Verwende nesten!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:55

Ik vind haar wel verwend. Ze nam ook geen lessen meer toen ze het paard had. Ze moet toch een beetje weten van paarden. Trouwens het is een stom iemand die een kast van een huis heeft met alles wat ze wil en ze rijdt het paard meer om op te scheppen van hoe goed ze galoppeerd en dat ze dan iemand met veel moed is enz. Gewoon om te galopperen. Ik vind het een verwend rot joch.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:00

pearl_tje schreef:
MissJ zoals jij in dit topic schrijft lijkt het werl alof je het tegen alane hebt... En voor kinderen een Z kopen waarom niet. Een mooiere pony om het mee te leren kun je niet krijgen...

Maar ja jaloezie ziet erg diep in zommige mensen..

Laat varen die hap jij zou er nooit wat aan kunnen doen en ouders blijven het doen..


Dan zou je eens wat beter moeten lezen.
Ik heb alleen de eerste pagina gelezen, dus het hele Alane verhaal was compleet aan mij voorbij gegaan.
Ik gaf een voorbeeld van een kind wat in mijn ogen een verwend nest was.
Jaloezie?
Ik zou niet weten waarvoor.
Ik heb op het moment geen eigen paard nee, omdat ik nog studeer en ik van mening ben dat je een paard in alle behoeften moet kunnen voorzien.
Zo lang mijn financiële situatie er niet naar is, schaf ik geen paard aan.
Het ergert mij niet dat kinderen een Z pony krijgen.
Ik vind het juist goed als ze veel kunnen leren van een goed leerpaard/goede leerpony.
Mijn oude Welshje was ook M2 dressuur en M springen toen ik hem kreeg, terwijl ik van de manege kwam.
Wat mij echter wel stoort, is dat zo'n pony door de mensen uit mijn verhaal gewoon mishandeld wordt.
Het is geen leuk speeltje waar je even blij mee is, en vervolgens in de hoek smijdt als de lol eraf is.
En lange sporen en een zweep bij iemand die nog nooit gereden heeft?
Dat vind ik schandalig, maar dat is mijn mening.

Ik vind het wel erg makkelijk om alles op jaloezie te gooien.
Ik heb nooit te klagen gehad, en ik klaag nog steeds niet, dus kom eens met een ander argument.
Verder hoef je Alane niet te verdedigen, aangezien ik het niet over/tegen haar heb, en volgens mij kan ze prima voor zichzelf zorgen.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:31

Tip lees het gehele topic.. Maar oke jij hebt het over een ander.
Maar wees blij dat de pony werd verkocht en ze een speetboot heeft gekregen Verward En mensen kunnen heel gek met hun kinderen zijn... En dan zien ze niks meer.. En idd wat silvia zegt kinder broeken van pikeur passen gewoon beter Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:39

Ach dan ben ik ook verwent, ik krijg jaarlijks van mn vader de de maximale schenking Haha! Haha! Met alle schenkingen van mijn moeder erbij....... ongeveer de helft, krijg ik toch een leuk jaarsalaris. Ik koop er alleen aandelen voor en geen paard of auto

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:52

pearl_tje schreef:
Tip lees het gehele topic.. Maar oke jij hebt het over een ander.
Maar wees blij dat de pony werd verkocht en ze een speetboot heeft gekregen Verward En mensen kunnen heel gek met hun kinderen zijn... En dan zien ze niks meer.. En idd wat silvia zegt kinder broeken van pikeur passen gewoon beter Haha!


Daar was ik ook heel blij om ja. Lachen

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:47

ik ben niet verwend ik moest echt 2 jaar zeuren alleen al om op paardrijden te komen

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 23:47

Citaat:
ik gebruik mijn dochter even als vergelijk.... die voldoet aan de voorwaarden van een verwent nest...
Dat er dan mensen zijn hier op bokt die toevallig mijn dochter kennen en reageren...kan ik niets aan doen.
Dat ik schrijf in de ik-vorm betekent niet gelijk dat ik dan ook mijzelf bedoel...
Lees papina 1 maar eens toen ik vertelde dat ik een andere pony had gekocht voor mijn dochter...opgaaf van redenen.

