mogen jullie verzorgsters/ bijrijdster springen???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 18:02

Ik vind dat je goed moet weten hoe je verzorg(st)er/bijrijd(st)er rijdt, hoeveel ervaring ze heeft of ze je paard of pony aankan enzo, en je zei dat je pony/paard met springen nog aan jouw stijl moet wennen nou, dan zou ik het niet doen. Bij een oudere geleerde pony/paard die jouw stijl al weet kan het beter. Schijnheilig

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 18:04

En als je jou bijrijdsters rijkunsten goed vind en jij haar kan vertrouwen dat ze geen gekke dingen doet. Kan het, maar zo ligt het nu niet toch?? Verward

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 18:06

Er is op dit moment 1 persoon die Kevin verzorgt als wij op vakantie zijn. Hij mag er in principe mee doen wat hij zelf wil, dus ook springen. Nu is desbetreffende persoon altijd erg voorzichtig dus dat zal wel goed gaan Lachen.

Overigens heb ik liever dat eventuele verzorgers zelf springen dan dat ze hem laten vrijspringen. Als ze zelf springen zal het niet al te hoog worden, maar met vrijspringen ligt dat wat lastiger. Ik heb liever niet dat Kev in zn enthousiasme over allerlei hoge hindernissen wordt gejaagd.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:17

Ik heb verschillende verzorgpony's gehad, en daar mocht ik mee springen, buitenrijden etc.

garfieldjuh

Berichten: 1361
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:39

ik mag eigenlijk alles doen met me verzorgshetjes & paard

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:34

Als ze dat wil dan mag dat. De eerste keren wil ik er dan wel bij zijn. Dan kan ik zien hoe het gaat. Ik vind het eigenlijk wel fijn als dat zo is. Mijn paard springt heel graag, maar ik mag het eigenlijk niet op doktersadvies. Af en toe spring ik toch wel met haar (laag) en vaak springt ze los.

Leliev

Berichten: 4954
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Mooie stad, achter de duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:49

ik ben zelf ook een verzorger en bijrijder tegelijk.
ik mag ook alles doen met korona, alleen vanwegen een blessure mag ik nu alleen maar onder toezicht...Tong uitsteken

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:53

Springen wel, ook als ik in de stal bezig ben. Buitenrijden echt alleen als ik erbij ben.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:27

Ik mag wel springen met mijn bijrijdpaard.
Al is dat maar af en toe één sprongetje Haha!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 02:43

Misser schreef:
Laat je verzorgster lekker les nemen, als dan de dressuurbasis er goed in zit (maakt niet uit dat je pony dat niet leuk vind, als je hem dressurmatig niet onder controle hebt kan je ook niet springen), besluit haar instructrice wel wanneer het voor haar tijd is om te springen.

Dat JIJ aan de springstijl van je pony moet wennen heeft er toch niet mee te maken of zij ook springt Verward


Maar de bijrijdster mag geen les nemen, ze heeft een tijdje geleden al een topic geopend over les nemen en springen, en daar heeft ze heel veel reacties op gehad.
Bijrijder wou graag (prive)les om beter te leren rijden enzo, maar Nerootjuh wou dat niet, omdat zij zelf het niet kon betalen (terwijl de bijrijder zelf de les ed zou betalen, maargoed) en ze de bijrijder meer als gezelschap zag dan als bijrijder/verzorgster oid en zij (Nerootjuh dus) haar pony tijdens de les niet onder controle kon houden.

Ik zou dus ook zeggen, als de bijrijder dan zo graag les wil hebben en wil springen, zorg dan voor 2 vliegen in 1 klap.
Laat haar lessen nemen, en als ze er aan toe is, eerst laten springen onder deskundige begeleiding (en dat is zij dus niet, ook al kent ze haar pony zo goed) en dan eventueel als het goed gaat, ook thuis in de bak oid.

Daarbij heeft het er waarschijnlijk niks mee te maken, Nerootjuh, dat jij de basis er in moet hebben (dus jij en niet de pony) of aan de 'springstijl' moet wennen, of zij nou wel of niet kan springen, maar dat je bang (of jalours Verward ) bent dat ze misschien wel beter om kan gaan met jouw pony dan jezelf, iig, dat heeft er denk ik wel mee te maken als ik dit alles zo lees.