stinkmodder concours, stinkmodder Jury, stinkmodder dag! ;(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-01 19:57

Vandaag had ik concours in St. Oederode.
Bij het poetsen was ik al chagrijnig, was nl. tegen de stang in de trailer geknalt met mijn kop Schijnheilig Deed errrrug auw..
Opgezadeld en los gaan rijden. Echt heel erg irritant. Het was erg druk, in 1 bak Scheve mond\
Dan rijd je achter iemand die ineens stil gaat staan Frusty of er knalt iemand tegen je aan. Stappen op de hoefslag.. etc. echt super stinkmodder. Boos!
Verder liep Robin redelijk goed.. goed aan mijn been enzo. Wil ik hem een tik geven, breekt mijn zweep door! Frusty Dus weer een zweep zoeken die ik mocht lenen, uiteindelijk 1 gevonden. Toen mocht ik rijden. Ging best goed, iedereen vond dat het netjes ging, hij was alleen een beetje sloom maar verder ging het wel goed. Had eerlijk gezegd gedacht een winstpunt te hebben.. Dus ik en mijn vriendin de ponys terug op de trailer, komen ze al aanlopen met de coupons. Mijn vriendin 2e.. en ik.. 148 punten Verdrietig en alle aandacht ging naar mijn vriendin, ik stond daar in mijn uppie te treuren, oh wat voelde ik me stinkmodder!! En nu nog steeds..
Wat staat er op mijn coupon?? Dat ik de hals niet heb laten strekken, en dat heb ik zeer zeker wel gedaan!!!! OGEN OPEN DOEN Boos! verder stond er geen ronde grote volte nahh ik weet zeker dattie wel rond was.. meisje die ik ken met een super mooie pony van 3,5 die reed een ei en die krijgt een 8 voor de grote volte!??!?!?!?!!?? Sjiez zeg.. rijd ik dan zo slecht? Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig
Terug op stal ging ik bij robin in de stal zitten.. robin stond te eten, erg belangrijk voor hem Schijnheilig , maar die lieve schat kwam naar mij toe, en legde zijn hoofd op mijn schouder. Oh wat houd ik van dat beest zeg.. Lovers Ondanks alles ben ik super trots op hem, want hij heeft super zijn best gedaan. Maar waarom dan zo'n slechte punten????????????? Komt het omdat ik nie kan rijden? Komt t omdat mijn pony niet de mooiste is??? Ik weet t echt nie meer hoor..
En dan als ik stil ben in de auto, iedereen maar vragen " waarom ben je zo stil" Frusty Verdrietig Verdrietig

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 20:23

Weet je zeker dat jouw coupon niet per ongeluk verwisselt is met die van een ander? En zo niet, tja balen. Maar ja, een jury is ook maar een mens en die kan het ook wel eens fout hebben. Of mischien zaten er toch wel wat veel foutjes in je proef die je zelf niet opmerkte? Ik heb het ook wel gehad hoor, een heerlijke (dacht ik) proef gereden. Maar ik kreeg dus echt veel lagere punten dan ik had verwacht. Gelukkig was mijn proef op video en daar zag ik dat gedurende de hele proef mij paard een tikkie te diep liep. Overal was 1 punt vanaf gegaan.
De ene jury pakt bepaalde dingen strenger aan dan de andere. Met dat halsstrekken, weet je zeker dat je niet gewoon de teugels hebt losgegooid? Want in dat geval heb jij natuurlijk iets van "ik deed toch wat" maar wat je doet is geen halsstrekken. Kauwde hij lekker de teugels uit je handen, veruimde zijn passen, geen boogjes in de teugels? Soms zie ik ook wel eens met ruiters dat ze tijdens de middendraf alleen maar harder gaan. Na afloop staat er op het protocol "niet getoond". Die ruiters dan natuurlijk verbaast want die dachten toch echt dat ze middendraf reden. Maar ja een snelle draf is wat anders dan een middendraf.

Maar ik zou er vooral niet over inzitten (en dat is moeilijk ik weet het, want ik zit mezelf ook altijd helemaal op te naaien als een wedstrijd niet ging zoals ie moest gaan!) Probeer gewoon heel kritisch te zijn en aan de hand van je protocol uit te vinden of de jury inderdaad niet gelijk had (al dan niet te streng afgestraft) en ga eraan werken.

