Bijrijdpaard word verhuisd..meegaan of niet??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Bijrijdpaard word verhuisd..meegaan of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 11:40

Omdat de eigenaaresse van Sjors wegens omstandigheden Sjors bij deze stal niet meer kan laten staan, word ze binnen kort verhuisd naar een andere stal. Deze stal bevind zich nabij Haaksbergen (buurse). Dit is voor mij elke dag 30 min heen rijden en 30min terug. Ik heb al gezegd dat ik eventueel wel wil proberen maar dat ik dan geen bijdrage meer ga doen(ivm de benzine kosten)dit was ok. Maar goed de faciliteiten op deze stal zijn niet geweldig, namelijk kleine buiten bak en geen binnenbak, geen wasplaats en solarium (is er nu wel). Sjors en ik gaat de hele tijd al niet zo lekker kwa rijden aangezien zij een beetje rij moe is, en daarom ben ik ook op zoek naar een ander bijrijpaard erbij. Nu heb ik vandaag toevallig een afspraak dat ik ga kijken bij Bokker Dinopino die zocht ook nog een bijrijder. Hier zijn de faciliteiten ook niet super de lux maar wel dichterbij mij huis. Nu zit ik dus te twijvelen of ik sjors dan nog wel zou aanhouden...

En lang verhaal ik weet ook niet of jullie het snappen maar ik zit er echt mee aangezien ik Sjors al bijna 2 doe elke dag!.

Wat zouden jullie doen?

GR CLaudia

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:27

Het gaat toch niet om de luxe Verward
Als ik jouw verhaal zo lees vind je het volgens mij
erger dat je geen solarium en binnenbak meer heb, dan dat je bijrijdpaard verhuisd.......

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:33

Goh ik heb geen van beide...
Tjah ik zou even alles aan kijken en danbeoordelen. Misschien valt het allemaal hartstikke mee!
Tja je kan altijd voor een bijrijdpaard erbij kijken... Maar ik zou niet zomaar iets opgeven voor ik niet zeker weet wat ik er voor terug heb Knipoog

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:33

tsja ik rij FLame ook bij en rij ook 30 minuten heen en 30 minuten terug ... Maar dat maakt mij niet veel uit okay ben misschien wat meer tijd kwijt .. maar ik krijg bij jou eigenlijk dezelfde ideeen als Flower ...
Gaat het je om de luxe of gaat het om Sjors?
MIsschien dan niet meer elke dag sjors meer doen en ga eens wat andere dingen met hem doen dan rijden als je aan geeft dat hij rij moe is... geef hem wat afwisseling !!
En tsja de keuze is aan jou verder...

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 12:57

Geloof me die afwisseling is er al, ze is gewoon al wat oud en sloom, we hebben er echt al wan alles gedaan, ik heb (terwijl ze neit eens van mij) duizenden euros uit gegeven aan da, ze heeft al groningen gestaan en utrecht voor utrecht maar niets wees uit op gezondheidsklachten. ZE wil gewoon niet meer rijden ze is sloom etc. Daar is dus echt alles aan gedaan!!! ik vind het dus ook verschikkelijk, maar ik wil gewoon niet meer rijden uit pure frustratie. Diverse lezsen van gp amazones willen ook niet helpen aangezien sjors echt niet vooruit tebranden is. Ik ik vind jullie tips erg aardig maar ik heb alles al geprobeerd wat te proberen valt.

Dit zie ik nu gewoon als een uitdaging met een nieuwe fris jong paard wat ik mag drooitrainen.

Maar goed ik had dit zoort reacties eigenlijk wel verwacht..

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:04

Als jij zo gek bent van dat paard als je zegt, dan kan een buitenbak je geen moer schelen ( dat lijkt mij iig )

Als je je daar wel druk om maakt dan zou ik er gewoon mee stoppen.. Als je er geen voldoening meer van krijgt dan heeft het totaal geen zin, geloof mij maar..

Ik zou eerst gaan kijken bij dat andere paard en dan een keuze maken. Lachen

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:08

bij cisca is het super leuk!! idd niet echt luxe, maar wel een 20x40 bak en hele mooie uitrijmogelijkheden.
en cisca is een schat van een mens Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:10

Dertig Minuten heen en dertig Minuten terug is veel tijd.
En als het paard ook niet zo lekker gaat omdat er anders nooit echt hard op wordt gewerkt, zou ik persoonlijk niet meegaan.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:26

Cassidy schreef:
Dertig Minuten heen en dertig Minuten terug is veel tijd.
En als het paard ook niet zo lekker gaat omdat er anders nooit echt hard op wordt gewerkt, zou ik persoonlijk niet meegaan.


Hier ben ik het wel mee eens
Natuurlijk moet je doen wat je zelf het liefst wilt

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 16:47

Ik denk dat ik het gewoon ga proberen dmv meegaan met Sjors. Ik heb de eigenaaresse wel duidelijk gemaakt dat zij dan zelf ook moet komen 2 a 3 x per week. En neej het gaat me niet om de faciliteiten, maar ik ben nu alles echt aan het afwegen, dat dus ook. Bedankt voor jullie reacties

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 14:29

je zou het gewoon kunnen proberen , weet van me zelf ( mijn pony staat drie kwartier fietsen bij mij vandaan ) dat je dan wel ff 3x nadenk voor dat je op de fiets stapt , nou heb jij een auto... maar ik vind het vergelijkbaar Haha!

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 16:54

als je echt gek bent van dat paard zou ik het proberen, gewoon eens een maandje en dan zien of het je bevalt. Dan kun je nog een ander bijrijdpaard zoeken

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 17:07

Bayan schreef:
als je echt gek bent van dat paard zou ik het proberen, gewoon eens een maandje en dan zien of het je bevalt. Dan kun je nog een ander bijrijdpaard zoeken


DAt ga ik ook doen. IK kan in ieder geval het paard weer gaan rijden wat te koop staat (zie mijn onderschift)..Paardloos kom ik dan niet te zitten..tenzij dat paard verkocht word natuurlijk..maarja hdat zie ik niet zo gebeuren hij zoekt al 1 1/2 jaar een nieuwe baasje..

Ik ga in ieder geval met DePennybitch aan de slag om te kijken of zij iets meer weet over Sjors..

GR CLaudia