ben erg onder de indruk van moedertje natuur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

ben erg onder de indruk van moedertje natuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 22:46

Tja waar moet ik beginnen....
Zou vanavond een buitenrit gaan maken met een aantal en ik liep alvast naar de wei om Kimro te halen. Dus ...ik de wei in, pak Kimro en doe zijn halster om en plots werd hij vreselijk onrustig. Op dat moment begreep ik dat niet totdat ik achter mij de hele kudde (12 stuks) in rep en roer zag. Heb Kimro losgelaten want die wilde er ook heen. Nu lag dus 1 van de merrie's languit met gestrekte benen schuin richting de lucht, mond opengespert en de tanden bloot. Alles was in rep en roer. Alle paarden gingen in een kring om haar heen staan en gilden allemaal wat maar de merrie reageerde niet (tja ....en wat kan je doen op dat moment Verward ). De leidster van de groep duurde het TE lang en die bedenkt zich niet en geeft de merrie een rotschop tegen haar schouder en toen kwam ze half omhoog. Een andere merrie geeft haar op dat moment een schop in haar buik en ze kreeg nog meer behoorlijke schoppen van de rest. Ze kon toen niet anders dan overeind komen maar kon van de pijn haast geen stap verzetten. De leidster van de groep nam toen het heft weer in handen en kletste er nog eentje tegen aan en begon haar op te jagen. Nog 2 merries deden mee en toen de leidster dit zag hield die ermee op en die andere twee bleven haar opjagen. Plots ging de start van de opgejaagde merrie omhoog en er kwam een heleboel mest uit en toen zag je ook letterlijk dat haar lichaam zich ontspande. De jagende merries zagen dit ook en hielden onmiddellijk op met jagen en plots was de rust wedergekeerd.
De eigenaresse had ik inmiddels al gebeld en die heeft de DA gebeld en het verhaal gedaan maar die wilde niet komen maar wel moesten we haar apart zetten en ze mocht niet eten de komende 2 dagen.

Ik ben eigenlijk (terwijl ik de schrijf) nog steeds onder de indruk van hoe de natuur werkt en hoe deze kudde zich in een kring om haar heen schaarde........en deze merrie eigenlijk gered hebben OK dan!

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:48

woooow... Erg bijzonder verhaal... Ik denk dat je zoon ervaring niet vaak meer tegenkomt wel heel bijzonder maar op dat moment vast wel even schrikken!

Vigour

Berichten: 538
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:49

Ja.. het kan soms prachtig zijn. Ik ben ook erg onder de indruk van kuddegedrag.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 23:44

wow..

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 23:52

heel mooi, dat de paarden die merrie gered hebben... Lachen
Alleen raar dat de VA niet wou komen... Scheve mond

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 08:36

Wat gaaf zeg, dat je daar bij was.

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 09:15

Ik ben blij dat het met een evt sisser afloopt. Kuddegedrag he.

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 12:38

SmithsGirl schreef:
heel mooi, dat de paarden die merrie gered hebben... Lachen
Alleen raar dat de VA niet wou komen... Scheve mond



Dat vond ik dus ook raar en heb me daar ook zeer aan geergerd....maar ja ....wat kun je doen? (althans de eigenaresse)

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 14:27

Ik zou gelijk een andere VA zoeken....

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:49

Wat is dat voor een VA die kwam er gelijk niet meer in bij mij. Gelukkig dat het voor de merrie goed is afgelopen!

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:56

Een heel bijzondere ervaring!!!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:09

Dat is zeker heel apart om mee te maken.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:17

wow dat is de moeite om eens te zien denk ik.

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 11:48

Lientje schreef:
wow dat is de moeite om eens te zien denk ik.


Is inderdaad de moeite om eens mee te maken maar tegelijkertijd ook niet zo leuk. De schoppen die nl. uitgedeeld werden waren flinter en flinterhard en als mens heb je dan gauw al zoiets van.....tjee wat zielig. Maar de natuur doet wat de natuur MOET doen en klaarblijkelijk werkt het perfect want de merrie is er weer helemaal bovenop. Wel heeft ze behoorlijk wat wonden overgehouden van dit voorval.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:59

Juist, onze eerste reactie zou zijn, ooh zielig paard, blijf stil liggen etc. Dan zie je ineens zo'n kudde die dat beest schopt en opjaagt. Wel ontzettend apart om dat te hebben meegemaakt trouwens!

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:09

Geweldig om te lezen.