hengst van de paardenmarkt.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
bolletje
Berichten: 2120
Geregistreerd: 30-05-03

hengst van de paardenmarkt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 15:45

een vriendin van me heeft op de paardenmarkt na lang zoeken de knoop doorgehakt en die schimmel hengst van de paardenmarkt gekocht we mochten hem uitproberen zij die , ergens een zadel gevraagd en hoofdstel ben naar een rustig plekje gelopen het beestej liep zo rustig de braderie over alsof ie zelf aan het winkelen was , nergens bang voor ,toen ben ik opgestapt om hem uit te tesen voor der , hij liep gelijk naar beneden zodra je licht contact had met de teugel wijken deed ie me mond viel open hij liep zo netjes,zo braaf , de vorige eigenaar vroeg ook of ik op haar handelstal haar paarden wilde rijden omdat het beetsje ineens zo rustig was en ik er zo opstapte, vond wel leif maar was een beetje ver, kreeg ook nog een half jaar garantie , mocht het niet goedkomen dan konden we het paard omruilen daar voor een ander, hij komt bij bm stables vandaan. maar niemand weet zijn voorgeschiedenis, maar het leuke komt noch.
hij liep zo poeslief mee de trailer in , op stal gelijk uitsloven voor de merries.
dag erna staat de nieuwe eigenaar te poetsen en ze zegt hij is kopschuuw als ik aan de voorkant bij zijn manen komt maar als je aan de zijkant je hand omhoog doet dan doet ie niks ,ik zeg wacht eens , maakt dat beestje los doe me hand omhoog gaat ie staan staart iets omhoog benen naar achter koppie omhoog , wij arabieren fokkers erbij gehaald even met hem gelopen , blijkt dat ie shows heeft gelopen hij is zo zachtaardig en vriendelijk niet bang voor mensen hij heeft volgens mij altijd wel een goed tehuis gehad, maar is doorverkocht om een of andere reden aan een handelaar en zo wat magertjes geworden , maar hij kan lopen waar je u tegen zegt en is lief , ze gaat vandaag kijken of ie geschipt is en of die papieren heeft en wat ze achtergrond is. weet iemand van jullie wat van zijn achtergrond af? het is echt een schat van een beestje


Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:49


iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:56

Wat leuk voor je vriendin. Super dat het zo'n lief beestje is...

Citaat:
wij arabieren fokkers erbij gehaald even met hem gelopen , blijkt dat ie shows heeft gelopen

shows?? En dat wisten die arabierenfokkers zo ineens te vertellen? En die liep je zomaar tegen 't lijf??


ps. Misschien dat je een volgende keer iets meer punten en enters kunt gebruiken.
En je verhalen op volgorde vertellen en niet in iedere zin hetzelfde.
Dat leest wat makkelijker

Semper erit denique omnia


      Cassidy

      Berichten: 75551
      Geregistreerd: 08-08-01
      Woonplaats: Purmerend

      Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:06

      Fijn dat het paard goed terecht is gekomen. Bij het verhaal met de garantie zet ik mijn vraagtekens, en ik hoop dat je daar geen gebruik van hoeft te maken.

      Wens je vriendin er maar veel plezier mee.

      Je suis Charlie.

      bolletje
      Berichten: 2120
      Geregistreerd: 30-05-03

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 16:44

      die staan bij haar op stal die mensen die fokken met arabieren , hij doet presies zo lopen en reageren als een hengst die op keuringen uit is gebracht

      Wildgirl

      Berichten: 11655
      Geregistreerd: 14-11-03
      Woonplaats: Drenthe

      Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:00

      heb je ook foto's van hem???
      zou wel leuk zijn!!

      casanova

      Berichten: 10939
      Geregistreerd: 04-11-03
      Woonplaats: maassluis

      Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:09

      ja,heb je ook foto's?

      Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

      Duhelo

      Berichten: 28506
      Geregistreerd: 29-05-03

      Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:16

      ja, heb je foto's? hoe kan er nu iemand dat paard kennen
      het enige dat we weten is dat het een arabier,hengst en schimmel is, en hij heeft show gelopen
      typ op google in arabier+hengst+schimmel, en je hebt 1000 en resultaten
      dus mss wat gespeciefierder kan handig zijn (bv welke tint schimmel, lidtekens, speciale kenmerken, bloedlijnen mss?)

      Sily

      Berichten: 11491
      Geregistreerd: 08-12-02
      Woonplaats: Delft

      Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:00

      BMstables heeft altijd ene half jaar inruilgarantie voor als het niet klikt OID Vind ik wel netjes.

      Verder leuk hoor dat je er op zo'n manier achter komt dat het niet zomaar een arabier is maar ook shows gelopen heeft.

      Snel foto's plaatsen hoor Haha!

