Wat een domme Boer :( !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-01 10:53

Gisteren reden we met z´n drieen buiten. Op een gegeven moment wilde we links een weggetje inslaan. We zagen al dat er een trekker aankwam, waarvan we aan namen dat die naar links (voor ons gezien rechtdoor) wilde. Wij bleven dus braaf staan met onze paardjes, gooit die eikel dus z´n stuur opeens naar rechts, zonder richting aan te geven of ons op een andere manier duidelijk te maken, waar hij naar toe wilde. God-zei-dank hebben we alledrie paarden die niet bang voor trekkers zijn, maar het was al een heel gedoe voordat we die paarden alledrie op tijd ergens anders kregen, want die banketstaaf nam niet eens gas terug, laat staan dat ´ie even wachtte Boos! !
Toen we terug reden, zagen we dat ´ie weer op die weg reed, nu in omgekeerde richting. We hadden al zo het gevoel, dat hij daar naar toe "wilde" waar wij reden Scheve mond\ . Ik reed voorop en mijn vriendin achter me, zei dat ik maar even moest aandraven zodat we op tijd op een stukje wat voor ons was, uit konden wijken. Ik zag al dat we dat in draf niet zouden redden, dus galopeerde ik en gaf die boer een teken dat wij wel rechtdoor gingen, zodat hij naar rechts kon afslaan. Geeft die l*l toch niet extra gas Boos! Boos! Boos! !! Ik redde het nog net tot aan die kruising, maar voor de ander twee werd het erg krap. Omdat er rechts van mij een greppeltje was, kon ik ook niet naar rechts uitwijken. Ik Dikke nog gigantisch in z´n ribben geport, zodat ´ie vooruit schoot en die andere twee nog op tijd weg konden komen. Reed die kl**tz*k bijna Ayla overhoop. Ik was zo pissig. Als onze paarden niet zo super braaf waren, was het één van beide keren giganties fout gegaan. Ik brulde meteen naar Uschi (van Ayla) of ze de nummerplaat kon lezen, die ze me meteen toe riep. Zodra we de paarden afgezadeld en verzorgt hadden, zijn we naar de politie gereden en hebben aangifte gedaan. Heb er alleen spijt van dat ik niet afgestegen ben, Dikke m´n vriendin in de hand gedrukt heb en naar die eikel toe gegaan ben om te vragen of ´ie dit met de bedoeling deed om een ongeluk te provoceren Verward Verward .
Als ik dit zo nalees, wordt ik nog woest !!!!!!!!
Zo, dít moest ik gewoon even kwijt, het lucht altijd op als je zoiets "publiek" kan maken Knipoog !

_________________
Ieder vogeltje zingt...... twiet twiet twiet !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-10-18 10:59 ]</font>

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 11:21

jakkes!!
wat een *******vent!
ik heb ook al eens zoiets meegemaakt, echt eng gewoon

maar even offtopic
eergister moest ik naar de les, me vder belde dat ie in de file stond, ik moest er dus rijdend heen, ik heb een jong fel beestje maar toch maar proberen, ik maak soms wel vaker een buitenritje met hem
we kwamen een paaltje tegen, hij draait om en begint keihoog te bokken, dus ik kwaad, klap met de zweep en omgedraaid en hem langs dat bordje gedwongen gewoon, hij stelde zich maar wat aan
en een stukje later kwamen we een tracker tegen, er was geen ruimte om aan de kant te gaan, die treker bleef ook gewoon doorrijden, ik dus ook maar, vooral me pony niet laten merken dat het eng zou kunnen zijn, en hij liep ongeveer 50 centimer van die treker af er langs, en er zaten nog allemaal enge dingen achter de trektor (k heb geen idee hoe je dat woord schijft Verward ) en chris bleef gewoon rustig lief doorlopen, als ik maar tegen hem praten blijf

ik vond het zoooooooooo lief van hem!!!!!

maar ik heb ook wel eens gehad dat er een vrachtauto van achter in zou halen, mijn pony schrok en wilde beslist vóór dat ding blijven,
eigenlijk ku n je het die chauffeur ook niet kwalijk nemen, weet waarschijnlijk nix van paarden af
maar toch...

sorry voor het lange verhaal

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 11:23

Ik zou midden op het pad blijven rijden bij zo'n etter. Dat jij daar nog voor uit de weg gaat zeg.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 11:23

Goed van je dat je kenteken hebt genoteerd! Ik had laatst ook een aanvaring met een boer die op een smal pad keihard op ons af kwam scheuren. Toen wij hem tot een langzamertempo maanden (met hand langzaam op en neer) riep hij dat we niet op de weg moesten komen als we onze paarden niet aankonden...nou ja....

