Moeilijke beslissing genomen..*huil*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-01 13:52

Na meerdere slapeloze nachten heb ik besloten om Mika te koop te zetten... Verdrietig
Eigenlijk speelde dit al veel langer in mijn hoofd, maar gisteren werd het echt bevestigd (jammergenoeg)...

Mika is te klein voor wat ik eigenlijk wil in de mensport. Raar maar waar, maar dit wist ik nog niet toen ik haar kocht.
Al kijkend bij verschillende menclubs ben ik tot de conclusie gekomen dat ik heel serieus verder wil in de mensport (net zoals ik vroeger gedaan heb) en een mini als Mika is daarvoor niet geschikt, tenzij je dingen van je pony wil vragen waaraan ze niet kan voldoen, en dat wil ik niet, zo ga ik niet met dieren om...Het moet niet zo zijn dat ze echt wordt afgejakkert omdat ik zo nodig wil mennen met 'r....

Eigenlijk speelde het al heel lang rond in mijn hoofd, elke keer het zinnetje "als ik alles van te voren had geweten", maar ja, je weet nu eenmaal niet alles van te voren... Verdrietig

Als ik nu zou willen gaan rijden, kan ik alleen hier over de weg kleine tochtjes maken, lessen in de bak zijn te zwaar voor 'r, eens een keer met een vriend of vriendin gaan rijden kan niet want dat wordt ook te zwaar en nogmaals, ik wil mijn pony niet overvragen want de pony moet er ook plezier in hebben....

Dus vandaar mijn besluit om te proberen een goed tehuis voor haar te vinden en dan zelf op zoek te gaan naar een dier dat wel geschikt is voor het doel dat ik voor ogen heb...

Aan de ene kant ben ik nu best wel heel verdrietig maar aan de andere kant heb ik wel het gevoel dat ik nu iets doe dat zowel voor de pony als voor mezelf op de lange duur goed is.
Maar het is wel donders moeilijk want die kleine is heel veel voor me gaan betekenen.
Mochten jullie nog iemand weten waar ze een goed tehuis zou kunnen krijgen laat het dan even weten, want ze moet absoluut goed terecht komen!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:53

Verstandig besluit!
Klasse!

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:59

Ik vind het heel knap van je, dat je aan de pony denkt, en niet aan jezelf! Ik denk dat je er goed aan doet, voor jezelf EN de pony!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 14:09

waarom koop je er anders geen mika bij? Met z'n 2en kunnen ze het toch gemakkelijk af of niet?

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-01 15:38

Desiree, ik heb echt alle mogelijkheden wel bijlangs gedacht om mika te kunnen houden....Maar ook al lopen ze 2 span, dan nog zul je er jammergenoeg nooit bv een goede marathon mee kunnen rijden.....Wanneer ze nou bv 110 ofzo zou zijn had je al weer een heel ander verhaal...

Het maakt me ook best wel een beetje verdrietig, maar dit is uiteindelijk voor mij en voor de pony het beste....

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 16:25

oooh wat kanp van je dat je zo aan je pony kunt denken.
Ik vind het wel heel erg voor je.
Heb je een idee wat voor'n andere pony je wil of denk je daar voorlopig nog maar niet aan?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-01 16:43

allereerst moet ik voor Mika een heel goed tehuis zien te vinden, maar ik ben al wel een beetje aan het denken met wat voor pony ik eigenlijk zou willen gaan mennen....
Ik zit eigenlijk te denken aan een welsh cob... Maar er is nog helemaal niets zeker, het liefst zou ik een pony willen waar ik tevens eens een simpel ritje mee onder het zadel zou kunnen maken.
Maar omdat ik niet bepaald de lichste ben moet het wel een stevig dier zijn. Qua rijden zal er trouwens niet veel meer gebeuren dan simpel stappen en een stukje draven, maar als ik dan toch iets groters wil moet dat wel kunnen.

Hebben jullie nog suggesties? Ik denk ook wel een beetje richting fjord en haflinger, vroeger heb ik ook altijd een fjord gehad, maar ik denk dat de cob mooier is.... Verward

Ikkenietweet......Eerst moet Mika op een hele goede plek terechtkomen want anders gaat het hele feest sowieso niet door....

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 16:44

nou, ik hoop voor je, dat ze een heel goed tehuisje krijgt!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 16:45

een Groninger???
in alle maten en soorten is ook erg sober (dus weinig voer verbruik)
En een ideaal koetspaard

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 16:47

Ik denk dat een welsh cob heel geschikt is: heter (looplustiger), sterk gebouwd, toch elegant, niet zo dwars en eigenwijs zoals menig koudbloed dat wel kan zijn. Je zou ook voor een tinker, fjord of haflinger kunnen gaan, maar ik denk dat voor jouw doeleinden (mensport, misschien ook wedstrijden?) een warmbloed geschikter is. Een hackney zou ook kunnen maar die zijn weer zo heet in gebruik en zijn denk ik weer niet zo sterk als een cob. ik zou echt kiezen voor een warmbloedpaard in jouw geval. Als je nu echt voor recreatie zou kiezen zouden de koudbloeden ook goed in aanmerking komen.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 16:48

Een welsh cob is natuurlijk de oplossing. hihi mooi voor de kar en ook sober in onderhoud. maar ik heb je al een pb gestuurd.