      "Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
      Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

      timilon
      Berichten: 3594
      Geregistreerd: 02-03-04

      Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:04

      bij bm-stables heb ik mn twijfels,maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
      vind het een erg warrig verhaal,en ik geloof er geen bal van.
      een show-arabier komt niet zomaar bij een of andere handelaar,en ze wel dan komt ie zeker niet op de paardenmarkt!

      R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
      Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!

      bolletje
      Berichten: 2120
      Geregistreerd: 30-05-03

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 18:53

      kijk op het kopje arabieren bij nieuwe berichten daar zie lees je wat over die hengdt en komen van de week fotos

      Richtje

      Berichten: 13117
      Geregistreerd: 29-04-02
      Woonplaats: Bunschoten

      Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:54

      timilon schreef:
      bij bm-stables heb ik mn twijfels,maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

      Bovendien is die discussie al zo vaak gevoerd op bokt, het heeft weinig zin om daar weer over te beginnen lijkt me.....

      @TS Klinkt super Lachen
      Ik ben ook heel benieuwd naar foto's

      Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

      Shettiefan
      Berichten: 304
      Geregistreerd: 31-05-04
      Woonplaats: Papendrecht

      Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:09

      Sorry, ik vind het een beetje vaag verhaal. Maar goed, leuk voor je vriendin, koopt effe een show-Arabisch Volbloed op een markt.

      Watch out !!!
      Shetties about !!!

      _Spooky_

      Berichten: 1752
      Geregistreerd: 21-05-04
      Woonplaats: Veenendaal

      Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:37

      Nou, ten eerste ben ik al geen fan van paardenmarkten....
      en ter plekke uitproberen...een vriendin van mij deed dat ook, kocht een superbraaf paardje....bleek achteraf zwaar onder de kalmeringsmiddelen te zitten!
      Mijn mening......klinkt eigenlijk te goed om waar te zijn.....

      Freedom's just another word for nothing left to lose

      StalDoorstap

      Berichten: 6691
      Geregistreerd: 19-04-02
      Woonplaats: Zundert

      Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:18

      Hallo alle paardenkenners onder ons!
      Allereerst:
      Een paard wat attent en hengstengedrag vertoont , zit niet aan de kalmeringsmiddelen.

      Ik was op de markt in Heenvliet, en kocht daar de hengst waar we t over hebben.
      Ik vertelde de huidige eigenaar niet overal voor in t kunnen staan, omdat ik hem zelf DAAR heb gekocht, maar wel van een man die wij goed kennen.
      Ik zag dat ie goed liep, gezond was, en verder niets.
      Huidige eigenaar is er blij mee.

      Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
      https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

      StalDoorstap

      Berichten: 6691
      Geregistreerd: 19-04-02
      Woonplaats: Zundert

      Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:21

      Cassidy schreef:
      Fijn dat het paard goed terecht is gekomen. Bij het verhaal met de garantie zet ik mijn vraagtekens, en ik hoop dat je daar geen gebruik van hoeft te maken.

      Wens je vriendin er maar veel plezier mee.


      Als iemand wat dan ook koopt bij mij, krijgt ie garantie, al vertelde ik er in dit geval wel bij dat t een KOOPJE was als ie helemaal 100% is, en dat ik hem niet thuis heb gehad dus niet kan instaan voor alles.
      Toch kreeg de koper idd garantie Cassidy!!
      Als het niet klikt of er rijzen problemen kunnen ze terug.

      Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
      https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

      StalDoorstap

      Berichten: 6691
      Geregistreerd: 19-04-02
      Woonplaats: Zundert

      Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:23

      timilon schreef:
      bij bm-stables heb ik mn twijfels,maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
      vind het een erg warrig verhaal,en ik geloof er geen bal van.
      een show-arabier komt niet zomaar bij een of andere handelaar,en ze wel dan komt ie zeker niet op de paardenmarkt!

      Jammer van de twijfels Pebblientje!
      Wees zelf ook geheel eerlijk, ok?
      En er zijn wel zeker toppers die bij een handelaar, en zelfs per ongeluk, op een markt terecht komen.
      Zoals er ook toppers bij een onwetende particulier terecht komen.
      Ik heb vast niet zoveel ervaring als jij in de paarden, Schijnheilig maar heb dit verhaal wel meerdere keren aan den lijve ondervonden.

      Met dit verhaal wil ik niet zeggen dat je allemaal maar op een markt moet gaan kopen.Integendeel.
      Jemoet de mensen die er staan kennen, en dan nog geluk hebben.

      Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
      https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

      Sonja_vR

      Berichten: 27462
      Geregistreerd: 12-07-02
      Woonplaats: Dusschen

      Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 00:12

      timilon schreef:
      bij
      een show-arabier komt niet zomaar bij een of andere handelaar,en ze wel dan komt ie zeker niet op de paardenmarkt!


      ehm, enig idee hoeveel arabieren er shows lopen?
      dat zijn er verrekte veel en daarvan worden er genoeg verkocht en doorverkocht en verhandelt
      in principe kan iedere jan doedel met een arab met papieren de show op


      ik ben erg benieuwd naar foto's
      hopelijk gaat je vriendin er ontzettend veel plezier mee krijgen

      Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

      Kyan01

      Berichten: 5404
      Geregistreerd: 22-09-01
      Woonplaats: Den Haag

      Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 07:25

      Veel plezier met je hengst. Tja wereldje is klein van dit soort dingen kijk ik niet op Knipoog
      Je hebt iig iemand om op terug te vallen als het niet goed is of gaat!

      22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
      http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

      Natasjavegas
      Berichten: 598
      Geregistreerd: 30-09-03
      Woonplaats: nieuwegein

      Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:29

      Mijn paardje Vegas komt ook bij Bmstables vandaan.
      Waarschijnlijk weet Natasha zelf wel welk paardje ik bedoel ik had zo
      mijn twijfels bij hem omdat hij 2 keer een toeval gehad heeft en gaf natasha de schuld ervan(heb hem niet van natasha gekocht maar weet wel wie het is tas ken danielle wel denk ik van haar heb ik hem overgekocht). Heb hem laten nakijken en conclusie was mijn paard kon niet tegen zijn luchtzuig band en dit was de oorzaak.

      Dus ik gelukkig paard gelukkig en bmstables is een goede stal zeker weten ben er 1 keer geweest toen hebben we er een tinker vandaan meegenomen en deze was ook super.

      Als er ooit iemand bij mij aanklopt weet jij waar ik een goed paard kopen kan raad ik bm stables zeker aan.

      http://vegaslover.hyves.nl/?ref=sr
      Houden van betekend soms loslaten waar je het meeste van houd

      pegassa
      Berichten: 1085
      Geregistreerd: 15-08-02
      Woonplaats: Nederland

      Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:46

      draumpje"]
      [quote="timilon schreef:
      bij
      een show-arabier komt niet zomaar bij een of andere handelaar,en ze wel dan komt ie zeker niet op de paardenmarkt!


      ehm, enig idee hoeveel arabieren er shows lopen?
      dat zijn er verrekte veel en daarvan worden er genoeg verkocht en doorverkocht en verhandelt
      in principe kan iedere jan doedel met een arab met papieren de show op

      ik ben erg benieuwd naar foto's
      hopelijk gaat je vriendin er ontzettend veel plezier mee krijgen
      [/quote]


      "In principe kan iedere jan doedel met een arab met papieren de show op"

      Dáár zit em nu precies de kneep. Een Arabier zonder papieren is geen Arabisch Volbloed en kan dus niet aan de erkende ECAHO shows deelnemen. Daarvoor zijn er papieren van een WAHO erkent stamboek nodig. De tijd dat iedere Jan Doedel een paard uit de klei trekt en deze meeneemt naar een show ligt gelukkig ver achter ons. Er komt tegenwoordig heel wat meer bij kijken. Menig ander stamboek kan er nog wat van leren, zeker op het gebied van voorbereiding, training, toileteer- en voorbrengkunsten.

      Een Arabier die braaf met zijn staartje op zijn rug met je mee draaft hoeft nog geen show arabier te zijn geweest. Deze zul herkennen zodra je hem probeert op te stellen. De echte showers pik je er dan zo uit. Maar....een getrainde Arabier wil nog niet zeggen dat het een succesvolle arabier is!Een fatsoenlijk fokker traint zijn paarden netjes alvorens hij ze naar de keuring brengt. Arabieren vergeten dit de rest van hun leven niet meer en zullen zich jaren later weer net zo opstellen en showen als ze dat gevraagd wordt.

      Voor de Jan Doedels die jij bedoelt (ik prefereer ze liever hobbïsten te noemen) zijn amateurshows in het leven geroepen waarin eigenaren hun paardje zelf kunnen voorbrengen zonder de hele dure molen van trainers en voorbrengers te hoeven doorlopen. Deze shows dienen als kennismaking en soms ook als test voor de paardjes. Ze tellen niet mee in de ECAHO kwalificaties. Iedereen moet ergens kunnen beginnen tenslotte. Jammer dat je er zo laagdunkend over doet.

      Wat Timilon bedoelt zijn doorgewinterde show Arabieren die met een bepaalde regelmaat aan erkende ECAHO shows deelnemen en leuk mee kunnen komen. Wat dat betreft heeft ze gelijk en zou ook ik vraagtekens plaatsen als zo'n dier zonder papieren, bovendien nog als hengst ook, in de handel verzeild raakt. Dan ga je toch op zn minst je wenkbrauwen eens fronsen. Immers een "Arabisch Volbloed" zonder papieren is net zoveel waard als het leutige ponietje van de boer om de hoek. Met papieren én succesvol geshowed wordt dat ineens een heel ander verhaal.....

