zo moet je je paard verkopen,en zo..........

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

zo moet je je paard verkopen,en zo..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 16:56

met heel veel moeite ,heb ik al een tijdje geleden moeten besluiten Mexx te moeten verkopen!! Verdrietig
omdat ik niet meer mag rijden,van de dokters.

mijn bijrijder,(moeder en dochter,reden er nog maar 3 weken op)wilden hem kopen,maar toen liep zij ineens kreupel!!! Verward dus zij hebben er vanaf gezien,en heb sindsdien nooit meer iets van hun gehoord !

aan het zere been,ontdekten we behoorlijke rotstraal,dus dat hebben we goed behandeld,en ze knapte zienderogen op!

dus toen op het gemakje weer gaan trainen(longeren),en na een week ofzo,liep ze aan de longe ,van de ene op de andere moment ineens stokkreupel!!!?? Huilen

dus d.a geweest,voet verdoofd,en toen liep ze weer lekker,dus het zit duidelijk in de voet!!!!!!!

gisteren rontgenfoto's wezen maken!
en......... Verdrietig Huilen Verdrietig Huilen Verdrietig

ze heeft een scheurtje in haar straalbeen!! Verdrietig Huilen Verdrietig Huilen
nu moet ze op speciaal beslag,en c.a. 5 maanden rust!!! Bloos!

ik weet niet meer wat ik moet doen!
ik heb gewoon de tijd/financien,en de emotionele kracht niet om haar 5 maanden op rust te zetten,en dan weer haar conditie opbouwen en haar verkopen!!!!!!!!!!!

nu is er mischien iemand die wel eens bij ons op stal komt,en die heeft een hele kudde in een natuurgebied lopen,en daar zou ik haar kunnen inscharen,ook wil de stalhouder haar mischien wel overnemen(voor slachtprijs)en haar dan laten dekken,zodat ze die 5 maanden nog een 'functie" heeft,en haar dan verkopen!

of ik moet iemand vinden die haar voor slachtwaarde van mij koopt,en de gok waagt,en haar de kans biedt om die 5 maanden rust te geven,en daarna er een heel leuk recreatiepaard er aan over houd voor weinig geld!

heeft iemand nog wijze raad???????

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:03

maar 5 maanden in een natuurgebied geneest het straalbeen daar wel van dan?

Ik vraag me af of er iemand is die een paard wil kopen ookal is het voor de slachtprijs met een scheur in het straalbeen daar gaan toch veeartskosten inzitten etc.

Ik hoop dat je een oplossing kunt vinden maar ik vrees dat als je haar niet zelf houd die 5 maanden er niet snel iemand zal zijn die dat wel doet..

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 17:05

Nimber schreef:
maar 5 maanden in een natuurgebied geneest het straalbeen daar wel van dan?



volgens de d.a was dit een goed alternatief voor 5 maanden stalrust!

tja, ik weet het ook niet meer!
desnoods geef ik haar nog weg aan een bekende,ik denk dat d.a kosten verder wel meevallen,het is alleen speciaal beslag ;"voetpad" en over 5 maanden dan weer een rontgenfoto!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:10

je zegt zelf al de tijd/financien, en de emotionele kracht niet te hebben. Dan zijn optie natuurweide en functie als fokmerrie ook niet rendabel voor je. Dan blijft over; in de handel en er nooit meer wat van horen.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 17:31

de functie als fokmerrie is ook niet voor mij bedoeld!
de staleigenaar wil ,haar dan van mij kopen(voor slachtprijs) en dan er zelf een veulen van fokken,of tegen die tijd drachtig te verkopen!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:35

wat een pech allemaal.maar ik zou er niet dan als fokmerrie gebruiken en dan verkopen in een natuurweiden is het volges mij ook niet echt goed .dus in de handel ...

