Eindelijk Bodyprotector gekocht !!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Eindelijk Bodyprotector gekocht !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 16:04

Ik had een maandje terug een vraag gesteld hier op bokt over bodyprotectors, ben me er 'ns in gaan verdiepen en heb er vanmiddag 1 aangeschaft; een Rodney Powell !!!

Al flink in gebruik in de eventing sport en bewezen goed !!!

Het zal ff wennen zijn en ik zal veel rare opmerkingen even over me heen krijgen, maar als ik daardoor ben, zal ik er vast blij mee zijn !!!

Ik vind m'n veiligheid wel wat waard na verleden jaar.......
En bovendien heb ik m'n vriendje er heeeel blij mee gemaakt !!! Ach gut
Laatst bijgewerkt door IngridM op 05-06-04 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:34

OK dan!

goed zo , maakt niet uit wat anderen ervan zeggen ,
jij gaat voor je eigen veiligheid
ik en er ook over aan het nadenken er 1 aan te schaffen....
waar heb jij de jouwe trouwens gekocht en hoeveel kost een rodney powell bp?

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 17:04

ik heb hem bij mr. ed in maasland gekocht. Bij Shahro hadden ze alleen de 'mindere' merken, bij Van Rijs hadden ze de Jack Ellis, maar omdat de Rodney ook gewoon goed zat ben ik niet verder gaan kijken.
Ik was 159,95 kwijt........, maar grotere maten zijn duurder geloof ik

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:16

dan ga ik dus door voor de duurdere Tong uitsteken
maar ik vind het echt goed dat je hem gekocht hebt
geeft toch netwat meer bescherming op een paar kwetsbare delen van je lijf

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:18

Super joh, hartstikke verstandig . Ik zou ook zo met zo'n ding gaan rijden, ook al val ik zelden en dressuur ik alleen met makke paarden.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:21

Ja inderdaad, je moet toch aan je eigen veiligheid denken! Ik vind het ook erg verstandig van je! OK dan!

:D M2 + 8 :D

Billy

Berichten: 20690
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 10:42

Hmmm, ik wil ook nog zo'n ding. Misschien dat ik van de week wel even naar Mr Ed rij, en hem pas.
Kan ik gelijk daarna even met de hondjes naar het strand Haha!
Zit hij een beetje comfortabel?
Jammer dat ik niet wist dat je naar StaRho ging, Bill staat daar vlak bij.

Goedgekeurd onderschrift :)

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 17:48

Zelf heb ik een nare ervaring met een body protector. Bij een manege hier in de buurt reed een meisje ook met m'n ding en ze viel toen van haar paard en ja toen was haar milt in tweeen, omdat die protector in haar buik terecht was gekomen. Brr nee voor mij niet zo'n ding.

Wodan en ik onderweg in de M2

Belker

Berichten: 15236
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 18:37

Bij een goed passende paarse label is dat niet mogelijk. Als mensen voor de mindere kiezen en die pasen niet goed, dan heb je dus kans op andere ptroblemen.

Goede aankoop Ingrid!
Ik denk dat ik daar ook eens ga kijken. is hij met of zonder schouderbescherming? Heeft hij ook de SOS-kaart te koop?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 18:55

Heel verstandig OK dan!

En net wat Belker zegt, bij een goed passende van goede kwaliteit, kan het bijna niet gevaarlijk zijn.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 07:46

Jurga schreef:
Super joh, hartstikke verstandig . Ik zou ook zo met zo'n ding gaan rijden, ook al val ik zelden en dressuur ik alleen met makke paarden.



ik val ook zelden en rijd/reed over het algemeen ook alleen maar op makke paarden, maar tja....we hebben het gezien; dat geeft geen garantie helaas

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:40

In Engeland rijden heel erg veel mensen met een bodyprotector, het rijden met cap is daar ook veel meer ingeburgerd dan hier. Gezien jouw lelijke blessure kan ik me voorstellen dat je graag een goede bodyprotector aandoet met rijden.

Zo'n ding kan niet alle blessures voorkomen, zelfs de breuk in mijn rug had niet voorkomen kunnen worden door het dragen van een bodyprotector doordat de breuk ontstaan is door de kracht van de val. Een bodyprotector verdeelt de klap over een groter oppervlak en dat is vooral heel prettig mocht je op een hindernis of op een hek terechtkomen. Ook bij aanrakingen met paardenvoetjes kan dit ding zijn werk goed doen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 08:51

Belker schreef:
Bij een goed passende paarse label is dat niet mogelijk. Als mensen voor de mindere kiezen en die pasen niet goed, dan heb je dus kans op andere ptroblemen.

Goede aankoop Ingrid!
Ik denk dat ik daar ook eens ga kijken. is hij met of zonder schouderbescherming? Heeft hij ook de SOS-kaart te koop?


nee kan niet gebeuren met deze nee.. Ik kan me inderdaad voorstellen dat er een 'minder' merk is aangeschaft, die niet helemaal zit zoals het moet............tja........goedkoop is duurkoop dan !!!

Het is zonder schouderbescherming belker, dat vond ik zelf een beetje te ver gaan........

sos kaart ken ik niet Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dark7, Eekie, Jokonootje, Kloesje, ola42, paardje2013, Rijsa, Sjafrane en 29 bezoekers