Update Ozep: Na DIEPE dalen…

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-01 07:58

Gisteren weer een L2 proefje gereden met Ozep,
De voorbereidingen waren knudde,
Ozep is de laatste paar weken enorm aan het puberen, liep hij voor 2 weken terug de hele proef travers, vorige week had hij een ander grapje bedacht.
De eerste proef heb ik aardig wat met hem te stellen gehad omdat hij in het aanspringen van de galop al bokkend wegspoot, ‘gelukkig’ werden hierdoor maar een paar onderdelen verpest want na een paar rondjes in volle galop had ik hem weer onder controle.
In de tweede proef kon ik zijn knoppie voor het achterwaarts niet meer vinden, ik dacht nog: “geen paniek, gewoon even opnieuw handen wijd, tikkie been en KOM OP!!! ACHTERRRRRWAAAARRRRTS….” Daar was meneertje het dus niet mee eens en hij stond dan ook gelijk op zijn achterste benen (letterlijk en figuurlijk dus….). Mijn vader vond het wel grappig: “Eindelijk eens wat anders dan die saaie proefjes!” Het publiek vond het schijnbaar wel eng, want ik kan me nog herinneren dat ik een aardig concertje van gillen op de achtergrond hoorde.
Als ik iets gemeen / gevaarlijk vind is het wel steigeren, dus toen ik zeker wist dat het gevaar van achteroverslaan voorbij was heb ik hem met mijn hand een * bats * voor zijn oren verkocht, helaas zat er toen helemaal geen stuur meer op…. Men… heb alle hoeken van de bak gezien! Daar kwam hij dus niet mee weg dus ik heb netjes die oefening opnieuw gereden, de punten vielen op zich nog mee, maar omdat ik de oefeningen opnieuw heb gereden kreeg ik dus strafpunten… Wel stond er in het hoekje van de protocol: “stiekem wel goed opgelost!”

Afgelopen week heb ik de dressuur maar even gelaten voor wat het was, heb een buitenritje gemaakt en vrijdag het ik samen met Prisca een springles genomen (dat ging wel meer dan toppie trouwens!!!) De overige dagen heb ik naast de weidegang elke dag gelongeerd.

Gisteren hem maar op hoop van zegen uit de wei geplukt, netjes beentjes gewassen en ingevlochten, Hup op de trailer en richting Wijk bij Duurstede.
Het losrijden heb ik beperkt tot een paar overgangetjes en voor de rest lekker aan de lange teugel stappen, alles liep mooi op tijd dus na een klein halfuurtje kon (na eerst even een voorlezer gecharterd te hebben…) ik de bak in, heb een lekker voorwaarts proefje neergezet en naar omstandigheden was hij braaf, had nog wel een heel aantal dingen die veel beter hadden gemoeten, maar ik had goede hoop op een winstpunt. Na 3 (!!!) uur wachten werden de protocollen uitgereikt (ik heb het nooit over prijsuitreiking, je weet maar nooit…). Ik hoor Peter (daar had ik vrijdag springles van gehad) nog zeggen: “Jij hebt achter in de 160 gereden”, “No way” zei ik, ik hoopte op een ‘on-echt’ winstpuntje (een winstpunt die verdient is met punten onder de 160, hè Janna?).
Na een eervolle vermelding was de 2e plaats goed voor 158 punten en ik was 1e met 170, 2 proef was de 2e plaats goed voor 159 punten en had ik er 173….
Ben er nog stil van!……

In totaal 4 winstpunten dus en aangezien ik er al eentje had kunnen we het dressuurhoedje na 7 maanden eindelijk weer uit de kast plukken!!!
Party!!


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-01 08:07

wat raar dat er geen datum bij staat!
Hopelijk komt hij er nu wel bij...

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 08:23

Proficiat he!!! Party!! Party!!
Echt tof dat ie zo goed liep!

