Eindelijk een 'borstel' gevonden voor Jur

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-01 22:22

Nou ja borstel..een bontachtige poetshandschoen. Ze zijn superzacht. Ik had een nieuwe poetsdoos gekocht, omdat ik nu 3 paarden 'heb' en ik heb voor elk een eigen poetsdoos. Dus ik dat ding uitproberen op Jur (die handschoen) en het mocht zomaar! Je trapte en beet niet naar me, keek eerst wat bedenkelijk maar besloot toen dat het eigenlijk best fijn was! Lachen

Verder wormenkuren gekocht. Bij Jur ging het er zo in, en bij Razinda wilde ik het door voer doen. Maar een vriendin zei dat ze het toch moest leren en daar zat ook wel wat in. Dus wij samen proberen, nou een drama. Het lukte haar dus ook niet, ik ben stiekem een beetje blij dat het dus niet aan mij ligt. Razinda probeerde zich steeds bij mij in veiligheid te brengen, de schat. Maar uiteindelijk kregen we er een halve spuit in, de rest is verloren gegaan. Nou ja misschien toch maar eens wat meer oefenen ofzo.

Verder had ik een voetbal gekocht (de Skippyballen waren uitverkocht) en Razinda heeft er leuk mee gespeeld toen ze los was. Ik heb met haar gevoetbald. *LOL*
We hebben echt lol gemaakt samen. Razinda wordt steeds leuker en liever.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 23:06

ow ja wat ik nog wilde zeggen: vermijd zoveel mogelijk de kunststof borstels, ze maken je vaak wat statisch, dat is heel onaangenaam. Je kunt beter een natuurlijke borstel nemen, desnoods van de sorbo. Voor lab heb ik zo'n klein rosborsteltje en een was handschoen, dat gaat nog net.
Zachte borstel gaan ook goed natuurlijk.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 07:06

Hoi!
Eergisteren hebben we de paardjes ook wormenkuren gegeven. Ze stonden nog in de wei, ik hield Isa vast en de eigenaresse spoot het erin. Effe smakken en een vies gezicht trekken Misselijk , maar toen had ze het wel op. Met Pie net zo. Ze doen niet zo moeilijk gelukkig, maar zijn er ook aan gewend ondertussen. De eigenaresse wilde het nooit door het voer doen omdat ze ze meteen aan dit soort dingen wilde laten wennen, voor het geval ze een keer bij ziekte op deze manier medicijnen kregen. Ik ken ook iemand die een lekker emmertje slobber geeft op zo'n moment...maar niet tegen haar paardje zegt wat er in zit...haha... Schijnheilig ! Ja, appel en wortel en nog iets....onbekends? In ieder geval is dat emmertje in no time leeg! Groetjes, Dorine.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 09:22

Maartje, het is inderdaad handiger als ze dit soort dingen leert, maar misschien kun je het geven van wormenkuren beter oefenen met iets wat ze lekker vind. Bijv. een spuit vullen met appelmoes, zodat ze in ieder geval ervaart dat als iemand met zo'n spuit komt het misschien wel eng is maar dat er toch wat lekkers uit komt!

in de tussentijd gewoon de wormenkuur door de slobber doen, zodat ze in ieder geval genoeg van dat spul binnenkrijgt. Ik ga dit met Toon ook proberen, want hij is ook zo moeilijk met spuiten in zijn mond. Hij is niet bang, alleen heel erg tegen en dat kan ik me voorstellen als het zo vies is!

Groetjes Mieke

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 09:37

Nou mooi ik hoop dat de borstel blijft werken.

Bij leys kan ik eigenlijk niet/moeilijk aan zijn hoofd komen dus een wormelspuit is gewoon heel moeilijk Frusty . Ik had dit overlegt met de DA en hij zei dat ik geen stress moets opwekkken en het maar gewoon door zijn voer moest doen. Hij eet het dan dus heel braaf op.

Die van jou is natuurlijk jong en moet het nog leren. Dus gewoon blijven oefenen.

Gr pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-01 10:17

Maar wat natuurlijk ook het probleem is, Razinda heeft een maand in de kliniek gestaan en is getraumatiseerd. Ze moest dan de operatie kamer in maar wilde niet, en dan waren er 5 mannen die haar erheen sleurden en nog lukte het niet. Toen hebben ze haar meegenomen naar de recovery box waar ik dus niets meer kon zien en ik hoorde een hoop geschreeuw en gevloek en toen kwamen ze uiteindelijk naar buiten met een praam op haar neus. Na de operatie moest ze elke dag een paar keer gespoeld worden en dat lukte ze ook niet dus weer die praam. Ze heeft daardoor een ontzettende angst voor mannen gekregen en voor alles dat met haar hoofd heeft te maken. Ik kan zonder problemen bijv. temperaturen als het maar niets met het hoofd te maken heeft. Dat maakt het dus zo moeilijk! Jurita heeft nooit nare dingen meegemaakt en bij haar kan ik de spuit er zo in doen, zonder halster zelfs als ik wil.