      Voor de gelukkige nieuwe eigenaar van deze hengst hoop ik oprecht dat hij gechipt is en op deze manier zijn ware bloedlijnen te achterhalen zijn. Mij komt ie niet bekend voor en heb ook niets gehoord over een Arabische
      hengst die zonder papier verkocht is. Maar in tijden van economische teruggang sta ik nergens meer van te kijken......

      Inmiddels ben ik natuurlijk wel reuze benieuwd naar hoe dit allemaal gaat aflopen. In iedergeval reuze veel plezier met je nieuwe kameraadje! Geen stamboekpapier in de wereld zal je vriendschap met deze knappert vergroten of verkleinen.

      Per slot van rekening heb je meer plezier van het dier dan van het papier!!!

      StalDoorstap

      Berichten: 6691
      Geregistreerd: 19-04-02
      Woonplaats: Zundert

      Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:55

      Natasjavegas schreef:
      Mijn paardje Vegas komt ook bij Bmstables vandaan.
      Waarschijnlijk weet Natasha zelf wel welk paardje ik bedoel ik had zo
      mijn twijfels bij hem omdat hij 2 keer een toeval gehad heeft en gaf natasha de schuld ervan(heb hem niet van natasha gekocht maar weet wel wie het is tas ken danielle wel denk ik van haar heb ik hem overgekocht). Heb hem laten nakijken en conclusie was mijn paard kon niet tegen zijn luchtzuig band en dit was de oorzaak.

      Dus ik gelukkig paard gelukkig en bmstables is een goede stal zeker weten ben er 1 keer geweest toen hebben we er een tinker vandaan meegenomen en deze was ook super.

      Als er ooit iemand bij mij aanklopt weet jij waar ik een goed paard kopen kan raad ik bm stables zeker aan.

      Wat lief van je!!! OK dan!

      Ik ken Vegas nog.
      Danielle is een goede vriendin van mij.

      Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
      https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

      Laui!

      Berichten: 16863
      Geregistreerd: 10-01-01
      Woonplaats: wherever I wanna be

      Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:45

      'Menig stamboek kan er een voorbeeld aan nemen'
      Pegassa, ik vind het eerste stuk nogal arrogant overkomen eerlijk gezegd. Zelf heb ik met het AVS héél andere ervaringen (veel geld vragen voor een paspoort, waar het KWPN dat toch voor een meer reële prijs kon doen), maar zo heeft ieder stamboek wat. Er is hier helemaal niet gezegd of het over professionele shows gaat, of amateur. Er zijn idd heeeeeeel erg veel shows en als je weet dat het gros van de arabieren (als kenner zou je dat toch ook moeten weten?) gefokt is voor de show... tel uit je winst. Er zijn nl. wereldwijd iets van 250 erkende stamboeken voor Arabisch Volbloeden. Er lopen miljoenen van die deukneuzen (heb er zelf ook zo eentje hoor, no offence) rond. Er wordt vaak gedaan alsof arabieren een rariteit zijn, maar volgens mij is dat ruimschoots achterhaald. 't Is een bijzonder soort, dat wel.
      Het gaat, zoals je zelf ook al zegt, niet om het papier, maar om het paard zelf. En of zo'n paard dan wel of niet shows gelopen heeft... wat maakt dat uit? Er zijn zoveel arabieren dat er ook genoeg zonder papier rond lopen, ook hengsten. Als je er maar lol van hebt, daar draait het om!

      "Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

      I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

      Kimmie1974
      Berichten: 433
      Geregistreerd: 04-02-03

      Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:04

      Ik vind dit een geweldig verhaal, toch alleen maar super dat iemand gewoon op de markt een leuk paard treft? Heel veel plezier ermee, en inderdaad: papieren zijn niet belangrijk, karakter is het enige dat telt! OK dan!

      bolletje
      Berichten: 2120
      Geregistreerd: 30-05-03

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 15:31

      ze wou hem eerst castreren maar toen ik zag dat ie zijn hoofd omhoog deed en in een bepaalde houding ging staan toen ik me hand hief zij ik tegen de eigenaar laat er eerst naar kijken , er staan mensen die arabieren fokken daar op stal en hebben er mee gelopen hij loopt zo lief mee zonder te trekken staart hoog , netjes mee als je een rondje draait, zonder aan de lijn te trekken en nog meer dingen , ze doen nu eerst dna tests om zijn achtergrond te achterhalen proberen te minste


      Wie is er online

      Gebruikers op dit forum: _RobinA_, Mark0919, rien10, tienus63 en 53 bezoekers