over die outfit lees je wel vaker..tjee liep helemaal in anky kostuum maar kon helemaal niet rijden....
Alane, je vergat erbij te vermelden dat je al jarenlang pony's hebt en Britt ermee is opgegroeid. Pony's zijn geen Z pony's maar vaak fokmerries of pony's die jij leuk vind (Welsh en Welsh K) En dat Britt toevallig rijden leuk vind en het handig is om je pony's uit te kunnen brengen onder de man Lachen (toch?) Ik vind Britt niet verwend,k ze werkt er hard genoeg voor, en heeft bv ook geen ZZ instructrice die het beste van het beste is (Sorrie Daphne!!) conclusie, gewoon een leuk ruitertje gaat het worden Lachen Verwende kinderen krijgen vaak van die superpony's, heb ze vaak zat bij onze club gezien. eerst hebben ze nog een leuke A pony, en na een half jaar ineens een super sportpony. Ja zo kan ik het ook wel.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 00:00

Sorry Lowara heb je het toch eventjes mis....dat de K er is is puur voor Britt en niet voor mezelf...verder is er niemand die "mijn" pony's uit brengt of moet brengen...en zekers Britt niet. Komt Daphne om Britt te helpen om over haar angst te komen en voor de gezelligheid... Dat ik al langer pony's heb en mijn kids er vandaan heb gehouden weet jij ook...
Je weet ook waarom Nicky er is en hoe Nicky is.....
Haha!
Dat voldoen aan die eisen van verwent nest werd optisch bedoeld: kleding harnachement wisselen van pony ed.... je kent mij en je kent mijn "tuighok" en dan voldoet Britt ruimschoots aan die veronderstelling.

GB_SP

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 00:12

Wat een leuke discussie
ik ben geen verwend nest Lachen gelukkig zou me er ook niet prettig bij voelen als ik alles kreeg en er niks voor hoefde te doen

verwende nesten die zien hun paard als een ding en niet als een dier waar je van houdt
ze doen het meer voor het paard hebben enzo stoer doen op school
pronken met je geld enzo bij mij op school zit ook zo een iemand

krijgt alles 7 dagen per week bij vrienden en nooit bij dr paardje dan denk ik echt Boos!:( dan word ik zo boos maarjah ik snap me eigen verhaal niet meer :S

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 02:07

Anya schreef:
Verwend zijn zit in attitude en opvoeding die dat ondersteunt. Niet in de pony die je krijgt of de hoeveelheid dekjes. Dat zegt alleen iets over de hoeveelheid geld van paps en mams. Het is hoe je ermee omgaat wat telt in mijn ogen. Dus al koop jij je dochter 10 pony's (had ik vroeger ook wel willen hebben) dat maakt haar niet verwend. Alleen gedrag kan daar iets over duidelijk maken.


amen! helemaal mee eens dus

en @caranthir
zelfs echte talentjes komen er niet als ze geen geldschieter vinden, en om een sponser te hebben moet je eerst presteren en om te kunnen presteren...juist


Ik heb een paard en een pony én ik mag ze houden terwijl ik ga studeren, dus ja ik denk dat ik verwend word Bloos maar dat vond ik ook toen ik gewoon een uur per week op de manege leste...ben mijn ouders nog altijd zo dankbaar, dat is nu eenmaal allemaal niet venzelfsprekend lijkt me, of ouders het nu kunnen betalen of niet ...
verwend worden is *niet* erg, verwend 'zijn' wel
En hoeveelheid materiaal speelt vaak een rol maar is niet enige vereiste, gewoon blij zijn met wat je wél hebt..
er is niets mis met af en toe te denken 'ach had ik maar...dan..' maar blijf daar niet op vaststeken.
Als je niet weet te appreciëren wat je wel hebt, ben je verwend: of je nu op een manegepaard zit of op een Zpaard
Het is een kwestie van je houding en opvoeding=gedrag dus, en niet van materiële zaken...