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 08:47

Echt goed, maarre al een hoedje als je M rijdt? Dat 'hoort' toch pas echt in het Z???
Misschein wil Ozep wel springpaard worden Haha! .

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 08:58

He dat hoedje pas in het Z hoor Party!! . Maar gefeliciteerd met je punten Party!!.

Ozep was errug braaf tijdens het springen daar mocht Leys wel ff een voorbeeld aan nemen. Die had weer zoveel zin dat hij zijn hele rug vasthield. Ach je we komen we wel weer doorheen Lovers.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 09:12

Hee Sjuimpje!!! Gefeliciteerd meis! Hartstikke goed! Grappig zeg, die jury "stiekum wel goed opgelost" haha. Lastig hoor, als 'ie zo'n draak is op concours..... Maar nu lekker M! Wow, ga lekker zo door! Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 09:41

hee proficiat met je punten
wat een draakje Extreme duivel dat hij zo doet op wedstrijden

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 10:13

Ik had je gisteren al 'gesproken', maar nogmaals gefeliciteerd!! Party!!

Echt goed, nu op naar de M en daar vlieg je ook zo doorheen! Nu moet je alle wedstrijden waarvoor je staat ingeschreven zeker bellen om je klasse te veranderen?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 10:35

Gefeliciteerd, echt supertof!! Zo zie je maar weer dat je niet alles met hard trainen op kan lossen. Soms doet een tijdje rust met recht wonderen!

Navragen is beter dan afvragen.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 11:02

s
Laatst bijgewerkt door janna op 08-04-22 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 18:08

Wat goed!! Gefeliciteerd!!! Party!! Party!! Party!!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 18:15

Wat goed hé! Gefeliciteerd! Ik kan niet wachten op 16 december *KWIJLEN* Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 19:23

netjes gedaan hoor!yja soms zijn jonge paarden gewoon wat wisselvallig he,de ene week doen ze het perfect en de andere helemaal knudde.doorgaan zo he?gaat goed!

soms is het beter om te zwijgen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-01 07:19

Ik kan nu niet meer wachten met mijn hoedje hoor!
En in het M rijdt vrijwel iedereen met hoedje, vind van mijzelf dat ik me al heel goed heb ingehouden!!!

Ennuh Mytens, Ozep en ik gaan 'gewoon' voor dubbel Z *LOL* Haha! *LOL*

Eigenlijk had ik deze week nog in Bunschoten een L proef, maar ik heb gister even het secretariaat gebeld dat als er ander liefhebbers voor een proef waren dat ze die dan maar even moesten bellen.
Ook zo onzin om nog L te gaan rijden terwijl je je punten al binnen hebt, kan je je geld net zo goed in de sloot gooien...
Volgende week gaan we naar Leusden om voor het eerst M te rijden.

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 07:41

Gefeliciteerd, ik heb even bij je profiel gekeken wie Ozep was, ,mooi paard zeg. Daar kom je nog wel verder mee als M. Vlgs mij is draf zijn sterkste punt of niet? Trouwens als ik al die dieren zie, word ik wel een beetje jaloers. Je woont lekker buitenaf zo te zien. Succes verder.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-01 07:46

Nou,
eerlijk gezegd heeft hij een nòg fijnere galoppade en eigenlijk ook een superstap.....

Eigenlijk heb ik nog nooit zo'n fijn paard gehad, sterker nog; nog nooit zo'n fijn dier gereden...

Lovers

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 09:26

Ik train liever ook thuis wat langer door dan een klasse helemaal uit te rijden, kost toch ook allemaal weer geld enzo! Alleen de L heb ik bijna uitgereden (maar toen vond ik het zo'n kick om al die prijzen binnen te slepen, nu heb ik dat niet meer zo), maar verder ben ik gewoon doorgegaan als ik alle punten had en als mijn paard er aan toe was om door te gaan.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 10:14

Goed gedaan!! Op naar de Z


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: reina, Tinkermuts en 152 bezoekers