nav artikel in Bit, over gangenpaarden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-01 15:52

Hebben jullie dat ook gelezen?
Ik heb het even heel goed gelezen.
Bij elk paard dacht ik: dat is een keigoed recreatiepaard. Dan kijk je bovenaan bij de prijs en dan kost zo'n stomme bok 12000 gulden! dat is toch niet gezond meer? Een paard waar je niet mee op wedstrijden kunt komen (kunnen wel, maarja, discussie is al vaker gevoerd) alleen recreatief rijden. en dan betaal je er nog 12000 voor.
Zaten wel grappige paarden bij, als ik veel geld had en ik wilde een braaf recreatie paard kocht ik zoiets!
(tennesee walking horse en die ander heb ik het nu over, ijslanders vind ik zowiezo 3 x nix)


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 15:54

Ja je betaald denk ik voor die extra gangen...
Het is idd veel geld, maar dan heb je ook wat!

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 15:55

ja het is een leuk artikel met leuke paarden!
de paarden die ze in bit noemen zijn natuurlijk wel van topkwaliteit en gaat uit van paarden met papieren.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 16:51

je kan natuurlijk ook nog speciale gangen wedstrijden rijden

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 17:21

Ik vond het heel erg leuk om te lezen, maar ik zou ze idd niet willen hebben. Lusitano's vind ik wel mooi. Kwijl

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 18:08

Je kan er wel wedstrijden mee rijden , alleen die wedstrijden zijn hier in nederland gewoon niet.
Met zo'n gangen paard hoef je van mij niet in de dressuurring verschijnen daar hebben we andere rassen voor vind ik.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 18:14

is de stap/draf/galop zo verschillend van een " normaal" paard dan?
Ze kunnen toch gewoon de basisgangen die elk paard kan? Of niet? Verward

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 18:22

Nou ik bedoel eigenlijk dat iedereen maar denk met elk paard enthousiast dressuur te kunnen gaan rijden.
Moet je nou per see met een Tennessee walker dressuur gaan rijden. Verward
Neem dan gewoon een kwpn paard

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 20:39

Sommige zijn wel degelijk geschikt voor bijvoorbeeld western en endurance op wedstrijdniveau. Voor ijslanders heb je speciale gangenwedstrijden in Nederland kun je een aardig wedstrijdseizoen rijden. In Duitsland heb je ook speciale gangenwedstrijden voor andere gangenpaarden. Dus misschien zijn ze niet ideaal voor dressuur en springen maar er zijn heus nog andere wedstrijden waar ze wel goed in kunnen presteren.

Ik ben het er wel mee eens dat het veel geld is, maar dat kost helaas elk goed paard met papieren en veel van deze paarden moeten uit verre oorden worden geimporteerd wat ze niet bepaald goedkoper maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 20:43

ik heb voor een paar honderd gulden een gangen paardje gekocht *LOL* Rydar kan namelijk de telgang... Haha! niet dat het lekker zit ofzo hoor (shommeld verschrikkelijk) maar wel leuk dat ie het kan...

Tante Wil
Berichten: 11
Geregistreerd: 10-09-01
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 22:54

Voor alle liefhebbers van gangenpaarden: medio november wordt de Tennessee Walker geshowd tijdens de 3 dagen van Paard en Koets.
Zelf zal ik daar ook aanwezig zijn met mijn American Spotted Saddle Horse, Soul Chaser, een zwart/bonte ruin. Ik kan, ondanks de hoge prijzen voor deze paarden, iedereen een z.g. 'gangenpaard' en zeker een Tennessee Walker van harte aanbevelen!!
De hoge prijzen worden trouwens veroorzaakt door de import. Deze paarden komen praktisch allemaal uit Amerika en alleen het transport etc. komt al op zo'n 7.000 a 8.000 nl gulden!! En wat is duur?
inderdaad, geen speciale gangenpaarden wedstrijden, in Duitsland zijn ze wat dat betreft verder!
Maar recreatief?? Wil je uren, zonder pijn in je zitvlak en rug, zonder zorgen en met een lange, losse teugel buiten rijden? Uren zwerven door bossen, heide of over het strand? Wil je een superbraaf, intelligent, meedenkend paard dat altijd werkwillig en braaf is? Nou, wat is dan een reeele prijs als je het paard van je dromen gevonden hebt?
En als je dan toch spring- of dressuurwedstrijden wilt rijden dan zijn er plenty goedkopere alternatieven zoals b.v. een KWPN'ner.
Ik ging er drie jaar geleden voor: ik heb geen nacht meer wakker gelegen van de prijs en heb er nooooooit spijt van gehad!
Trouwens: er wordt in NL wel degelijk gefokt (en op niveau!) met Tennessee Walkers en er zijn dus ook veulens + meerjarigen te koop voor een redelijke prijs!

Groetjes,

tante Wil.

Tante Wil
Berichten: 11
Geregistreerd: 10-09-01
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 22:57

P.S. Oh ja, nog vergeten: er is hier ook nog een vijf-ganger IJslander, 3 x niks????
Ik denk dat menig KWPN'ner hem niet eens bij kan houden!!! Wij leggen 300 a 350 km. af in een trektocht van 6 dagen maar ik weet wel wie er voorop loopt met de oortjes nog steeds naar voren!!!
Juist: 1 bonte Tennessee Walker en 1 IJSlander!!

Wil.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 23:58

Precies, wie gaat er het hardst en zit het lekkerst? ikke natuurlijk met supersef.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 18:10

ja eigenlijk heb ik niets meer toe te voegen aan tante wil en dim.

de prijsen zijn idd niet echt laag maar voor een goede sport pony of paard betaal je ook aan aardige duit.

tja....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KaasSouffle_, Lugea, Mark0919, SemrushBot, Slmt9 en 27 bezoekers