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:28

Hoofpad is enorm duur! Een tube kost zo'n 45 euro, en bij een beetje groot paard heb je snel 2 tubes nodig.
Heel veel sterkte, de keuze die je nu moet gaan maken is niet echt makkelijk.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:35

Nee dit is idd een rotkeuze. Maar neem wel een keuze waar je 100% achter staat en vrede mee kan hebben!!
Neem niet nu een beslissing waar je over een jaar spijt van hebt..... want dat betekent je hele leven spijt..

Is er niet iemand die haar voor die 5 maanden goedkoop onder kan brengen? Misschien alleen weidegang .....
Misschien iemand die zo nu en dan een borstel over haar heen haalt...

Dan kan je zelf over 5 maanden nog kijken wat je wil Knipoog

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:39

Weet niet of het wel handig is om er door dracht extra
gewicht op te laten komen. Het is in ieder geval geen stalrust
want dan mag ze helemaal niks doen maar rust met dus wel bewegen lijkt me beter dan het extra gewicht van een veulen erbij. Moeilijk hoor, je wordt zo wel voor het blok gezet. Heb je de financien om haar op een weiland te laten? En dan als het hersteld is haar te verkopen? Misschien kan je haar bij een soort opfok laten lopen om jonge dieren op te voeden?

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:14

Ik heb dus 9 weken geleden een paard gekocht met dezelfde klachten, alleen heeft zij 2 slechte straalbenen. Volgens mijn DA kan ze niet meer voor de sport gebruikt worden, want dat blijft een zwakke plek.
Ik heb de keuze gemaakt haar terug te brengen naar de verkoper. Wat zij ermee gaat doe is nog onzeker, ze gaat er denk ik niet meer mee fokken omdat ze bang is dat ze een veulen trekt wat ook slechte straalbenen heeft, misschien doet ze haar ook de handel in, met een zenuwsnede ofzo, ( wat ik dus absoluut niet normaal vindt, en wat nog strafbaar is ook ! ) Ik denk dat je eerlijk moet zijn tegenover het paard, de handel is alles behalve eerlijk en fokken is ook een zware belasting voor het paard.
Misschien kun je haar als gezelschapspaard verkopen ? En anders lijkt de slacht me nog het meest eerlijk tegenover haar, ze heeft er niets aan om als een kreupel paard te moeten leven, ze zal er ook last van hebben.

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:20

Zo'n beslissing nemen is niet leuk. Je zegt dat je het emotioneel en financieel niet kan dragen. Over het financiele gedeelte kan ik mij nog iets voorstellen. Ik kan mij ook voorstellen dat je je afvraagt of het voor het paard wel rendabel is te blijven leven, wat heeft ze voor toekomst. Kan ze niet goedkoop bij een boer in het weiland staan?
Je moet het niet verkeerd opvatten, maar ik vind PERSOONLIJK dat je aan je paard verplicht bent in een dergelijke situatie om zorg voor haar te dragen. Niet je hoofd te laten hangen en de makkelijkste weg te kiezen, daar ga je spijt van krijgen. Ik kan mij voorstellen dat het financieel erg moeilijk is, maar je hebt wel ooit een paard gekocht. Met welke gedachte dan?
Dat je nu niet mag rijden is vreselijk, zeker voor jezelf.
Ik kan je geen advies geven, maar PERSOONLIJK zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen mijn paard op deze wijze weg te doen. Klinkt misschien erg Penny-achtig, maar dit is mijn mening. Misschien dat iemand anders mijn mening met goede beargumentatie kan veranderen hoor. Ik zit natuurlijk niet in jouw situatie en ik weet niet wat ik zou doen. Ik kan ook niet in je portemonee kijken, wens je veel sterkte met je beslissing.

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:27

het is altijd zo moeilijk in te schatten of een paard pijn heeft in zo'n situatie. Vaak blijven ze nog gewoon rennen en gek doen, maar door het ontlasten van haar been, en de kreupelheid geeft ze toch aan dat er iets mis is, en dat ze er last van heeft.
Het is echt moeilijk , en als ik zelf het geld had, had ik mijn merrie misschien ook erbij gehouden, maar ook ik had die optie niet.