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 08:06

owjee dan ben ik denk ik ook een verwend nest... Bloos

Ik reed 5 keer in de week op manege pony's, toen kreeg ik na een jaar een eigen pony, dat was een leerpony, had al hoog in de dresuur en springen gelopen, die heb ik lang gehad, daar kreeg ik 2 keer mee in de week priveles en nog steeds 3 keer andere lessen, toen die pony eigenlijk nog niet ''echt'' van ons was had ik al wel 5 dekens en nieuw zadel en hoofdstel Scheve mond toen die pony te groot werd zijn we voor een paard gaan kijken, en heb ik eerst een hele leuke Z2 merrie gekregen, helaas is die later weer weg gegaan, en heb ik daarna een 3 jarige merrie gekregen, met alles er op en eraan, zoals 2 passierhoofdstellen en nieuw zadel, en tot nu toe 15 dekens Scheve mond en later ook een vrachtwagen, en ga ik bijna elk weekend op wedstrijd..en heb ik 2 keer in de week priveles mee en er wordt elke week op gereden door mijn instructrice.. En onder tussen stond die pony ook nog op de manege, waar eigenlijk niks mee mocht gebeuren, dus 2 paarden in pension...

Maar zoals hier boven al werd gezegt, die is de hoeveelheid die je hebt, en dat is dus de hoeveelheid geld die je ouders hebben, maar als je normaal blijft en niet arrogant wordt, vind ik het geen probleem, dan moeten je ouders zelf weten wat ze je geven... Maar het is niet zo dat ik met mijn vader meteen naar de duurste dingen loop in een paardenwinkel, maar dat zijn vaak wel de beste spulletjes, en daar gaan wij toch wel voor.. Maar zodra mijn vader of moeder merken dat ik er niet meer bij na ga denken wat ik allemaal wel niet krijg, en omdat ik er niks voor moet doen, en ook niet werk, is het denk ik snel afgelopen, of gaat er echt even een rem op


Maar ik snap eigenlijk niet waarom de TS dit topic heeft geopend, want het lijkt wel wat op jaloezie, sorry if i'm wrong

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 08:37

@rocky: mag ik jouw afdankertjes Lachen hihi

natuurlijk zit er altijd een kleine ondertoon van jaloezie in de reacties van mensen. Iedereen wil graag geld genoeg om dat te kopen wat hij.zij mooi vindt. Maar toch gaat het hier niet om die kant van de zaak.

Het gaat bij verwende paardenmeisjes meer om oprechte boosheid dan jaloezie. Er zijn hier al een paar dingen voorbij gekomen:

- op andere mensen neerkijken
- je paard/pony als een ding behandelen
- je paard/pony zomaar afdanken voor een nieuw speeltje
- je paard/pony verwaarlozen
- de schuld aan anderen geven als je geen winstpunt rijdt
- niet waarderen wat je hebt, of andere mensen uitlachen omdat ze op een recreatieknol aan komen zetten.

Dat soort dingen maakt iemand een verwend nest. Niet twee passierhoofdstellen. Dat zegt hooguit iets over hoe bemiddeld je bent.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 08:54

Anya schreef:
@rocky: mag ik jouw afdankertjes Lachen hihi

natuurlijk zit er altijd een kleine ondertoon van jaloezie in de reacties van mensen. Iedereen wil graag geld genoeg om dat te kopen wat hij.zij mooi vindt. Maar toch gaat het hier niet om die kant van de zaak.

Het gaat bij verwende paardenmeisjes meer om oprechte boosheid dan jaloezie. Er zijn hier al een paar dingen voorbij gekomen:

- op andere mensen neerkijken
- je paard/pony als een ding behandelen
- je paard/pony zomaar afdanken voor een nieuw speeltje
- je paard/pony verwaarlozen
- de schuld aan anderen geven als je geen winstpunt rijdt
- niet waarderen wat je hebt, of andere mensen uitlachen omdat ze op een recreatieknol aan komen zetten.


Dat soort dingen maakt iemand een verwend nest. Niet twee passierhoofdstellen. Dat zegt hooguit iets over hoe bemiddeld je bent.



Ja precies, en ik zou mijn paard NOOIT als een ding kunnen behandelen, of mijn paard afdanken, 1 paard is wel terug gegaan, maar dat had een hele andere reden, en ik waardeer echt wel wat ik heb, ik ben super blij met alles wat ik krijg, en hoeveel mijn ouders voor mij doen, maar ik ken toch echt heel wat vriendinnen van mij die dat niet doen, die hebben super leuke paarden onder hun kont, en die doen ze wanneer het hun uitkomt, en gaan ze een dagje gezellig winkelen in amsterdam, nou mooi dat paardje kan echt wel lekker een dagje op stal blijven staan en die krijgen ook alles wat ze willen!