Mijn ervaring ook is dat vragen aan andere hoe je proef ging eigenlijk geen zin heeft. Je moeder zal altijd zeggen dat het super ging (tenminste mijn moeder) want je bent tenslotte haar kind en moeders zijn vaak errug trots op hun kind en zien die fouten niet eens (goh, wat knap, je bleef er de hele proef op zitten!) . Collega ruites zullen vaak zeggen dat het beter ging dan ze eigenlijk menen om je moed in te spreken etc.
Het komt wel goed hoor, ga lekker doortrainen en dan komen die winstpunten wel. Mischien trof je vandaag nou net een zeurmuts van een jury (mischien had ze ook wel d`r kop gestoten in de trailer *LOL* )

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 20:28

Sommige jury's gaan helemaal voor mooie pony's zonder te kijken naar hoe ze lopen. Al te vaak gezien hoe dit soort dingen werken.
Dat is ook een van de redenen dat wedstrijden voor mij niet meer hoeven. In he bos kijkt niemand of je een hele mooie pony hebt.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 20:28

Misschien had je gewoon je dag niet. Volgende keer beter.Kop op!!!!1

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 20:30

ligt aan de jury als je zeker weet van die eivorm
soms heeft de jury een voorkeur

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-01 20:32

Pril, mijn instructeur is altijd heel eerlijk, als het slecht gaat, zegt hij het ook! En hij zei ook dat het netjes ging. Halsstrekken ging wel goed, hij deed het beter dan normaal. Verward Hij deed alles beter dan normaal, meer aan de teugel, hoeken door, meer op de bordjes etc. Verdrietig

Astrid(dempsey)
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 20:57

hahaha ja sorry maar dit heb ik dus ook best vaak.Daarom start ik nu ook nie meer thuis...
de ene x is ie te rustig omdat ie thuis loopt en dus niet showt de andere x is ie weer te druk en gata ie heel kort lopen..
maar de laatste x d8 ik echt dat ie goed liep eindelijk mooi rustig.. maar nee hoor die jury wilde een pony die showde en dus weer lage punten k heb echt het gevoel dat ik eeuwig in de L2 blijf ofzo..
Verdrietig
maar ja het komt wel goed ooit..haha optimistisch blijven en niet opgeven!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-01 20:58

Jij zit tenminste al in de L2! ik zit al een half jaar in de B, en nog geen 1 winstpunt. Verdrietig

Astrid(dempsey)
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 21:01

ik zit ook al best lang in de L2.maar ja ik start ook echt niet meer vaak.Maar het komt heus wel goed hoor!je hebt gewoon van die dagen dat je er geen zin meer in hebt dat heeft iedereen!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 21:30

daarom rijd ik ook gewoon recreatief.
Geen gezeur enz enz Haha!

Maar wel rot dat het zo gaat, misschien moet je eens naar een andere instructeur.

_________________
**Voor een dier naar het asiel**

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cowgirl op 2001-10-28 20:31 ]</font>

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-01 21:34

Nee daar ligt het zeker niet aan, aan mijn instructeur. Ga denk ik priveles bij hem nemen.
Ik moest trouwens tegen Largos rijden, en zij rijd echt heel goed, en zij was 8e geworden (ik dus 11e) en zij zegt ook dat de jury echt heeel streng was. Extreme duivel

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 21:34

Laat je niet kisten zeg!
Ik ga ook wedstrijden starten met Wal en ik weet zeker dat ik ook geen hoge punten zal halen. Maar doe je het daarvoor dan? Als jij blijkbaar zeker bent dat ie wel hals gestrekt heeft, nouja punt dan.
Niet zoveel zelfmedelijden hebben. Als je begint met wedstrijden weet je dat je dit kan verwachten. Niet leuk, maar het hoort erbij.
Hoezo vind je recreatief rijden niet leuk? Je kan ook voor jezelf dresuuren hoor, je hebt toch geen juryu en coupons nodig om leuk te rijden?

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 19:32

Het was gewoon een hele strenge jury, want zo slecht heb je vast niet gereden! Pling Ik hoorde trouwens van Mandy (Largos) dat degene die laatste was, 135 (?!) punten had.. Das bijna een minpunt!! Boos! Maarja, volgende keer beter! (Hoop ik voor je, want je verdient die winstpunten wel!! Party!! )

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 20:29

Aggg nath... het gaat toch niet alleen om wedstrijden?? als je maar plezier in je paard heb!!! en laat die stomme jury toch lekker Misselijk Jij weet dat je het kan, en Robin is een super pony Lovers Succes !

Lautjuh
Berichten: 44
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Woldere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 16:14

Hey,
Echt balen voor je hoor!
Ik hoor wel vaker dat de jury af en toe van die Boos! mensen zijn!Maar als jij maar weet dat het goed ging!Dat is het belangrijkste!
Maareuh...die winstpunten krijg jij zekerz nog wel hoor! *LOL*
greetz Laura

_________________
xxx..Wordt ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep..xxx

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lautjuh op 2001-10-31 15:15 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lautjuh op 2001-10-31 15:16 ]</font>