Loki is in elkaar getrapt.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-01 15:15

Eerst hadden we om 10 uur Doree opgehaald van het station. Maarja, de trein had natuurlijk weer vertraging, dus werd het 10.15.
We zijn gelijk doorgereden naar loki. Loki uit de stal gehaald en Doree liep zo met hem de trailer in.

Toen kwamen we aan op stal. Er stonden al veel mensen op ons te wachten. Toen hij uit de trailer kwam zei Nimber gelijk: Wat is ie klein!!

We hebben hem ff in de bak laten uitrazen en toen moest hij toch echt bij de anderen in de wei.

Het werd een enorm gevecht. Het was best akelig om te zien. Er werd gesteigert, gebokt en gegilt. Loki heeft ook nog een welsje geprobeert te dekken.

Het was echt zielig om te zien hoe je eigen pony in elkaar gemept word. Maar je kan er niets aan doen.
De leider van de kudde pakte hem zo bij zn oor en liep zo met Loki de hele wei rond.
Foto's hiervan bij In the Picture.

Aan het eind van de middag ging Nimber nog ff met Lodewijk wandelen. Ze vroeg of ik ook meeging met Loki. Eerst zag ik het niet zo zitten, maar ben toch meegegaan.
Het ging eerst helemaal niet goed. Hij liep me zo omver. Nimber zei: Mag ik ff? Mijn handen jeuken zo!
Ik zei: ja graag!

Nimber heeft Loki ff duidelijk gemaakt wat de bedoeling is en toen was ie poeslief!!
Hij liep netjes naast me en als ik stil ging staan deed hij dat ook.
Loki schrok niet van een suto. maar fietsers vond ie wle een beetje eng.

Weer terug in de wei, ging het gevecht nog ff verder. Loki werd bang van de andere pony's en hij stond helemaal alleen in een hoekje.

We gingen naar huis (doree en ik ). Doree was blijven slapen. 'Sochtends om half 10 werden we al weer gebeld. Het was Nimber die zei dat we snel moesten komen.

Dat was echt schrikken!
Alle pony's waren door het schrikdraad geknalt. Overal lag draad in de wei. Loki had een heeeeeeeeele dikke knie en hij was kreupel. Dat was echt schrikken joh!
We weten niet precies hoe het gegaan is.
Ik moet nu 3 keer per dag de knie afspuiteb. Hij staat nu in een andere wei, samen met Charlotte. Als hij niet meer kreupel is, dan moet hij weer bij de pony's. Maar hij is nu echt bang voor andere paarden en pony's.

Hij is mijn schatje....
Ja, met een eigen paard beleef je nog eens wat!


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 15:19

He bah wat stinkmodder dat de andere paarden hem niet accepteerde... Beetje gevecht kan, maar zoveel auw is niet leuk Boos!
Hopelijk gaat het over een tijdje beter!!!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 15:21

ahhhh zielig is dat he........

ik heb dat met ry ook gehad aleen dan met mijn andere pony samen (dus ik had 2 zielige paardjes) Ze bleven vechten echt weken lang...iedere dag bloed en wonden ...maarja haal je ze uit elkaar dan blijf je bezig dus heb ik het ze maar uit laten vechten ....en dan denk je nou rydar jonge hengst wint wel van zoeen oude bajaarde ruin nou echt niet he! Skipper heeft op ene gegeven moment gewonnen..en nu zijn ze dikke vriendjes onafscheidelijk..... Lovers

gelukkig *LOL*

groetjes en een knuffel voor zielige lokie

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 15:37

Dit was echt een gevecht om het leiderschap (en de daarbij behorende merries) denk ik. Als het eenmaal uitgevochten is zijn de problemen ook weg of hij nu wel of niet kuddeleider is geworden, dit gebeurd meestal binenn 24 uur. Wel naar dat hij nu kreupel is. Als het goed is is het grootste leed al geleden en zijn de posities nu bepaald en is het de volgende keer dus geen probleem meer om hem erbij te zetten.