Maar dat noem ik wel verwend!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 08:55

daar zit ook een andere kant aan:
-tegen mensen op kijken.
-niet waarderen wat je hebt omdat je een verzorgpaard hebt en geen eigen
-De schuld aan je paard geven omdat het een recreatieknol is als je geen winstpunt rijdt.
Niet echt objectief zijn tegenover anderen omdat ze net iets meer hebben dan jij...waardoor dingen verkeerd worden gezien en opgevat. Dat met die paarden zien als dingen zijn meer uitzonderingen dan wat anders.... dat kinderen soms boos reageren omdat iets mis ging (weigeringen, misgaan bij dressuur) op de wedstrijd is ook een gedeelte spanning en strijdlust/teleurstelling... Je kunt me niet wijsmaken dat een kind naar concours gaat om laatste te worden.
Ik heb het dan niet over de kinderen wiens ouders flippen als hun kind geen eerste is geworden en geen genoegen nemen met een 2e plek.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 08:57

Dat klopt hoor Alane. Maar in dat geval heet het geen verwend zijn, maar niet blij zijn met wat je hebt Lachen

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 09:07

ik doelde meer op de mensen die anderen gelijk uitmaken voor verwend nest omdat die een Z-pony hebben, dure spullen enz.
Zoals ik ook al eerder aangegeven heb zijn er ook kinderen die niet op een manege mogen lessen, die geen verzorgpony hebben..die kijken op tegen een ieder die op een paard zit.
Kijk eens hoe hier op bokt gesproken wordt over penny meisjes, worden allemaal over 1 kan gescheerd (heb het dan niet over groentesoepvoerende bokkers en dat soort ongein)
Die kinderen kunnen meestal alleen maar dromen over rijden, of krijgen eens per week (of minder) les op een manege als ze geluk hebben.

Of wat hier eerder geschreven werd: je bent een verwend nest als je niet 6 jaar op een manege hebt gereden en je pony niet zelf gekocht (=betaald) hebt...verder mag ie niet in vollpension staan want je moet alles zelf doen.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 14:31

Citaat:
Sorry Lowara heb je het toch eventjes mis....dat de K er is is puur voor Britt en niet voor mezelf...verder is er niemand die "mijn" pony's uit brengt of moet brengen...en zekers Britt niet. Komt Daphne om Britt te helpen om over haar angst te komen en voor de gezelligheid... Dat ik al langer pony's heb en mijn kids er vandaan heb gehouden weet jij ook...
Je weet ook waarom Nicky er is en hoe Nicky is.....

Dat voldoen aan die eisen van verwent nest werd optisch bedoeld: kleding harnachement wisselen van pony ed.... je kent mij en je kent mijn "tuighok" en dan voldoet Britt ruimschoots aan die veronderstelling

Yes yes, Maar ik dacht dat Britt een K pony had ( het ras, dus bv geen connemara of weet ik veel) omdat jij Welsh pony's leuk vind. Niet omdat die er toevallig al stond. Zo leer ik elke dag weer wat bij Lachen Enne je hok is heel mooi hoor Lachen

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 14:45

Ik houd niet zo van mensen die opscheppen. het gaat idd om het gedrag, en niet om hoeveel mensen hebben. Maar ik houd er niet van als mensen proberen een ander een oog uit te steken (of hoe dat spreekwoord ook mag gaan Verward )

lovesfjords
Berichten: 101
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:30

Hmm..ik hou ook nie van die mensen die alles hebben als ze er alleen naar wijzen..ik ben niet jaloers, zeker niet..wat moet je met elke week een nieuwe pony? mis je die andere niet dan? hield je niet van die pony ofso? echt raar..als ik een pony had die niet het resultaat haalde wat ik graag wil zal ik hem nooit weg doen..dat is toch zo of niet dan?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 20:58

kunnen die mensen toch niets aan doen dat ze alles krijgen of kopen kunnen wat ze hebben willen? en ze kunnen er nog minder aan doen dat jij of ik dat niet kunnen.... Je kunt het ook treffen dat het tussen jouw en de pony absoluut niet klikt en dat je zo steeds minder plezier in krijgt.
Ik doe makkelijker afstand van een pony dan bijv. mijn kids.