Dappere beslissing hoor.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 18:52

ja zoals gezegd ook heel erug dapper van je Pling ik had ook wat van een trakehner in mn hoofd wel heet maar gaan goed groninger natuurlijk ook. hannotjes durven het ook zeer goed doen hebk me laten vertellen... nu ja veel suc6 voor je mini en je nieuwe paard!!!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 19:09

heel erg dapper ik zou dat zelf nooit kunnen ik hoop dat je de juiste beslissing gemaakt heb en dat hij een goed baasje krijg
ps is mika 90 cm ofzo?

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 19:17

Wat een moeilijk besluit, wel heel dapper van je, ik weet niet of ik het zelf zou kunnen.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-01 19:25

Eigenlijk heb ik het er ook wel moeilijk mee, maar als ik verder wil zal ik deze keus moeten maken, en zal het uiteindelijk voor de pony ook beter zijn...
Als zij ergens een plekje vindt waar ze idd lekker met kinderen kan zijn die af en toe lekker een stukje willen rijden dan zou dat super zijn voor haar....
maar het doet me wel veel hoor... Verdrietig

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 19:38


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 19:50

Jeetje Sonja, ik schrok wel even van je berichtje maar ik vind het zo knap dat je deze beslissing durft te nemen!
Uiteindelijk gaat het idd om jouw plezier EN het plezier van het paard en als dat niet goed samengaat moet je op zoek naar een betere combinatie.

Qua ras...wat ik je zou aanraden? Geen Fjord, als je een mooi karretje hebt moet er ook een sjiek paard met uitstraling voor natuurlijk, niet dat een Fjord niet mooi is, maar ik zou een aanspannig willen hebben waarvan iedereen WAUWWW zegt, dus ik zou gaan voor een sjieke Haf (misschien met wat arabisch bloed) of een Welsh Cob, of een Fell Pony. Allemaal rond de 1.40 - 1.50 dus je kunt er ook prima een ritje op maken en voor de kar staan ze ook super.

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-01 20:00

Eigenlijk neig ik ook heel erg in de richting van een welsh cob....Die vind ik echt heel mooi!
En trouwens de merèns en de fell zijn ook zeker heel erg mooi!
Maar die zijn volgens mij weer zoveel duurder dan een welshcob,of zit ik daar zo verkeerd mee?

Trouwens bedankt allemaal voor jullie begrip, ik was best een beetje bang voor de reacties eigenlijk, omdat iedereen weet hoe gek ik ben met Mika had ik veel meer reacties verwacht die zouden zeggen "niet doen".......

Thanx voor jullie begrip!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 21:10

Oh Sonja, ik schrok van je bericht.... Zo blij was je met je ponietje.... Scheve mond\
Daarom vind ik het erg dapper vanje om zo'n beslissing te nemen. Andere mensen jagen hun pony over de kop.
Ik vind Mika helemaal het einde, helaas mijn vader niet. *LOL* Anders had ik wel iemand geweten die met haar wilde mennen. (met haar wilde leren mennen!)

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 21:50

*slik* ik had het echt niet verwacht, maar begrijp dat als je meer wilt je mika naar een goed thuis doet. Jeetje ik schrok er echt van zeg! Ik begrijp zo goed dat het je zoveel pijn doet!! Ik begrijp ook dat je haar naar een goed thuis wil verkopen. Ik vind het knap van je dat je dit besluit neemt!
Zou mika eigelijk niet als gezeldschapspony kunnen blijven voor je grotere pony?(paard) ik zeg ook maar iets hoor, maar heel erg veel sterkte!!!!!!!!!!
Liefs, joyce

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 08:22

Hele moeilijke beslissing maar wel knap van je hoor!
Tja, en wat betreft dat goede tehuis voor Mika:
als ik wat weet dan hoor je het meteen van me!
Heel veel sterkte, zeker weten dat Mika gelukkig wordt, en daardoor jij ook!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 09:33

Heel veel sterkte ermee!! Goed van je dat je deze oplossing durft te nemen!!
Ik hoop dat je een leuk nieuwe paardje vind en dat Mika een goed tehuis vind
Greetz Tamaar

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 09:11

Echt heel erg jammer dat je Mika weg gaat doen. Maar idd als je zelf wat verder wilt met mennen is het wel het eerlijkst tegenover Miekje....
Veel succes met vinden van een goed adres, ik denk dat zo'n shetje best wel gewild zal zijn, als ie netjes in het tuig loopt!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 18:25

PPpfff ik had je bericht nog niet gelezen maar zag Mika te koop staan op Marktplaats..
Nooit verwacht, maar zo te lezen is het een erg goed besluit

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babe02, Isab123, lletam, Nanu, Nimby, NinaCharlie, onpaard, Oza04, Patriesje, zigranta en 96 bezoekers