manege's

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

manege's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 16:11

heyzz waar ik benieuwd naar was is op welke manege jullie vroeger/ nu gelest hebben/lessen??
Kortom vertel het hier en wat waren jullie ervaringen er was het gezellig, hoe waren de paarden/pony's daar etc

groetjes joke


Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 16:19

ik ben op mn 8e begonnen op Manege bergemo www.bergemo.nl
nu, 10 jaar later, rijd ik daar nog steeds..

toen ik begon met paardrijden, reed ik altijd op fjordjes.. op m'n 13e ben ik op paarden overgestapt..
we hebben een erg gezellige lesgroep.. de manege organiseerd veel dingen.. kortom.. ik ben erg tevreden

MarrieLeen

Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 16:20

Ik rijd op Manege de Goudse Hout, een gezellie manege, lieve paarden & ponies, en leuke faciliteiten.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 16:29

Op manege Zunderdorp ben ik begonnen, maar ondertussen is de manege alweer 2x verkocht Haha!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 16:33

Ben begonnen op manege soethout, maar 1 jaartje ofzo. Toen zijn we verhuisd en ben ik op manage 't halster gaan rijden, ook maar even. daarna heb ik mijn eerste pony gekregen.

janneke18: bergemo had wel een ontzettende goede recensie in de BIT!

Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 16:56

Manege 't Heike in Cromvoirt.
Erg gezellig, niet spectaculair ofzo, meeste paarden zijn wel lief, geen pony's. Kan je er leuk buiten rijden

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:14

ik heb bij manege chardon gereden, vond het daar altijd superleuk!!
en ze hadden best veel paarden en pony's, mooie stallen en dan ook nog veel pensionpaarden en eigen paarden van ijsbrand

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Nicole_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 07-05-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:21

ik ben op me 6e begonnen op manege reyerbos www.rrreyerbos.nl
en daar rij ik nog steeds *LOL* het is echt een hele leuke manege OK dan!
en me verzorg pony staat daar ook Haha! Tong uitsteken

                                Did you ever believe?
                                Were you ever a dreamer?
                                Ever imagine heart open and free?
                                Did you ever deny?
                                Were you ever a traitor?
                                Ever in love with your blood lust and need?

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:26

Ik ben bij manege 't hetjen (limburg) gaan paardrijden (nu nogsteeds) en het is daar heel erg gezellig..echte "hang"manege met leuke paarden en pony's! Goed verzorgt en er zijn ook wel leuke activiteiten om te doen!

Ook rij ik op manege de Gagel sinds pas!
Dat is ook wel een leuke manege!

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 18:45

zelf rij ik op manege de ruiterhoeve in schellinkhout( ligt in noord holland) leuke manege hoor, gezellig ook en goede paarden en pony's. volgende maand krijgen we een veulen op manege, erg spannend dus.
we hebbe ook leuke activiteiten ponykamp hebbe we duurt 2 weken, ponydag in Hoorn, sinterklaasoptocht, bos duin en strandrit elk jaar, elk jaar onderlinge wedstrijd ( wat van mij wel 2 keer per jaar mag).

Happy in me eigen huis met mijn 2 katjes Joris en Lana

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:52

Ik ben begonnen bij manege de Molenkamp. Daar alleen staplesjes gedaan, 21 precies Schijnheilig . Maar toen ik naar een hogere les kon, kon dat alleen op een dag dat ik niet kon, dus toen ben ik bij manege Zilverster gaan rijden. Daar even gestopt omdat ik een verzorgpony kreeg, toen dat niet meer ging ivm school weer bij Zilverster gaan rijden.
Daar vond ik het niet echt geweldig, ik kon (nog steeds, maar goed Tong uitsteken ) niet goed rijden, dus kwam in een les met allemaal kinderen die veel jonger waren dan ik, en de pony's bokten mij te vaak Schijnheilig . Vind het wel fijn om gewoon aan te kunnen draven zonder dat de pony eerst op het midden stil gaat staan, gaat bokken en andere pony's op wil eten...
M'n oppasmeisje reed toen bij de Manegerie, dus toen heb ik daar een paar losse lessen genomen en ben daar gaan rijden, rijd ik nu nog steeds. Ik vind de paarden en pony's daar in vergelijking met de pony's bij Molenkamp en Zilverster veel fijner en de les ook beter (was opzich wel grappig, had alleen nog maar op pony's gereden, over het algemeen eigenlijk typische manegepony's, m'n eerste les bij de Manegerie reed ik gelijk op een Z-paard van 1.75m. ofzo Haha! die ik niet eens afgewend kreeg, maar goed Bloos! dat lag niet aan het paard Schijnheilig).
Ze worden ook goed verzorgd, fijne zadels (vrijwel allemaal dressuurzadels, is alleen met springen weer wat minder Tong uitsteken ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:53

Ik ben begonnen bij Sylawald in Silvolde. Ik Arnhem heb ik gereden op de Maesberg [schaam] en later de Kemperberg.
Voor toen die tijd was het leuk en heb ik het erg naar mijn zin gehad voor de tijd dat ik er reed, maar altijd was ik blij dat ik er weer weg was.

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 18:55

en zijn e rbij jullie manege nog terug kerende activiteiten elk jaar? en heb je daar wel eens aan meegedaan of doe je er nu nog aan mee?