Als hij nu onderdanig is naar de naderen heeft hij het waarschijnlijk verloren. Dat is even een schok voor zijn wilde hengsten ego maar daar komt hij wel weer overheen hoor.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-01 16:32

hij is nu hardstikke bang!! hij durft echt niet bij andere paarden in de buurt te komen.

hij is nu 2,5 en hij heeft 1,5 jaar alleen gestaan! hij weet echt niet wat de bedoeling van de gevechten, volgens mij.

hij staat nu samen met een groot paard, maar daar durft hij ook niet bij in de buurt te komen. Als zijn kreupelheid over is, gaat hij weer bij de kudde.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 16:42

goh zeg,was het nou wel zo verstandig om hem gelijk tussen die hele kudde te zetten.meestal als er een nieuw paard komt doen we eerst eentje van de kudde erbij.is er rust dan pas een volgende paardje,of eerst een week naast de kudde met genoeg schriklint ertussen dan ze aan elkaar kunnen wennen.tja dit soort dingen gebeuren als je een sociaal niet opgevoed paard tussen een kudde zet.hij weet de rangorde regels nog niet,dat moet ie eerst leren.beter dat hij nu eerst bij charlotte staat.ik hoop dat alles met hem goedkomt

soms is het beter om te zwijgen

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 16:46

Dat kan ook dat hij de sociale "wetten"van de kudde (nl merries zijn voor de kuddeleider) met voeten heeft getreden zonder daar bij stil te staan.

Dat de anderen dat gedrag afgestrafd hebben is vanuit hun positie gezien logisch. Een paard wat wel kuddegedrag gewend is heeft dan al heel gauw zoiets van ""ok.. ik ben al weg "Dan hoeft het niet tot grote gevechten te komen. Loki snapte de "taal"van de kuddeleider dan misschien niet en bleef ondanks de eerste subtielere "waarschuwingen" van de kuddeleider toch doorgaan met het versieren van de merrie.

Ik snap dat het heel zielig voor hem is. Ik kan er wel boos om worden als paarden niet meer sociaal vaardig zijn omdat ze de kudde en de "taal" niet kennen. Ik denk wel dat hij het snel oppikt hoor.

Wat misschien helpt is hem de volgende keer voorzichtiger introduceren bij de kudde. dit kan op verschillende manieren.

1. Ze hem een aantal dagen in dezelfde wei maar achter een schrikdraadje zo kunnen ze wel snuffelen maar kan Loki ook weg naar veilig gebied. Zo heb ik mijn merrie eerst in een nieuwe kudde gezet.

2. Zet hem eerst een paar dagen apart met de kuddeleider, dit is effectief maar kan best nog hard zijn, niet zo hard als bij de hele kudde in één keer. Ze zullen moeten uitmaken wie er de baas is. Als de verhoudingen duidelijk zijn zal introductie bij de rest ggene probleem meer zijn.

3. Zet hem eerst een paar dagen bij een ondergeschikte ruin. Zo heeft hij vast een maatje wanneer hij daarna bij de kudde wordt geintroduceerd.

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 16:51

Ach wat zielig...beterschap met hem hoor, en hopelijk accepteert de kudde hem snel.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-01 17:01

Ja dat zijn wel goede adviezen, dimmelim en sanderijn. Ik weet alleen niet of het kan...

De penioneigenaar Frans had het erover om hem dan eerst alleen overdag erbij te laten.

ik weet het ook niet hoor....de pensionmensen zeggen dat hij hier gewoon ff doorheen moet en het een weekje op zn tanden bijten is.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 17:38

Ik heb het zaterdag van dichtbij mee gemaakt.
Een draad spannen met aan de ene kant de kudde en aan de andere kant is geen optie.
Dit omdat de 2de ruin van de kudde slaat met zijn voorbenen. Hij slaat dus in het draad.
De kuddeleider zelf laat Loki met rust.
Ze stonden met z'n allen in een groot weiland en eigenlijk waren het maar 2 paarden die op loki af gingen (de 2de hoogst in rang staande leider)nadat de leider er al uit was gehaald de rest bemoeide zich er ook niet mee.
Pas toen Loki in elkaar gemept was kwam de ruin die het laast in rang stond 'm ook uit proberen.
Sneu is om te zien dat Loki er dus geen flauw benul van heeft wat de rest van de paarden bemoeien staat er 1 met de orenplat naar 'm te kijken gaat hij met de oren naar voren er op een drafje opaf aah gezellig zie je loki denken.

Meestal valt het eigenlijk nog wel mee met deze kudde (uurtje gillen en het is okee) vandaar dat hij er meteen bij in is gegaan.
Helaas snapte Loki de regels niet zo.
Omdat hij zondagochtend zo onwijs kreupel was en amper uit de voeten kon komen hebben we ze uit elkaar gehaald maar ik moet wel zeggen dat het rustig was op dat moment Loki stond in de kudde te grazen.
Toch het zekere voor het onzekere genomen omdat ie nu niet uit de voeten kon.

Hij is wel erg klein maar hij is echt leuk Gerdien ik snap wel waarom je ineenkeer verliefd op 'm bent geworden! Ben benieuwd sanderijn wat jij van 'm vind vrijdag!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 17:43

Ik lees dat hij nu pas voor het eerst bij meerdere paarden loopt Verward .
Dan zit het probleem in zijn sociaal gedrag die hij dus niet heeft. Helaas moet hij hier doorheen hij moet leren dat hij onderaan de ladder staat.

