Eerste les gehad van een nieuwe instructrice. Wauw!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Eerste les gehad van een nieuwe instructrice. Wauw!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 23:36

Ja, ik weet het, het is al laat en ja, het is weer een hele lap tekst, maar ik wilde toch even wat kwijt over mijn eerste les bij mijn nieuwe instructrice. Want ik ben hartstikke enthousiast! Jammer genoeg kon ik niet meer bij mijn oude instructrice lessen, maar via een collega ben ik aan deze instructrice gekomen. Ze geeft voornamelijk westernles, maar kan ook dressuurles geven. Daarbij geeft ze Parellilessen. Ze heeft zelf vroeger een draver gehad, wat ik wel een prettig idee vind (Nike is ook een draver).

De eerste verrassing kwam al voordat ik erop zat. Zou je de neusriem eraf willen halen? Ehm, tja *kijkt vragend naar de eigenaresse*, oké. Dan heeft het paard wat meer vrijheid in de mond. Nike vond het erg apart en heeft de eerste paar minuten alleen maar gekke bekken lopen trekken Tong uitsteken. Daarna ging het prima, ik moet zeggen dat ik het ding ook niet heb gemist bij het rijden. Caren gaat bij het lesgeven heel erg uit van ontspanning. Ik moest hem bv. een beetje aan de teugel rijden, zodra hij nagaf, lange teugel en even overal aaien ter beloning (werd ik meteen ook was soepeler van...). Geen klopjes overigens, dat mocht niet! Dat een beetje opvoeren, wat langer 'vasthouden' en daarna weer die lange teugel. Zowel in stap als in draf gedaan. Halthouden geoefend, stilstaan wil Nike nogal eens moeilijk vinden. Ik moest veeeeeel meer ontspannen, uitademen als we stilstonden. Ook moest ik meer met mijn zit en benen rijden. Weet ik op zich ook wel, maar weten en doen zijn twee verschillende dingen Schijnheilig. Verder draven aan een lange teugel, ze vond dat hij teveel op mijn handen liep. Laat hem maar eens op zijn eigen vier benen lopen. Nike pikte het vrij snel op allemaal en na een poosje werd ik zelf ook wat rustiger. Tis ook niet niets, een nieuwe instructrice, drie man sterk die aan de kant stonden te kijken (eigenaresse, die collega en een vriendin) en dan waren er ook nog andere mensen in de bak aan het rijden. En af en toe ging het echt voor geen meter, bij het volte sluiten bv. zat ik zo te klungelen. Nike vindt dat moeilijk en ik dus ook, ik kon mijn balans niet vinden, kon mijn benen er niet goed aan houden. Man, wat voel je je dan dom . Niet dat ze een nare opmerking gaf ofzo, integendeel, maar goed, ik ben nou eenmaal een onzeker miepje.

Wat me opviel aan het einde van de les was dat Nike lekker ontspannen was. De vorige instructrice gaf heel anders les (ook leuk, maar anders) en daar was ie altijd behoorlijk bezweet en druk tegen het einde. Nu hebben we ook gewerkt, maar op een andere manier. Ik denk dan ook dat deze manier van werken bij Nike meer zal aanslaan. De eigenaresse was gelukkig ook erg enthousiast en heeft zelf ook een les bij Caren geboekt. Helaas helaas ga ik volgende week een weekje weg, dan de week daarop nog één les en dan gaat Nike twee maanden vakantie houden op het land.

Terwijl ik dit typ bedenk ik me ineens dat ik iets nog niet heb gemeldt hier. De verkoop van Nike is namelijk afgeblazen. De omslag kwam na een vakantie, ze had hem zo gemist en heeft besloten dat ze hem niet kwijt wil. Kan niet echt zeggen dat ik daar ongelukkig over ben! OK dan!

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.


Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 05:27

Super dat het zo goed is gegaan OK dan! .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 08:42

Leuk dat hij blijft! Jammer voor de mensen die hem wel hadden willen hebben maar nu hoef je in ieder geval geen nieuw bijrijdpaardje te gaan zoeken! En veel succes met Iwan, wanneer moet je en hoe laat of is dat nog niet bekend?

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 08:44

Thanx! Ik ben erg benieuwd hoe de lessen zich verder gaan ontwikkelen, zoals al zei, jammer dat er straks een pauze van twee maanden tussen zit. Die ik Nike overigens van harte gun hoor, alleen maar lekker voor hem.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 08:50

Fijn dat je nu een leuke instructeur hebt, waar je veel ervan kan leren nou best jammer dat het ff niet kan 2 maandjes, maar tis ook wel fijn voor Nike,

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:21

fijn om te horen dat jij en het paard zich goed voelen bij de begeleiding in het inspannand ontspannend werken.

Succes

JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 18:08

GrienTie schreef:
inspannend ontspannend werken.


Die is goed, die moet ik onthouden!

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Britt

Berichten: 18879
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 19:36

lijkt me wel een leuke les! wil ik ook wel een keer Haha! blij dat je het zo leuk vond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Caoilfhinn, Geertema, Mark0919, NadjaNadja, sterregoud, tienus63, Vagabondo en 33 bezoekers