar zijn, is het zonder de voet te verdoven misschien nog niet duidelijk waar het precies vandaan komt. Om een voorbeeld te geven, mijn bruine had/heeft HKO 3-4 op haar GOEDE been, en is daar niet kreupel op, maar voordat er speciaal beslag onder ging was ze aan het andere been wel kreupel met HKO 1-2 Verward maar dat komt omdat daar lage- en hoge overhoef + haak op de kogel zit, ernstige arthrose dus. En zelfs dit paard loopt nog goed dankzij de hoefsmid, en dat op 17 jarige leeftijd.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:30

HKO hoeft idd niet het einde te zijn, maar leuk is natuurlijk anders.
Kijk ook eens op www.hoefkatrol.com
Veel succes!

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 20:11

Mist schreef:
idd wat Belker zegt, kijk eventjes op die site, HKO hoeft zeker geen einden van je paardje te zijn hoor Ach gut het is alleen eventjes uitzoeken welk beslag er voor jouw paardje helpt.
Veel sterkte iig !

edit: deze toevoeging: Als ik jou was zou ik trouwens eerst dmv verdoving van de ondervoet proberen uit te vinden "waar" het zit voordat je foto's laat maken, omdat zoveel paarden afwijkingen hebben op de foto, zeker als deze al over de 10 jaar zijn, is het zonder de voet te verdoven misschien nog niet duidelijk waar het precies vandaan komt. Om een voorbeeld te geven, mijn bruine had/heeft HKO 3-4 op haar GOEDE been, en is daar niet kreupel op, maar voordat er speciaal beslag onder ging was ze aan het andere been wel kreupel met HKO 1-2 Verward maar dat komt omdat daar lage- en hoge overhoef + haak op de kogel zit, ernstige arthrose dus. En zelfs dit paard loopt nog goed dankzij de hoefsmid, en dat op 17 jarige leeftijd.


Woensdag komt de da terug en hij gaat idd volgens mij eerst met verdovingen werken enz.
Ik ben er vandaag niet zelf bij geweest. Ik moest werken, Eefke (de eigenlijk eigenaressen) is erbij geweest en die heeft me alles uitvoerig uitgelegd.
Zaterdag ga ik op vakantie dus ik kan er helaas niet bij zijn als volgende week woensdag de da (idd helman) komt. Maar lang leve de mobiel, Eefke belt me metteen als ze meer weet. Dan moet er maar een paar euro beltegoed tegenaaan, anders kan ik niet rustig van mijn vakantie genieten .
Als ik terug ben van vakantie dan gaan we verder om te de tafel om te kijken wat onze opties zijn.