Ramp week.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Ramp week.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 21:49

Ik heb er echt een ramp-week opzitten; ben bijna blij dat het morgen weer maandag is........ Ach gut

Ik heb afgelopen week op een huis met twee paarden gepast, en zou lekker veel vrij zijn van mijn werk.
Krijg ik vrijdag als eerste te horen dat ik toch de hele week moet werken ivm priveproblemen van mijn collega; niet zo'n ramp maar toch jammer.

Ik zit een dag in dat oppashuis, krijg ik te horen dat op mijn eigen stal droes heerst; dus kon ik niet naar mijn eigen paard (ivm met de oppaspaarden).
Komt nog bij dat ik mijn shetlander had verkocht en dat die nu voorlopig niet weg mag ivm de droes....zucht.
Maar goed, zover ook nog te overleven. Scheve mond

Mijn oppas paard en pony mochten elke dag 5 uurtjes naar buiten van de eigenaresse; haal ik ze maandag uit de wei loopt de pony een beetje stijf; ik bang voor bevangenheid dus afgespoten en gestapt.
Maandagochtend haal ik haar uit de stal en niks aan de hand; hardstikke goed in stap en draf.....dus begon aan mezelf te twijffelen Verward .....toch maar de wei in maar voor de zekerheid maar twee uurtjes (echt niet dat ik wil dat ze wat overkomt als IK oppas Knipoog)
Dat ging toen allemaal goed.

Maandag had mijn vriendje een motor gekocht en opgehaald dus 's avonds kwamen er 3 vrienden kijken....staat haar vader (van de eigenaresse) op de stoep....(hoezo slechte timing Rolleyes ).
Die zal ook wel gedacht hebben "elke avond feestjes met allemaal bikers".

Nou toen een paard dagen zonder rampen.

Donderdag doe ik de afwas in de machine en zit op de bank en denk nog "wat maakt dat ding een herrie"....net of het water heel hard op de ijzeren onderkant klettert.....maar goed; de enne maakt nu meer herrie dan de andere dus het zal wel. Verward
Ik ga naar een kwartiertje nog kijken of de deur wel goed dicht zit en luister nog...nog steeds lopend water maar deur zit goed dicht en er komt ook geen water onder het keukenblok uit....dus ga weer gerustgesteld zitten.
Weer 10 minuten later besluit ik toch maar om hem open te trekken....zie ik het water wegstromen maar het geluid blijft; heb ik de kelder onder de vloer onder water gezet!
Heb ik weer! Is dat ding niet goed aangesloten ofzo! Kon wel huilen....ze kunnen vast niet lachen om een binnen-zwembad! Schijnheilig
Maar goed, had ze 's avonds gesproken aan de telefoon en haar reactie viel gelukkig heel erg mee.
Water was de volgende dag ook weer goed weggetrokken.

Dus ik haal vrijdagavond de paarden uit de wei (ze stonden er nog steeds maar 2 of 2,5 uurtjes erin); pony licht bevangen! Boos!
Gelukkig geen warme hoeven en ze liep wel, maar erg stram.
Dus ik de hele vrijdagavond en zaterdag aan het wandelen en afspuiten geweest.
Baalde echt flink dat ze de volgende dag terug zouden komen en zo'n pony zouden aantreffen!
Ik ook veel schoon stro uit de stal gehaald en de rest vermengd met vuil stro zodat ze niet te veel stro eet; dus ze zal er wel uitzien alsof ze de hele week geen borstel heeft gezien...... Scheve mond

Denk dat ik er voorlopig maar ver uit de buurt blijf en blij ben als ik maandag weer mag werken Verdrietig

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:35

Zeker een rampweek... Dat zijn de minder leuke dingen als je op iemand zijn huis en beesten past... En natuurlijk komen die dingen altijd alleen als die mensen er niet zijn!! Knipoog
Voor hun trouwens ook vervelend, pony ziek terwijl ze er niet zijn...

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 09:58

Ja, echt voor schut!
Baal er nog steeds stevig van..... Verdrietig

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:04

Nou het zit je niet mee zeg! Hopleijk zijn die mensen van je oppasadres een beetje soepel in de omgang (om het zo te zeggen).. Maar jij kan er weinig aan doen wat er allemaal is gebeurd!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:21

Jeetje... Vriendjes zijn?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:03

jeetje dat zat niet mee zeg dat zul je altijd net zien idd dat zulk soort dingen gebeuren. En wat waren de reacties toen ze terugkwam en hoe gaat het nu met de pony?

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 13:35

Lekker weekje, het zat je niet mee zeg ..
Maar ze begrijpen het toch wel ? Lachen

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 13:42

Wat een week zeg Scheve mond. Wel fijn dat je zo goed op de pony hebt gelet OK dan!. Voor hetzelfde had je er helemaal geen rekening in gehad en ze gewoon elke dag 5 uur buiten gehad Scheve mond. Ik denk dat ik als paardenbaasje best blij zou zijn met iemand die erg zorgvuldig met mn paard omgaat Lachen.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 15:38

Ze pakte het gelukkig heel goed op, maar maakt niet dat ik minder baal trouwens.
De pony is gevoelig voor bevangenheid en ik was er dus ook al extra allert op.....helaas niet kunnen voorkomen.
Het binnenzwembad was gelukkig aardig weggetrokken en de schade viel tot nu toe mee; even kijken nog wat de houtenvloer doet.