Arme Shamyr....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Arme Shamyr....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 11:41

Slechts 3 weekjes oud en hij heeft al zoveel meegemaakt... Ik heb echt medelijden met hem! Het begon allemaal al toen hij geboren werd en zijn moeder te ziek was om hem te voeden.... En donderdag brak hij los uit de wei (clip van het gloednieuwe touw brak) en hij vloog onder de draad door, kwam in een grote kudde terecht (mams in paniek want die durfde niet over het touw heen, dus die kwam er pas later bij toen ze de uitgang gevonden had en wij inmiddels Shamyr tussen die grote kudde belgen en wpn'ers te pakken hadden). Een van die grote mutsen is toen op zijn been gaan staan per ongeluk (ze waren verder lief en beschermend, maar tis toch eng zulke grote bakbeesten...). Gevolg: een wond tot op het bot, hechtingen en een drain erin... Gelukkig geen pezen beschadigd enzo, hij lijkt er vrij weinig last van te hebben (bokken en springen in de stal...).

Vandaag moest dus het verband verschoond worden... Dat is niet niets, want die kleintjes zijn verdomd snel en wendbaar... Hij moest liggen, dat is de makkelijkste en veiligste manier.... Hij ging precies verkeerd liggen en schopte daarbij de riek om die vervolgens de schop omver kaasde en die viel vervolgens weer tegen de bezem aan.... Paard in paniek dus... Op laten staan, omgedraaid en weer opnieuw het gevecht aan... Ging hij precies buiten zicht van moeders (die in de stal moest blijven) liggen.... Moeders in paniek.... Maar goed, hij lag, hij lag goed, hij was rustig, dus maar gauw het verband verschonen.... Helemaal vastgeplakt aan de drain dus heel voorzichtig los pulken en de hechting draadjes van het gaasje afpulken... Het etterd natuurlijk een beetje, dat doet het meestal wel in het begin, een natuurlijk schoonmaak proces... Het doet uiteraard pijn, maar hij liet slechts wat gekreun horen en bleef verder braaf liggen terwijl ik de wond schoonmaakte en nieuw verband er omheen deed... Daarna weer rustig zelf omhoog laten komen... Antibiotica erin en terug bij mams... Hij is zo braaf, ik ben zo trots op hem! Hij laat het allemaal maar over zich heenkomen en accepteert alles... Nu mag hij zeker 3 weken, misschien wel langer, niet meer dan stappen aan de hand... Gingen we verhuizen van stal omdat ze niet naar buiten konden, nu mogen ze gewoon niet....

Gelukkig zal hij er niets aan over houden behalve misschien een litteken, wat met de tijd ook weer bijna helemaal zal verdwijnen.... En uiteraard zal hij meer mensgericht zijn dan gepland, maar ja, daar is niets aan te doen, hij heeft toch zijn verzorging nodig...

Nu nog hoor ik dat het moedig van me was om tussen een galloperende kudde vreemde paarden in te springen om dat jong er tussenuit te plukken, maar ik vind dat niets bijzonders, dat doe je nou eenmaal voor je kids.... Maar, hoewel ik er niet bijzonder op gelet heb, het is een bijzondere ervaring om paarden die groter dan jou zijn aan alle kanten langs je heen te zien galloperen.... Ze weken uiteen voor me terwijl Shamyr rechtstreeks op me af kwam en recht in mijn armen vloog Lachen

https://gofund.me/5569a4bb Taylor heeft een hartoperatie nodig


Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:30

Ach gos, wat een arme stakker.
Ik hoop dat alles goed komt.

Watch out !!!
Shetties about !!!

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:59

jeetje yloon, shamyr heeft al bijna een heel leventje achter de rug met die 3 weken.
hopen dat het snel weer goedkomt en dat er daarna niets meer gebeurd met hem.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appelien, ikkedus, Sanne_com en 42 bezoekers