Trots zijn op spullen wordt al gauw uitgelegd en/of gezien als opscheppen. Wat ik dan weer zie als jalouzie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 23:00

of ik verwend ben?

voel mezelf niet zo, maar denk dat andere mensen er anders over denken

Op mijn 4de kreeg ik mijn eerste eigen pony, en op mijn 18de ging ik over naar de paarden. heb altijd 2 pony's tegelijk gehad, soms groen en soms al gereden.
op mijn 17de kreeg ik mijn eerste paard. en nu heb ik times

Mijn ouders gaan 2x per week met me met de trailer lessen, bij Martine Rodenburgh en bij Bart Bax, gaan bijna ieder weekend met me op concour.

Ik werk nu sinds 3 maanden en heb een boven normaal salaris en zou eigenlijk zelf wat gaan betalen, oa de smid, en de helft stalgeld.
Maar mijn vader heeft het stalgeld van deze maand overgemaakt, de smid betaald. en heeft me alweer geld gegeven om morgen naar de ruiterwinkel te gaan om oa een bodyprotector te kopen.

mijn vader wil voor zichzelf ook altijd het beste, dus vind dat wij dat ook moeten.

Maar ik denk dat het er puur aan ligt hoe je er zelf mee omgaat. Ik gedraag mezelf helemaal niet verwend. en hoop altijd dat andere mensen het beter hebben als ik..

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 23:12

Wat jij hebt is idd mazzel, maar zolang jij beseft dat dat zo is en dat de meeste mensen niet al die dingen van hun ouders krijgen, ben je imo niet verwend.

Er zijn ook kinderen die het normaal vinden alles te krijgen en zelfs boos worden als dat niet het geval is, ja dan ben je wel verwend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:59

ik weet zelf ook heel goed wat de prijzen zijn, en als ik met mijn vader (ja ik ga shoppen met mijn vader *LOL* ) naar de stad ga schaam ik mezelf weleens voor de prijzen!!

Nou soms word ik ook weleens boos als mijn vader iets niet wil betalen maar dan sla ik mezelf vlug een keer en zeg dat ik me niet aan moet stellen. Haha!

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 22:46

nou wat dat betreft voel ik me eigenlijk ook wel verwend,alleen al door het feit dat ik van mijn ouders 1x per week gewoon op de manege kan rijden.verder heb ik geen verzorgpaard,bijrijdpaard,enz(wat ik natuurlijk wel zou willen)maar ik voel me toch wel verwend,ik ken meiden die ook dolgraag een uurtje zouden willen rijden,maar waarvan de ouders het niet betalen kunnen.
dus verwend zijn is volgens mij in ieders ogen anders.

ik zeg dit btw niet uit jalouzie,ik gun iedereen hier zijn/haar paard

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 00:04

heb t heel topic niet gelezen maar bij mij op stal staan 2 zusjes die samen n paardje hebben, en wat blijkt nou? ze hebben thuis 4 stallen met n gedraineerde bak met verlichting bla bla bla maar omdat ze niet willen uitmesten etc staat dat beestje op n pensionstal voor €240,- p maand.

Ligt natuurlijk ook aan de ouders maar ik had alles weer verkocht, graag of niet.

daarnaast was ie vorig jaar ziek, had problemen met rug en spieren aangezien hij in te korte tijd te veel in de krul was getrokken en te zware dingen moest doen, dat de DA had verboden om die zomer wedstrijden te doen met m, zodat ie op kon knappen, nou de oudste van de 2 zussen vond er dan niks aan en heb ze vervolgens hele tijd niet meer gezien op stal.

vreselijk vind ik zoiets, kids dom maar ouders net zo.

tis wel oneerlijk want ik zou (bij wijze van) n moord doen voor n stal en bak aan huis! dat is voor mij n typisch voorbeeld van verwende nesten! bleh