reden van ongeluk van nisman(DePennyBitch consult)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

reden van ongeluk van nisman(DePennyBitch consult)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 18:31

DePennyBitch heeft een cosult gedaan voor me over nisman...

Het lost toch wat antwoorden op!Ben blij dat je het consult gedaan hebt DePennyBitch OK dan! dank je!

Consult paard “Nisman”




Datum 01-06-2004


Karakter

Nisman was een eigenwijze fjord, zoals alleen fjorden kunnen zijn. Beresterk, wat soms wel in het nadeel van diegene, die er op ging rijden, kon werken. Toch zat er geen greintje gemenigheid in Nisman, hij had zeker het hart op de juiste plaats. Ondanks dat jullie weleens met de handen in het haar zaten, kon je niet lang boos blijven op dit eigenwijze, lieve dier. Nisman was altijd bereid om een stapje extra te doen, als dat van hem gevraagd werd.


Vragen

1.) Was Nisman gelukkig bij Stef?

Jazeker! Nisman was erg op zijn plaats bij Stef en had het reuze naar zijn zin, hij vond het met name wel leuk en grappig dat hij soms lekker zijn zin mocht doen. Soms bewust, maar soms had Stef ook geen zin om streng te zijn tegen die maffe fjord, waar je nooit lang boos op kan zijn. Nisman voelde zich enorm gewaardeerd om wie hij was.

2.) Vond Nisman het leuk als jij bij hem was?

Ook hier kan ik positief op antwoorden, Nisman was razend dol op aandacht en zijn motto was dan ook `Hoe meer zielen, hoe meer vreugd`.

3.) Waarom ging Nisman altijd gelijk crossen en kon je hem niet eerst gewoon instappen?

Dat crossen vond hij gewoon leuk. Het was zijn manier van energie ontladen, ook al werd dit door zijn berijders niet altijd gewaardeerd. Hij wist ook donders goed dat hij er altijd mee wegkwam, hij was dan ook heel erg sterk en tegenhouden lukte gewoon niet. Dus eigenlijk was het ook een spelletje van hem, en hij genoot ervan als de persoon op zijn rug het spannend vond, dat crossen. Ook hier totaal geen gemenigheid van Nisman, maar hij kon altijd gewoon lekker eigenwijs zijn, en hij kon met volle teugen genieten van het lekker rondrennen.

4.) Hield Nisman veel van zijn baasje(s) en verzorger(s)?

Ja! Krijg ik heel duidelijk door. Nisman vond het met name erg fijn dat hij mocht zijn wie hij was en dat hij in zijn waarde gelaten werd. Tutten en frutten vond hij heerlijk, en zolang hij aandacht kreeg, kon niets anders hem van de wijs brengen. Nisman voelde zich erg gewaardeerd en is daar ook oprecht dankbaar voor.

5.) Waarom draaide Nisman om en liep hij de weg op?

Ik ken het stuk waarop het ongeluk gebeurd moet zijn, ik zie het in gedachten ook voor mijn ogen gebeuren. Nisman wilde terug naar waar hij was geweest. Kan het zijn dat jullie op de terugweg waren van een rit en dat jullie met meerdere paarden waren? Nisman was niet geschrokken van iets, maar ik zie hem keren naar rechts toe en de weg oprennen. Die auto kon hem onmogelijk meer ontwijken, klopt dat? Ik krijg duidelijk de woorden `Waar zijn jullie nu, waar zijn jullie?` door, dat kan dus duidelijk op het missen van andere paarden. Graag zou ik van jou hier een antwoord op willen wat het allemaal duidelijker zou maken.

6.) Had Nisman een hekel aan mannen?

Geen hekel, wel angst. Waar die angst op gebaseerd is weet ik niet te zeggen, maar Nisman gaf duidelijk de voorkeur aan vrouwen, mannen vond hij maar eng. Misschien slechte ervaringen als jong dier met een man die te hardhandig was, maar dat is slechts een gok, daar krijg ik geen duidelijk antwoord op. Dat kan ook betekenen dat Nisman gewoon geen liefhebber was van mannen, maar een echt `vrouwenpaard` was.

7. Mist Nisman Stephanie?

Toen hij nog niet zo lang dood was wel. Eerst kwam bij het sterven de schok voor Nisman, dat stuk is voor hem ook één vaag gebied. Dat kan natuurlijk heel goed omdat het ongeluk en sterven voor Nisman ook een trauma is geweest, zijn ziel heeft die ervaring waarschijnlijk ver weggestopt en daarom bestaat het slechts als een vage herinnering. Als ik Nisman vraag naar het ongeluk, weet hij heel goed wat er is gebeurd maar details weet hij niet.
Nu Nisman langer dood is, is het verlangen minder groot, maar toch nog wel aanwezig.

8.) Mist Nisman jou?

Hetzelfde eigenlijk als hierboven. Nisman is lang genoeg overleden om zijn overgang naar de andere zijde, zoals ik het noem, volledig geaccepteerd te hebben en daar ook gelukkig is.

9.) Is Nisman gelukkig aan de andere zijde?

Ja, Nisman heeft rust en vrede gevonden.

10. Je wilt graag laten weten dat Nisman nog steeds gemist wordt en dat er nog steeds veel van hem gehouden wordt.

Nisman is daar erg gelukkig mee, hij laat jullie weten ontzettend gelukkig te zijn jullie gekend te hebben en dat jullie geen schuld treft, ook niet van het ongeluk.
Hij vindt het ontroerend te horen dat hij voor altijd een plaatsje in jullie hart heeft.