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 11:24

midden op de weg blijven doe je echt niet zo makkelijk hoor! je paard springt dan echt wel opzij, hoegraag je ook op de weg blijven wil

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 11:36

die van mij dus niet. die weten niet dat een traktor ze aan zou kunnen rijden. en het is bij de wet verboden om iemand aan te rijden. Ik blijf bij hardrijders altijd midden op de weg rijden, duidelijk in het oog, pas op het laatste moment als ze flink geremd hebben ga ik opzij. maar ik dwing het gewoon af. Het is minder gevaarlijk dan ze laten passeren in volle snelheid.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-01 11:44

Citaat:
Op 2001-10-18 11:23, schreef Desiree:
Ik zou midden op het pad blijven rijden bij zo'n etter. Dat jij daar nog voor uit de weg gaat zeg.


Tja... het feit dat ´ie Ayla al bijna ramde, zegt al genoeg Boos! .
Wij wonen in een (erg *LOL* ) landelijke omgeving, waar veel ruiters én veel boeren zijn en waar bina
iedereen, iedereen kent, of tenminste weet bij welke boer je met je paard staat. Er zijn bijna geen Rij-verbod wegen, dus we kunnen -over het algemeen- gaan en staan waar we willen.
Het is gewoon een kwestie van geven en nemen, als wij er voor zorgen dat we niet om de haverklap in hun net geploegde/ingezaaide akkers staan, of ook eens aan de kant gaan als zij er langs willen, is er niets aan de hand. Dan hebben ze er ook niets op tegen als wij eens in een lekker ren-galopje over hun wei gaan (dat mag van de meeste boeren van okt.tot apr.).
Dit was gewoon zo´n asociale boer, bij wie we de pech hadden dat we hem op één dag, twee keer tegen kwamen!
In het voorjaar had Dikke bedacht, dat ´ie die dag wel weer eens kon "schrikken" , rende die gek dus dwars door een maisveld met jonge plantjes, waarvan ´ie er zeker 20 plat trapte.
Ik op zoek naar de boer van wie die akker is. Toen ik hem vertelde wat er gebeurd was, zei ´ie:
"Ach meissie (ik ben 36 *LOL* ), dat geeft toch niks, als dat alles is... zolang met jou alles in orde is". Dat is dan weer de andere kant Lachen !
MAAR DAT NEEMT NIET WEG DAT DEZE BOER EEN A-SOCIALE HALS IS Boos! !

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-01 11:56

Citaat:
Op 2001-10-18 11:36, schreef Desiree:
die van mij dus niet. die weten niet dat een traktor ze aan zou kunnen rijden. en het is bij de wet verboden om iemand aan te rijden. Ik blijf bij hardrijders altijd midden op de weg rijden, duidelijk in het oog, pas op het laatste moment als ze flink geremd hebben ga ik opzij. maar ik dwing het gewoon af. Het is minder gevaarlijk dan ze laten passeren in volle snelheid.


Daar heb je wel gelijk in, als je zegt dat je ze daarmee dwingt, langzamer aan je voorbij te laten rijden. Alleen GAAT dat helaas NIET ALTIJD Verdrietig . Ik heb het twee jaar terug gehad, dat we over een brug van goed 50 m lang moesten. Van de andere kant kwam ons verkeer tegemoet, geen probleem. Wij er over heen, komt er opeens een vrachtwagen met zeker 100 km/h achter ons gereden. Dan ga ik het er dus echt niet meer op aan laten komen, door midden op de weg te gaan rijden!!!!! Dat was maar goed ook, die eikel bleef in het zelfde tempo rijden. Ik hoefde m´n hand maar een klein beetje naar links te doen, dat had ik die vrachtwagen aan kunnen raken!
LEVENSGEVAARLIJK! Daar ging het helaas allemaal zo snel, dat we niet eens de kans hadden om de nummerplaat te noteren. Ik ben echt niet zo´n zeikerd die bij elk wisse-wasje naar de politie loopt, maar als er echt gevaarlijke dingen gebeuren... tja, dan pis ik ze ook aan het been Lachen !

PS. ik ben moeder van twee kinderen en wil dat ook graag blijven!!!!
_________________
Ieder vogeltje zingt...... twiet twiet twiet !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-10-18 11:59 ]</font>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 12:15

Ik probeer ze ook te dwingen af te remmen door midden op de weg te gaan lopen maar helaas werkt dat niet altijd en je wilt je paard natuurlijk niet onnodig in gevaar brengen.

