Waarom zijn alle mooie paardenspullen zo duur?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Re: Waarom zijn alle mooie paardenspullen zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 22:05

ik kijk eigenlijk niet zo op de merken... het gaat me er voornamelijk om of het fijn zit voor het paard... en of de rijkleding lekker zit (ja het moet dan ook nog een beetje goed staan he Bloos )

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Waarom zijn alle mooie paardenspullen zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 22:22

brr herken erg veel van wat hier wordt verteld!
Sinds de euro koop ik toch erg veel dingen 2de hands, of bij niet ruiterwinkels. voorbleeld:1 paar sokken voor 6.50 come one.. dat is toch niet normaal? terwijl PRECIES dezelfde sokken op de markt voor 3 euro worden verkocht, 3X raden waar ik ze haal...
Zelfde geldt voor jassen, truien, stalschoenen etc. Ik koop deze dingen in een gewone winkel in de aanbieding, ben je zo 60% goedkoper uit, terwijl het harstikke goed spul is wat prima kan worden gebruikt.

Het probleem zit hem erin dat je door de euro het idee hebt dat je goedkoop uit bent, want zeg nou zelf, 49.95 Euro valt nog wel mee, maar 110 gulden? voor 1 dekje? dat had je toendertijd waarschijnlijk niet gekocht....
Hetzelfde had ik met mijn hoofdstel. mooi in de aanbieding voor 90 euro!! Tot ik thuis ging omrekenen dat ik voor ruim 180 gulden een hoofdstel had gekocht, terwijl ik 6 jaar geleden nooit hoger dan 45 gulden ging met hoofdstellen......

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Re: Waarom zijn alle mooie paardenspullen zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 22:44

ik koop liever iets vanm merk.
vooral van kleding en met name van de jassen.
ik heb ooit n goedkope jas gekocht die was volgends de verkoopster waterdicht niet dus.
ik heb een jas van mountain horse perfecte jas.
ik koop zelf liever merk kwaliteit is vaak beter Bloos
of klink ik nu erg kak Koe

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Re: Waarom zijn alle mooie paardenspullen zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 13:04

Ik had laatst nieuwe bruine beugelriemen nodig, van het merk Stübben. Die kosten 70 euro! Lips are sealed Is toch belachelijk! Heb ze nou in het zwart gekocht voor 12,50. Dan maar geen bruin.

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Re: Waarom zijn alle mooie paardenspullen zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:00

Tja ik ben dan ook wel verslaafd aan spullen kopen en zou alles wel willen...

nu ben ik wel van een aantal spullen waar ik toch wel een vast merk van heb. Ik heb bv een hoofdstel van imperial riding en die was toen meer als 200 gulden. ik heb dit hoofdstel dan ook al wel 5 jaar en ziet er nog super uit. Een zadel was bij mij ook bijna 3000 gulden maja die heb ik nu ook al 5 jaar en is echt een super kwaliteit en ziet er nog heel goed uit.

Zo heb ik wel een aantal dingen wat ik echt van kwaliteit heb en soms betaal je daar naar.

Maar kleding voor stal enzow haal ik ook goedkoop en dan heb je ook leuke mode kleding zoals hier meer doen

Zelf heb ik niks van anky vind de pads heel mooi maar ik heb gewoon al 15 chabrakken en kan er maar 1 te gelijk opleggen dus heb er meer als genoeg hahhaa.

ik heb dan ook een verstandige zus die heel mij altijd weer een wijze les geeft en zegt dat we dat al hebben anders zou ik het kopen Bloos

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Waarom zijn alle mooie paardenspullen zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:43

I used to have money, now I have a horse...

Dat klopt dus écht wel als een bus! Paardenspullen zijn ontzéttend duur, en dan verschilt het nog eens per winkel ook. Een voorbeeld: de Boredom breaker + 3 likits... Bij Hippo's (van dezelfde keten als Hypo(d)rama) zou mij dat zo'n 45 euro gekost hebben... In de winkel waar ik altijd naartoe ga was ik 29 euro kwijt. Tja, wat doe je dan?

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Re: Waarom zijn alle mooie paardenspullen zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 12:46

Ik zeg altijd: goedkoop is duurkoop.

Daarnaast hoef je geen dure spullen te kopen, je kan kiezen.
De een koopt zijn kleding van de Zeeman en de ander bij Chanel. Ook voor paardenspullen zijn er alternatieven zat. Harry Horse is heel goedkoop bijvoorbeeld.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Re: Waarom zijn alle mooie paardenspullen zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:02

Ik heb vanalles wat, van BR tot Anky. Ik vind de prijzen ook niet normaal meer tegenwoordig. Maarja het is met alles zo, niks is meer leuk betaalbaar.

Toch blijf ik het kopen, ik vind het leuk (en soms heb je het nodig Bloos ).

Voor mijn paard koop ik eerder dure spullen als voor mezelf. In een jas van 160 euro zie je mij niet lopen, Niek daarin tegen heeft wel een jas (lees deken) van 160 euro. (ach ja verschil moet er wezen.) Haha!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Re: Waarom zijn alle mooie paardenspullen zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 13:25

ik koop liever goedkoop,en dan mar wat vaker iets nieuws!!

maar alles is gewoon veel duurder geworden.
wij houden 2× per jaar een 2e hands ruitersportbeurs(26 Feb weer!!)
en het is dan echt lekkerdruk!
zeker voor gezinnen met meerere kinderen,die allemaal hun hobby/sport hebben,is het op die manier nog te doen!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Re: Waarom zijn alle mooie paardenspullen zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 13:36

Tja paarden zijn nou eenmaal een dure hobby, daar heb ik me ondertussen wel overheen gezet.

Maar...ik ben wel van mening dat over het algemeen (natuurlijk uitzonderingen daar gelaten) je ook wel betaald voor een betere kwaliteit.
Wij kopen liever een iets duurder artikel wat jaren meegaat, dan een goedkoper iets wat je na een jaartje weg kan gooien. Je blijkt dan met een duurder artikel toch weer goedkoper uit te zijn.
Dit is mij zeker opgevallen...dus voordat we richting paardenwinkel vertrekken, eerst sparen Haha!

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re: Waarom zijn alle mooie paardenspullen zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 14:02

ja ik ken het gevoel ook inderdaad ja