Met Don en Ilonka naar kliniek...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Met Don en Ilonka naar kliniek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 17:48

Ganna en ik zijn vandaag met onze paardjes naar de kliniek geweest.

Ik wilde die van mij zijn pees laten scannen om te zien of hij goed is hersteld van de peesblessure die hij in februari had opgelopen...

Don was allereerst helemaal hyper de hyper. In de tijd dat we er waren heeft hij wel 6x gepoept en direct na aankomst in de wachtruimte geplast Bloos De enige keer dat hij hiervoor in een kliniek is geweest is hij bijna dood gegaan, dus erg prettig zal hij het idd niet hebben gevonden...
Iedere keer dat Ilonka weer naar buiten moest om te draven moest ik Don kalmeren want die stond dan te stuiteren als een veulen die zijn moeder niet kan zien

Nadat Ilonka voor de eerste keer ingespoten was keek Bert naar Don. Ik vertelde wat er speelde en dat hij op het moment wat licht onregelmatig liep waarbij hij juist wat op linksvoor valt (LV was de peesblessure).

Hij voelde eerst aan beide pezen en toen moest ik dus ook draven. Eerst op de rechte lijn, toen linker en rechter volte op de klinkers, daarna links en rechtsom in de longeerbak en daarna nog een keer voltes op het harde. Al die tijd heeft hij geen pas onregelmatig gezet.

Voor mijn gevoel was dat gewoon omdat de adrenaline door zijn lichaam sjeesde. Hij was echt hyper! (Thuis liet hij nl zoals Ganna al schreef een paar pasjes hééél lichte onregelmatigheid zien, raar beest die Don)

Ik kwam natuurlijk voor een echo, maar Bert vond dat onnodig. Hij vond de pezen zo goed aanvoelen en Don zo goed lopen dat hij het zonde vond. Hij zei ook dat ik gewoon maar weer moest gaan trainen Haha!
Dus draven e.d mag weer. Wel raadde hij me aan om de eerste periode mulle paden te mijden, maar dat vind ik zelf ook wel heel logisch.

Dus goed nieuws
En Ilonka moet 6 weken op rust, dan zou het allemaal over moeten zijn...

Paardjes daarna naar huis gebracht en lekker verzorgt in de wei achtergelaten...

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)


Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:56

OK dan!
Meiden, super!!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _l_amanda_l_, Amazonbot, Fenders, Jet, Kimmie25501, Lanoca, MirjamRobin en 47 bezoekers