Maar wel goed dat je aangifte hebt gedaan, zulke mensen zou je toch!!! Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 14:42

Ik heb zo samen met iemand anders ook meegemaakt dat een vrachtwagen aangereden kwam en niet reageerde op mijn gebaren het tempo te minderen. Toen ging ik ook midden op de weg rijden en dat hielp toen heel goed. Ik heb allemaal het gevoel achteraf dat ik degene die met mij mee reed daarmee gered heb. DAt paard waar ze op zat was nu ook weer niet zo ervaren, ze zou geschrokken kunnen zijn als ik niet ingegrepen had. Ik had allemaal beelden voor mijn ogen dat het paard van schrik tegen de vrachtwagen zou zijn gesprongen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 14:46

Ik doe het ook altijd hoor, als ze hard rijden stap ik midden op de weg en gebaar dat ze moeten afremmen. Alleen sommige mensen worden heel pissig en gaan dan extra gas geven en half door de berm om er toch zo snel mogelijk langs te kunnen.

Iemand heeft zelfs een keer met zijn spiegel met paard aan gereden. Ik heb ook weleens gehad dat iemand stopte en mij begon uit te schelden dat ik een dierenbeul was dat ik mijn paard zo in gevaar bracht! Terwijl ik er toen naast liep en mijn paard liep naast de berm en IK in het midden van de weg!! Verward

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 15:19

Gelukkig dat het nog goed afliep. Je blijft in het verkeer onmensen houden, wat je er ok aan probeert te doen. Wel goed dat je er aangifte van heb gedaan, misschien helpt het voor de toekomst.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 16:30

Tja eikels hangen niet alleen aan de boom he?

Je vraagt je af waarom ze zulke dingen doen. hebben ze een hekel aan paarden? of vinden ze het wel lollig om een levensgevaarlijke situatie uit te lokken?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 17:03

Tja inderdaad heb je er eikels tussen zitten... niet te geloven.
Maar zoals Sterre al schreef ook ontzettend lieve.
Lag ik laatst aan het infuus in het ziekenhuis, voor de chemokuur, kwam er op die kamer ook een man voor de chemo liggen, samen met z'n vrouw.
Bleek het een boer te zijn die twee weilanden achter mijn ex-verzorgpaard woont. Zijn vrouw dacht mij al te herkennen!
Hij had vroeger paard gereden, was de broer van de oude ex-manege-eigenaar die daar nog woont, hij was de broer van Jan!!
En Jan heeft mij zowaar als kind leren rijden!!
Dus we hadden samen een heeeele gezellige chemo, bezig met allerlei namen/momenten van de vereniging vroeger ophalen enzo... schitterend.
Hij heet Theo, en tja, zijn chemo is niet om hem beter te maken eerlijk gezegd. Het kan alleen nog wat tijd rekken... wat ben ik dan een geluksvogel he?
Mocht ik hem weer zien, dan nodig ik hem uit om toch weer eens op de manege te komen.
Het is niet ver van zijn huis, en wie weet vindt hij het leuk om nog eens herinneringen op te halen...
Tja zulke boeren zijn er ook Lovers ...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 21:08

tjee dorine, wat een verhaal eigenlijk he. je kunt mensen op de raarste plaatsen terugzien en dingen van ze te weten komen die je anders nooit geweten zou hebben.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 21:48

Zulke lui zou ik het liefste ....... ehmmm.... nou ja, het liefste iets naars bezorgen!
Het is dus ook overal et zelfde lees ik wel.
Ik heb ook vaak het zelfde probleem, smalle weggetjes, diepe sloten en groooote trekkers!
Ik woon ook op zo'n plaats waar iedereen iedereen kent, dus de meeste boeren weten goed dat Berber als de dood voor trekkers is!
Maar er is er eentje...... Die geeft nergens om en denkt nergens bij na. Dat is ook nog eens een boer met zo'n mega-trekker, met mega-balenpers en mega-grote andere aanhangers.
Nou ja, als je al bang bent van een trekker.... Kun je nagaan!
Midden op de weg gaan rijden is dan geen optie Lips are sealed
Ik stap dus maar af in het geval dat ik niet meer uit kan wijken. Sta er dan naast, dan kan ik Berber gerust stellen en voorkom ik dat er grote ongelukken met ons gebeuren.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-01 23:00

Jeetje Dorine, het is in jou geval een beetje wrang om over "leuk" te spreken Scheve mond\ , misschien kan je eerder "byzonder" zeggen ! Gek hè, zulke dagen, die voor jou vast heel moeilijk zijn krijgen dan toch een * !
Hoop dat je je niet al te beroerd voelt na je Chemo, duim in ieder geval voor je hoor!!!!!
Groetjes, Sterre

@Jantine, hoe is het toch mogelijk hè, dat -zeker als mensen al bepaalde dingen van jou of je paard weten- er iedere keer weer types zijn, die je willens en wetens in gevaar brengen Verward