Happy in me eigen huis met mijn 2 katjes Joris en Lana

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:06

Niet echt dingen die elk jaar terugkomen. Wel wedstrijden, meestal is er elke maand wel een wedstrijd. Meestal dressuur, soms wat anders (pas-de-deux, behendigheid en laatst wilden ze een springwedstrijd doen, maar dat ging niet door).

alexxxandra
Berichten: 186
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:26

Ik ben begonnen bij een manege in Wapenveld, waar ik alle basisdingen heb geleerd. Maar dat werd een beetje ver rijden (15 km) en we stonden steeds in de file. Dus toen ben ik naar een andere manege gegaan, manege Wilten in Zwolle. Daar heb ik t nog steeds heel erg naar m'n zin! De les is altijd heel erg gezellig, de paarden worden goed verzorgd, zadels zijn fijn om op te rijden enz.
Er is ook een aparte rijvereniging ( www.rvsalland.nl ) en die organiseert de wedstrijden, laatst is er een springwedstrijd geweest en volgens mij wisselen ze het om en om. Bij de springwedstrijden zit vaak ook iets van kinderspelletjes, behendigheid enzo. Verder is er een pas de deux wedstrijd, die is vaak in december.
Ik doe er zelf nooit aan mee, maar ik hielp wel vrij vaak met zadelen van de pony's als de kinderen dat nog niet zelf konden.

Mariet

Berichten: 1332
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: Noordwijk, Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:41

Ik rijd bij manege Smit in Noordwijkerhout. het is er niet zo groot dus heel erg gezellig.. net een grote familie zeg maar.. De paarden zijn super lief! De mensen zijn erg aardig en ook behulpzaam.. je kan alles aan ze vragen! Van de zomer gaan we altijd lekker met de les naar duin, bos of strand en in de winter rijden we de ene keer gewoon dresuur, andere keer weer zonder zadel, caroussel of springen. ook worden er een aantal keer in het jaar dachtochten georganiseert, maan- en ontbijtritten en elke zondag kan je mee met de buitenrit. hier is de site: http://www.manegesmit.nl
Laatst bijgewerkt door Mariet op 23-05-04 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

SpetterMacho
Berichten: 592
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:43

de gezelligste en leukste manege is http://home.wanadoo.nl/grichter de leukste en gezelligste manege met veel plezier.
Nog enkele boxen te huur en lespaarden/pony's:d

profieltjuh vernieuwd

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:46

Ik heb jaren op Manege de Prinsemolen gereden... was altijd erg leuk.
Daarna heb ik alleenmaar bij privestallen gereden.

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:48

Manege Hillegom, daar rij ik nu 3,5 jaar! is erg gezellig daar en wil er voorlopig niet weg!!! www.rvhillegom.nl

Live your dreams

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:19

Ik ben 8 bijna 9 jaar geleden begonnen op manege de heideruiters. En ondertussen rijd ik daar nu nog. Alleen kom ik daar dan heen met mijn verzorgpaard om te lessen.

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:17

Ik ben begonnen op de manege Morgenstond in Woerden, vervolgens heb ik les gehad op manege Het Weide pad in Linschoten en nu wil ik na de zomer lid worden vaneen andere club, denk de tournoy ruiters in Woerden

Kijk voor onze leuke stalhyves op: http://stal-hoogland.hyves.nl/
iedreen is er welkom OK dan!

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:03

begonnen bij manege schonenwegen, weet niet meer hoe ik t daar vond, volgens mij wel leuk, toen die na een jaar sloot naar manege de poelruiters, vond ik maar heel erg paard onvriendelijk en toen met een verzorgpaard bij de ponyclub gaan rijden (de burghtruiters) daarna een half jaar bij manege liethorp, goed rijden, niet gezellig (vond ik). been gebroken......2 jaar gereden bij de manegerie in zoetermeer, heel goed leren rijden, goede manege ook een leuke sfeer, de leukste manege tot nu toen, toen via een studenten vereniging (juk, hou ik niet van , maar wou toch op een paard, nadat ik op kamers was gegaan) manege t hoogt, daar heb ik paar lessen gehad op afgejakerde paarden.....ik houo t nu bij prive les, das veel beter voor m'n rijen!!!!! in totaal dus 5 maneges en een ponyclub

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:38

Ik reed vroeger op manege Prinsenstad....en tsja....toendertijd hing er geen geweldige sfeer, ja als je ene eigen paard/pony had.

De pony's werden ook niet altijd al te vriendelijk behandeld.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:52

ik ben begonnen op hippisch centrum barendrecht (www.hippischcentrumbarendrecht)
op zich wel gezellig.. alleen niet altijd, er waren een paar meisjes die om de een of andere reden mij en m'n zusje niet zagen zitten..
(geen idee waarom) dus die verziekten het wel zo'n beetje voor ons.
na een jaar of 3 zijn we er toen maar mee gestopt.
verder was het in mijn lesgroep altijd gezellig! leuke instructrices enzo..

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:55

MarrieLeen schreef:
Ik rijd op Manege de Goudse Hout, een gezellie manege, lieve paarden & ponies, en leuke faciliteiten.

daar reed ik vroeger ook en vanaf september komt mn paardje er te staan Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Hjartje, hokke, laura22, Mark0919 en 42 bezoekers