Koetsiersbewijs cursus- iedereen geslaagd!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Koetsiersbewijs cursus- iedereen geslaagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 16:08

Vandaag was het examendag voor de cursisten van de koetsiersbewijs cursus die door onze vereniging was georganiseerd. ik heb hem zelf 2 jaar geleden gehaald, maar zat toch wel, in de rats voor de anderen.

Aangezien ik thuis eerst de boel een beetje op orde wou hebben voor ik wegging hadden ze het theorieexamen al achter de rug toen ik aankwam. Iedereen was gelukkig erg tevreden. Er waren niet echt grote blunders gemaakt.

Ik had verena in de rugdrager. Die had echt het mooiste plekje van allemaal, ze alles goed bekijken en kreeg natuurlijk ook de nodige aandacht.

Er waren 2 examinatoren en er waren 5 groepen om te rijden. Bij de eerste groep konden we massaal wel door de grond zakken : degene die moest optuigen was vergeten de strengen af te rollen. Degene van dat groepje die het paard voor de wagen moest spannen heeft niet goed gecontroleerd en had het dus niet verbeterd. Toen die het paard vast wou maken aan de wagen hield ie de verkeerde volgorde aan, en was al met de broekriem bezig toen ie erachter kwam dat de broek nog niet vast zat . gelukkig ging het rijden verder prima. Ze bleven wel bijna een uur weg, met 3 menners, best wel lang dus. Het bleek dat 1 persoon een heel eind over de rijksweg moest (op zaterdag errug druk Boos! ), en daar zelfs een keertwending moest maken. gelukkig ging dat erg goed, en kwamen ze zonder problemen weer op het terrein aan OK dan! .

Tegen 13:30 kwam de laatste ploeg binnen, het was dus tijd voor soep en broodjes, en de examinatoren mochten de uitslagen samen bespreken. De spanning steeg nog wel. Wij, als toeschouwers hebben de cursisten nog een bemoedigend woord toegesproken, en, zoals ze het zelf al zeiden: als we zakken gaan we massaal volgende week herexamen doen in Hoogersmilde Ach gut .

Gelukkig is er van herexamen geen sprake: iedereen is geslaagd! OK dan! OK dan! OK dan!

Er was er 1 met 0 fouten in de theorie, en de praktijk waren ze over het algemeen prima over te spreken. Wel werd er gezegd (maar dat wordt elke keer gedaan, het was mijn 3e keer dat ik het hoorde) dat ze op een ladder van ca 20 sporten nu ergens tussen de 1e en 2e sport zaten, en dat ze door flink oefenen omhoog konden klauteren.

Verena heeft het geheel prima uit kunnen zitten. Wel rolde ze om 15:00 bekaf in haar bedje. Mams heeft dus even rust. Tijd om te bokkelen!


Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 10:19

Wow! Goed hoor, gefeliciteerd! OK dan!

:D M2 + 8 :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Christel1, Glenda, karin30, Kayley95, Paardennamen, Titsia, vilheide, vilo en 131 bezoekers