Heel veel sterkte, en laat je gevoel spreken, waarschijnlijk zal je verstand het wel met je gevoel eens zijn, want alleen jij kan oordelen over je eigen paard.

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 09:28

Willekes schreef:
Zo'n beslissing nemen is niet leuk. Je zegt dat je het emotioneel en financieel niet kan dragen. Over het financiele gedeelte kan ik mij nog iets voorstellen. Ik kan mij ook voorstellen dat je je afvraagt of het voor het paard wel rendabel is te blijven leven, wat heeft ze voor toekomst. Kan ze niet goedkoop bij een boer in het weiland staan?
Je moet het niet verkeerd opvatten, maar ik vind PERSOONLIJK dat je aan je paard verplicht bent in een dergelijke situatie om zorg voor haar te dragen. Niet je hoofd te laten hangen en de makkelijkste weg te kiezen, daar ga je spijt van krijgen. Ik kan mij voorstellen dat het financieel erg moeilijk is, maar je hebt wel ooit een paard gekocht. Met welke gedachte dan?
Dat je nu niet mag rijden is vreselijk, zeker voor jezelf.
Ik kan je geen advies geven, maar PERSOONLIJK zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen mijn paard op deze wijze weg te doen. Klinkt misschien erg Penny-achtig, maar dit is mijn mening. Misschien dat iemand anders mijn mening met goede beargumentatie kan veranderen hoor. Ik zit natuurlijk niet in jouw situatie en ik weet niet wat ik zou doen. Ik kan ook niet in je portemonee kijken, wens je veel sterkte met je beslissing.


ik begrijp jou kijk op de zaak wel !
maar ik hou haar nu al 6 maanden,zo van:"eerst een goed plekje voor mexx vinden ,en dan ga ik zelf eens verder kijken,voor mogelijkheden wat herstel,of verbetering voor mijn kwaal.
eerst moet je zelf zo ver zijn,dat je emotioneel zover bent,dat je haar Kunt verkopen,en dan dit!

de slacht is voor mij ,geen optie,omdat ze geen hoefkatrol ofzo heeft,de d.a vond de rest er super uitzien op de foto,allemaal 1tjes,en enkele 2tjes!

alleen een scheurtje in haar straalbeen,dus na 5 maanden rust,moet ze gewoon weer 100% kunnen zijn!!

een half jaar het natuurreservaat in,is voor Mexx wel een goede optie denk ik,maar dan geef ik haar nog liever weg,aan iemand,die er dan daarna nog een leuk paard aan over houd!
ik kan het gewoon niet meer opbrengen !!
en niet omdat het een beetje tegenzit!
ik kan niet langer dan een ½ uurtje op een stoel zitten,niet fietsen,met mijn kleine zoontje!
niet paardrijden,al zo'n 7 maanden al niet meer!!
en nu het zeker is,dat er echt het een en het ander beschadigd is,in mijn staartbeentje/stuitje,moetik toch eindelijk aan mijzelf gaan denken,proberen met chiropractie o.i.d. er nog proberen zoveel mogelijk pijnvrij te worden,anders gaan ze nog een poging wagen mijn zenuwen daar uit te schakelen!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:32

nou dat lijkt me een mooie keuze die je gemaakt hebt, iemand zoeken die voor d'r wil zorgen.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 09:43

ja,de makkelijkste weg zou zijn ,naar de slager.dan krijg ik er toch nog geld voor,en ben ik er vanaf!!

maar dat heeft Mexx echt niet verdient!
het is een waanzinnig leuk recreatiepaard,waar iemand nog heel vel plezier van zou kunnen hebben!

maar ja.......

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:57

als de da zegt dat het paard strak nog gewoon te rijden is, dan denk ik dat Mexx die kans zeker zal moeten krijgen.