Het is idd banketstaaflig om te zien maar het is wel het beste op dit moment. Kan zijn dat het volgende keer over is.

Succes ermee kan begrijpen dat het flink Kl*te is Lovers

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 17:51

ik snap het maar hij heeft het nooit geleerd nu staat hij bij charlotte in de wei begrijp ik? misschien dat ie daardoor zijn sociale contacten weer wat aansterkt. wel zielig om dat allemaal zo te horen zeg!!!
akelig naar zo'n gevecht

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 19:40

zo te zien op de foto's vind ik loki echt een mooie fjord.ik ben ook heel benieuwd hoe hij in het echt is.vrijdagmiddag kom ik gerdien,dan kunnen we op stal wel afspreken he?
ik denk doordat ie nu bij charlotte staat dat ie al gauw genoeg een aantal 'regels'leert.meestal gaat het wel snel hoor.maar tja dat ie in zo'n kudde terecht kwam was idd even teveel denk ik,omdat ie het allemaal nog moet leren.tinkertje had destijds een half jaar alleen gestaan.we hebben haar voorzichtig geintroduceert.ik heb haar de wei in gedaan en toen hebben we eerst de leidende merrie erbijgezet,terwijl de anderen nog binnen stonden.toen de leidende merrie haar geaccepteerd had kwam pas de volgende pony erbij.maar tink gedroeg zich heel onderdanig en dus was er eigenlijk niets aan de hand.hopelijk komt alles goed!

soms is het beter om te zwijgen

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:23

Jeetje ik kan me goed voorstellen dat het zo ontzettend schrikken is als je ziet dat je paardje zo machteloos is en dat de hele groep tegen hem is Verdrietig
Wij hadden met Vigo precies hetzelfde alleen heeft die dus nog 3 weken appart in een stukje land gestaan.....maar wel tussen de andere in!!!!
Wat Nimber zegt dat klopt wel dat ze zo ontzettend met de voorbenen slaan........daarom hebben wij er een dubbele draad voorgespannen met 1 meter er tussen.
Vigo staat nu nog steeds onderaan in de rang....en dat is soms echt heel verdrietig om te zien......dat hij nergens mag eten en dat de rest hem weg jaagt............!!!!
Sommige momenten gaat het allemaal wel heel goed, maar nog jagen ze hem steeds weg......zelfs de kleinste shetlander Verward
Maar zoals het verhaal zoals Kim het omschreef dat later de onderste in rang ook nog aanviel, zo ging het bij ons dus precies hetzelfde!!!!
Komt allemaal wel goed, straks weet hij precies wat wel en niet kan Knipoog
Sterkte in ieder geval met zijn knie Verdrietig

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:23

Misschien kun je voorstellen aan Frans om de merrie en ruinen-kudde te scheiden. Meestal gaat het dan wel goed, ook met 2 dominante ruinen in de kudde. Is misschien ook voor de hygiene van de merries ook wel fijn Lachen aangezien sommige ruinen nooit helemaal hormoonloos zijn/worden Schijnheilig

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:28

Als je hem er weer bijzet zou ik hem de eerste 24 uur er niet meer bij vandaan halen.
Vaak als je je pony terug zet na het rijden komen die andere altijd weer ff kijken. Dus reden genoeg om hem weer even hardhandig op zijn plaats te wijzen.
Mijn fjordje moest het ook heel vaak ontgelden en een paar weken geleden in de nieuwe groep was hij ook altijd het haasje.
Nu is alles goed .

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-01 08:16

Ja sanderijn, vrijdag middag is goed. Misschien dat Loki die dag weer in de kudde word geplaatst, want zn kreupelheid gaat steeds beter.
Hij staat nu dus met charlotte in een wei, en ze kwamen niet bij elkaar in de buurt. Gisteravond stond hij samen met Charlotte te grazen, das wel een goed teken!

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 14:27

Citaat:
Op 2001-10-22 19:40, schreef sanderijn:
vrijdagmiddag kom ik gerdien,dan kunnen we op stal wel afspreken he?


Ahh sanderijn, blijf je dan ook tot 's avonds??? Haha!
want dan kom ik ook!! Knipoog

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-01 14:32

Hoe laat kom jij dan, doree?

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 15:37

ik ga met nimmie mee naar huis dus ik zal er ongetwijfeld een tijdje zijn doree!

soms is het beter om te zwijgen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bora, Chicken01, ComscoreBot en 111 bezoekers