veulen naar opfok gebracht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 23:08

hallo allemaal
ik heb vandaag mijn veulen naar de opfok gebracht
wat een gebeurtenis zeg
zielig eigenlijk als je denkt dat ie gewoon bij zijn moeder weg word gehaald
ik had eerst de dierenarts gebeld om te vragen of ik hem kon sederen nou dat kon en heb ik dus ook gedaan voordat er ongelukken zouden komen
nou eenmaal op het opfok adres aangekomen sprong hij bijna de stal uit dus moest ie maar meteen in het land
nou zo gezegd zo gedaan
je wil het niet weten binnen 2 minuten had ie de boel gemold hij was gewoon door het schriklint heen gegaan hij nam gewoon alles mee
ik schaamde me dood maar ja dat hoefde niet want hij was niet de eerste vertelde de vrouw van de opfok
nou ja later ging alles goed en ik ben zelfs vanavond opgebeld dat het goed met hem gaat dat hij gezellig samen staat met een ander hengstveulen ik ben zo opgelucht
hij staat ook zo vertrouwd de mensen zijn zo goed voor hem
nou ja dit was mijn verhaal
groetjes


Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 08:50

Hoi!

Fijn dat het toch uiteindelijk goed is gegaan! Waar heb je je hengstje naar toe gebracht?

Mijn veulentje gaat precies vandaag over twee weken en ik zie er nu al tegen op. Verdrietig Het voelt gewoon alsof 'tie echt weggaat. En dat is natuurlijk niet zo maar waar hij naartoe gaat is niet echt om de hoek. En ik weet zeker dat Munji het onwijs gaaf vindt om samen met andere veulentjes te kunnen spelen! Lachen

Nog een vraagje: wat is sederen?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 12:32

Ik heb dus mijn veulentje ook net gespeend, maar dat ging allemaal heel rustig en kalm. Ze was het ook al gewend om alleen te zijn, dus dat scheelde.
Ze heeft een week in de box gestaan en dartelt nu fijn met vriendinnetje inde wei!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-01 12:17

hoi
ik heb mijn veulen naar een particulier iemand gebracht in nederhorst den berg
echt perfect hij staat met nog 1 veulen en 2 jaarlingen
ik mag altijd langskomen en hoef niet te bellen
ja verder is een hengst veulen moeilijker met alleen blijven enz dan een merrie veulen
de box van mijn veulen was verhoogd naar 2 meter omdat hij er anders overheen sprong
nou veel succes er mee
groetjes

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 16:32

Ik denk niet dat het wat te maken heeft of je een hengstje afspeent of een merrietje hoor.
Dat hangt van het karakter van je veulen af. De mijne is toevallig heeeeeel erg braaf en cool in het hoofdje.
Daarbij komt dat ik ook heel regelmatig twee uren weg was met de merrie, dus ze is er goed aan gewent om alleen te zijn. Dat scheelt over het algemeen ook heel erg erg.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 bezoekers