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 10:05

Zou hem 5 maanden in het natuurgebeid zetten. Jij hebt dan de rust en tijd om bij te komen. Het wordt nu zomer dus dat is ideaal. Tegen de tijd dat die eruit mag kan je kijken hoe die is en dan een beslissing nemen. Een kreupel paard verkopen of weggeven is gewoon moeilijk en 5 maanden vrij geven is nog wel te doen. Ik weet niet wat de kosten daarvan zijn?

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 10:11

misschien kan je ergens heel goed koop staan
voor 5 maanden zodat het voor jou finanieel beter haalbaar is
het is erg lastig om een goed tehuis te vinden voor zo'n paardje
omdat mensen denken dat ze er veel geld aan uit moeten geven

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 10:30

Ik weet ook nog wel een enorm natuurgebied, kost je 50 euro per maand. Is natuurlijk wel hartstikke lekker voor de zomer. Als je meer info wilt, kun je me PBen.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 11:38

bedankt Quellian,ik hou het ff in m'n achterhoofd!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Ir111

Berichten: 11931
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 11:52

Prisca schreef:
Zou hem 5 maanden in het natuurgebeid zetten. Jij hebt dan de rust en tijd om bij te komen. Het wordt nu zomer dus dat is ideaal. Tegen de tijd dat die eruit mag kan je kijken hoe die is en dan een beslissing nemen. Een kreupel paard verkopen of weggeven is gewoon moeilijk en 5 maanden vrij geven is nog wel te doen. Ik weet niet wat de kosten daarvan zijn?


Lijkt mij eerlijk gezegd ook de meest realistische optie. Kan me voorstellen dat je hem niet naar de slager wilt brengen. Ik krijg de indruk dat je hem niet graag naar het natuurreservaat wil brengen, of begrijp ik dat verkeerd? Ik denk dat Mexx het fantastisch vindt daar, lekker buiten en de hele dag met je paardenvrienden rondhangen. Dat wil toch ieder paard? Haha! Als hij dan na 5 maanden opgeknapt is kun je hem verkopen. Ik denk niet dat er iemand is die een paard gaat kopen of wil hebben wat eerst 5 maanden op rust moet terwijl er nog duizenden andere paarden beschikbaar zijn waar je zo mee weg kan rijden.

Ik wens je heel veel suk6 en sterkte toe!

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 16:05

Pyra schreef:
Ik heb dus 9 weken geleden een paard gekocht met dezelfde klachten, alleen heeft zij 2 slechte straalbenen. Volgens mijn DA kan ze niet meer voor de sport gebruikt worden, want dat blijft een zwakke plek.
Ik heb de keuze gemaakt haar terug te brengen naar de verkoper. Wat zij ermee gaat doe is nog onzeker, ze gaat er denk ik niet meer mee fokken omdat ze bang is dat ze een veulen trekt wat ook slechte straalbenen heeft, misschien doet ze haar ook de handel in, met een zenuwsnede ofzo, ( wat ik dus absoluut niet normaal vindt, en wat nog strafbaar is ook ! ) Ik denk dat je eerlijk moet zijn tegenover het paard, de handel is alles behalve eerlijk en fokken is ook een zware belasting voor het paard.
Misschien kun je haar als gezelschapspaard verkopen ? En anders lijkt de slacht me nog het meest eerlijk tegenover haar, ze heeft er niets aan om als een kreupel paard te moeten leven, ze zal er ook last van hebben.



ze heeft dus verder goede voeten,de d.a zag verder zo goed als niets aan de straal,etc!!
gewoon domme pech!!zoals jij je voet kan breken!!

gewoon een scheurtje/klein breukje in haar straalbeen

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Annienke, carola, Dark7, Karintich, laura22, Mizora, nick_en_ik, Nicollevs, rider, rover_, sevenofnine, sterregoud en 8 bezoekers