Mieke, ik vind dat een super idee, een spuit vullen met appelmoes!! Ik heb nog wel zo'n grote spuit liggen. Maar lusten paarden wel appelmoes en is het niet slecht voor ze?

Lovely, hoe weet je dat een borstel van kunststof is? Ik haal ook wel eens borstels van de Sorbo maar die zijn altijd erg hard, dus ik gebruik ze meestal voor de hoeven ofzo.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 11:40

Bij een kennis van mij deden ze de pasts tussen een bubbel boterham, dan schuif je het zo naar binnen!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 12:16

De meeste paarden schijnen gek op appelmoes te zijn, misschien moet je het eerst even gewoon op je hand of uit een emmer proberen hoe ze er op reageert. Appelstroop schijnen ze ook lekker te vinden, of desnoods doe je wat slobber in zo'n spuit!! Dat lust ze toch wel?

Het gaat er gewoon om dat als het lukt om die spuit in haar mond te krijgen, dat ze daarvoor beloont wordt met iets lekkers en niet met zo'n vieze wormenkuur.

Heb je wel eens een blinddoek geprobeerd of gaat ze dan ook door het lint? Sommige paarden worden daar heel kalm van waardoor je alles met ze kunt doen.

Mijn eerste paard was een Extreme duivel en kon niet geschoren worden zonder dood en verderf om zich heen te zaaien Lachen , we hebben haar toen zo'n draverskap omgedaan, zo'n stoffen ding met halve oogkleppen en hoesjes om haar oren. Beppie liet zich vervolgens doodkalm scheren... Dus wie weet, kun je zoiets er ook nog bij proberen. Dus iets om haar ogen doen, waardoor ze niet ziet dat je een spuit in haar mond probeert te doen en dan een spuit met iets lekkers geven, zodat ze eerst aan het gevoel gewend raakt, kun je later proberen om het zonder die blinddoek te doen.

Veel succes enne, ik ga het zelf ook maar eens proberen als ik tenminste binnenkort naar Toontje mag!

Groetjes Mieke

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-01 12:26

Dat met die blinddoek heb ik weleens gezien. Het paard van een vriendin wilde de trailer niet in en toen deed iemand een jas over het hoofd en toen liep dat paard zo de trailer in! Ik zou het eens kunnen proberen. Maar ik ga eerst het appelmoes idee eens proberen!

Hihi dood en verderf.. *LOL*
Maar ik denk dat als ik iets over haar ogen heb en ze voelt die spuit tegen haar mond dat ze dan ook niet wil. We hadden gisteren geprobeerd om een hand voor haar ogen te houden maar ze raakte nog in paniek en ging steigeren en haar hoofd heel hoog doen. Ik denk dat ik gewoon rustig aan moet proberen met zo'n spuit. Ik kan immers ook haar oren knippen en dat zou je absoluut niet verwachten toch! Het is heel gek, maar ik ken mensen met meerdere paarden en al die paarden zijn moeilijk met toiletteren. Terwijl mijn paarden altijd makkelijk zijn (mijn pony, Jur, Razinda zelfs) dus dat zegt toch ook wel wat. Ik ga gewoon rustig aan proberen. Het hoofdstel in heb ik trouwens na de vorige teleurstelling niet meer geprobeerd. Ik ben namelijk zo bang dat het weer niet lukt en dat ik dan nog meer ga piekeren. Dus misschien wacht ik daar nog even mee.

Ik hoop dat je snel weer naar hem toe kan!!

Riette, mijn paarden lusten geen brood dus met dat spul ertussen helemaal niet.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 12:37

Jura,

met hoofdstel aandoen kan misschien de volgede tip helpen (als je die nog niet kende). Alles (bakstuk van bit en neusriem) links los gespen, uit de passant van de frontriem halen, bit indoen en voorzichtig de losse stukken achter zijn oren langs halen. Opletten dat je het bit niet uit zijn mond laten vallen en dan alles vast gespen. Hierbij is het handig om het halster aan te laten en iemand erbij te hebben die je kan helpen. Is toch altijd fijn met jonge paarden.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 13:44

is mijn pony nou echt de enige gek die dat spul lekker vind?!?! Scheve mond\
hahaha eerst eet hij het doosje uit mn handen en dan nix anders dan likken aan die spuit! maf beest! maar ja, ik heb dr iig gen problemen mee, lol Knipoog

Party!! Kus, Kim Party!!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 13:52

ailin kent d wormenspuit niet
denk dat ik maar ga oefenen met appelmoes
ze krijgt maandag weer een wormenspuit ze heeft t wel eens gehad maar niet bij mij.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ArtHorse, Azmay, Sterrenpony, wiifke en 34 bezoekers