11.) Weet Nisman nog wat Stef van hem meenam na het ongeluk?

Is het iets persoonlijks van Nisman zelf geweest? Ik krijg er namelijk geen echte reactie op, dat kan het gevolg zijn van het buitensluiten van het moment van sterven, een soort blokkade van de ziel en de hersenen. Nisman hoopt dat het iets persoonlijks van hem is geweest, zoals een pluk haren of een hoefijzer. Maar hij weet het niet zeker, ik merk zijn twijfeling. Dan geeft hij mij door dat hij denkt dat het een pluk haren uit zijn staart is geweest.

Algemeen

Nisman was, ondanks zijn overlijden, redelijk gemakkelijk om contact mee te hebben. Dat kan tevens duiden op het feit dat Nisman nog steeds zo af en toe terugkeert naar het hier en nu. Hij heeft vrede met zijn ongeluk en sterven, hij geeft niemand daar de schuld van. Grappig is dat Nisman klinkt als een wijs mannetje, ondanks zijn relatief erg jonge leeftijd op moment van sterven. Nisman voelt zich nog steeds gewaardeerd en ervaart de liefde die hij van jou krijgt als een geschenk. Als ik hem bedank voor het gesprek, zie ik hem een knik geven, alsof hij wil zeggen `het is goed zo`.

Kleuren die tijdens het consult voorbij kwamen en de betekenis

Groen
Vertrouwen, rust

Blauw
Helderheid, vriendschap

Rood
Liefde

Paars
Spirituele kleur, kleur van de andere zijde.

Nisman heeft heel rustige kleuren bij zich, die ieder duidelijke emoties weerspiegelen.

Fijn om te horen wat het nu precies was.....en vooral dat hij blij was en nu ook gelukkig is.....love you nisman mis je Verdrietig


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48358
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:05

jeetje.. zit met rillingen over mijn rug... mooi, heel mooi!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 19:07

Ja he?!
Ik kreeg ook hele erge kippenvel toen ik het las....
En stef en ik hebben het altijd goed gedacht, hij schrok niet, en iedereen dacht van wel, maar hjk schrok gewoon niet , keerde gewoon om...
Ben blij dat ik nu weet hoe het allemaal echt was..

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:19

Ja dat kan ik me wel voorstellen! En wat had je mee genomen na het ongeluk?? (ben welk beetje nieuwsgierig geworden)

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 19:25

Alle 4 zn ijzers idd en zoals hij zelf zegt zn staart.....(niet een stukje , gewoon zn helestaart vanaf waar het alleen haar is...)

Ben blij dat hij het nog weet

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:35

jeetje wat eng om dit zo te lezen
maar wel helderheid voor jullie

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:53

Jeetje zeg ik krijg er helemaal kippenvel van.
maar heel erg mooi dat je zo idd helderheid hebt.

Ik wacht ook met smart op mijn consult Lachen
Laatst bijgewerkt door Tropico op 06-06-04 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:53

fijn om te lezen dat hij nu rust heeft en gelukkig is Lachen ik heb het hele verhaal verder niet gevolgd (weet niet of je het op bokt hebt gezet?), maar ik hoop dat jullie er nu ook vrede mee kunnen hebben

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 22:42

nee, ik heb het niet verteld , het is ook al zo'n bijna 4 jaar geleden..
Als het goed is staat het in grote lijnen in mijn profiel wat er met hem gebeurd is....

We missen hem nog iedere dag... Verdrietig
En tot volle ongeloof, ik heb stef gebeld(de eigenaresse van hem) en eerst geloofde ze er niet echt in...(alles wat met dit soort dingen te maken heeft gelooft ze gewoon neit in)
Ik heb haar alles voorgelezen aan de telefoon en ze was er helemaal stil van...ze gelooft het zeker nu! ...er kwamneit veel uit haar behalve:'alles is waar"

Dus als DePennyBitch dit leest je hebt stef hier ontzettend mee geholpen en ze is je ontzettend dankbaar! ze kan het nu denk ik wel verwerken...
Het is ontzettend belangrijk voor haar..

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 08:56

Wow, dit is bizar.
Ik zal jullie heel eerlijk zeggen, ik zou het niet durven vragen over mijn vorige pony's. En zijn zulke vervelende dingen gebeurt, ik zou het niet onder ogen durven komen Huilen

Watch out !!!
Shetties about !!!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 12:28

Dat is idd een moeilijke stap die je dan zou moeten zetten ja, ik ben blij dat ik het gedaan heb, omdat wij nu de reden ervqan weten dat hij de weg oprende en waarom we hem niet konden instappen, dit zijn altijd hele grote vragen geweest.....

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:40

Ik heb zitten huilen..... Huilen Kan het niet helpen, het raakt me enorm.
En dan zeggen sommige mensen nog dat paarden geen karakter of ziel hebben..... Verdrietig

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 22:15

Prachtig, echt heel mooi...
Een bijzonder dier.. fijn dat hij nu rust heeft..

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 23:45

Zeker een heel bijzonder dier! Verdrietig
Ben blij dat hij zn rust heeft gevonden..

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:52

Wat fijn dat je antwoorden hebt gevonden!

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 18:19

Ik vind het echt heel mooi... Blij dat het beessie z'n rust heeft gevonden Verdrietig

-* Nightwish here I come... *-

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 18:33

Lachen Verdrietig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Ann, dierenfan, Iris_Casper, Marcato, maresie, marjor, nick_en_ik, Salinah, stal_HD, sunny43, SUSANNEx, Vossy, xChoco en 124 bezoekers