Nieuw zadel!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Nieuw zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 16:13

Afgelopen zaterdag was Jan van Rijs al om 8 uur ’s ochtends bij mij op stal om mijn zadelverhaal aan te horen… Ik had zelf een Stubben Scandica waar ik niet lekker in zat en Tjalko niet lekker mee liep en had een eventueel over te nemen KN liggen die ik dolgraag wilde hebben.
Die KN viel eigenlijk meteen af, die was gewoon veel te smal voor mijn paard. Zeker omdat Tjalko nog een stuk breder moet worden (komt net van 2 maanden rust af). Jammer Huilen ... Ik stelde voor om meteen maar een KN met brede boom erop te leggen, maar Jan wilde het hele scala doorpassen. Volgens hem was de kans klein dat de KN het beste zou liggen, dat zadel paste gewoon niet bij mijn type paard…

Ik heb eerst nog even moeten laten zien laten zien hoe slecht Tjalko liep onder de Stubben, Jan was verbaasd! Onder een ander type van Stubben liep hij al veel beter. Daarna heb ik een Prestige Top Dressage, de Passier PSL, Passier GG, KN Symphony met brede boom en de KN Allegro geprobeerd. Wat een schok dat een paard zo verschillend kan reageren om zoveel goed passende zadels zeg! Met de PSL wilde hij niet eens meer draven terwijl het zadel gewoon goed leek te liggen… Scheve mond

Uiteindelijk liep hij verreweg het beste onder de KN Symphony met brede boom en ik wist al dat ik daarin het fijnst zat! Vanmiddag wordt mijn zadel gehaald door een stalgenootje en vanavond kan ik eindelijk weer eens genieten van een paard met schoudervrijheid en een zacht zadeltje voor mijn kont! Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat!

Ik ben altijd vrij makkelijk geweest met het aanschaffen van een zadel, maar dat is verleden tijd! Ik kocht altijd wat ik zelf fijn vond zitten en liet dat dan aanpassen op mijn paard. Ik heb nu met eigen ogen gezien hoe onvoorspelbaar het is waar je paard het fijnst mee weg komt.

Live is what happens to you while you're busy making plans....


kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:02

heee, super he, die kn!!!

ik ben helemaal kn freak!!!nu lekker rijden,he!!!veel plezier ermee...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:10

Gefeliciteerd en heel veel plezier ermee!

Ik heb ook een KN, zelfde type als jij en ik ben er nog iedere dag blij mee!

Nulla tenaci invia est via

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 19:05

Hèhè...... dat heb ik je al zo vaak gezegd toch dat paarden heel vershillend reageren op zadels. Knipoog Je weet toch wat er met Kanjer gebeurde met een psl op zijn rug? We konden alleen nog maar stappen en galloperen want draven lukte hem niet meer en als hij het probeerde kon ik niet meer lichtrijden. Ben blij dat je een KN hebt gekocht voor Tjalle. Heb er zelf altijd heerlijk op gereden, maarre..... bij mij riep iedereen altijd dat het een keihard zadel was terwijl ik zelf het gevoel had dat hij heel zacht was. Wat ik wel heel maf vind is dat je bij mij zo heerlijk hebt gereden op de Stübben Scandica en dat het bij Tjalko zo tegenviel. Misschien lag dat dan aan het "zeepaardje"?
Ben blij voor je dat je weer lekker kunt gaan rijden. (op twee fronten ook hè) En kan niet wachten tot het eind juni is. SHOPPEN!!!!
En.... pannekoeken in "Het Zonnetje". Cool

Sinds 1 okt. woon ik in Zuid Afrika en het is hier zalig!!!!!

Foto's van mijn nieuwe kanjer Grande Finale in mijn profiel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, guppekop, kwinney, Loe_Loe, mosimonster en 110 bezoekers