Wat is haar toekomst?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss_Monet

Berichten: 1280
Geregistreerd: 02-10-04

Wat is haar toekomst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 23:17

Nou ik ben weer voor de derde keer naar les geweest vanavond, maar ze liep WEER kreupel. Nouja ik zou alles wel even vertellen;

In april begin dit jaar werd Sas kreupel, bleek een zware peesblessure te zijn. Nou, zal minimaal 1 maand rust zijn, 2 x per dag 15-20 min. stappen op het harde en daarna koelen + een duur medicijn erop smeren. Vijf maanden later ging ik weer met haar springen, even denken begin oktober. Ik ben zelfs nog een keer 2e geworden bij de 2e keer L springen. Het ging helemaal super, maar toen werd ze opnieuw kreupel begin november.
Heel vervelend, we zijn toen bij de paardenkliniek in Zeddam geweest, bij Gert-jan ter Heide. Ze had wat in de kogel, daar heeft ze 2 dure spuiten voor gekregen. Het ging beter, ze liep niet kreupel meer dus toen ben ik weer voorzichtig begonnen met stappen, draven en sinds kort galop en weer naar les.
Maar vanavond, weer de derde les, was het weer mis. Ze liep niet goed. Dus even aan de lange teugel gestapt, daarna weer gedraafd aan de lange teugel maar ze bleef kreupelen, wel minder. Ik ben gestopt met de les en bandages afgedaan en afgezadeld enz. 10 Minuten later hebben we aan het been gevoeld, of ie warm was. Ik voelde iig wel wat warmer dan het andere been...
Mijn moeder wil naar een man bellen, die aan manueel therapie doet. Misschien kan die haar helpen..

Maar wat mij nou stokt.. zal ze, zoals wij graag willen, bij een jongetje/meisje van 8/9 jaar onderkomen, als beginnerspony'tje, of als een fokmerrie? [ik weet al waar ik 'r dan wil hebben whaha]

Ik moest dit gewoon even van me afschrijven. 'T klinkt misschien niet zo erg maar stel dat ze niet meer kan genezen ofzo, weet jij veel. Want dit is de derde keer al!


Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:22

Jeetje meis! Wat een verhaal! Sterkte en succes ermee!

Allejandro
Berichten: 18539
Geregistreerd: 21-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:28

Sja, wat is haar toekomst. Je zegt het zelf al maar je moet er achterkomen. Als ze als rijpaard niet geschikt is en fokpaard wel, waarom dan niet?
Of een recreatiepaardje. !

Chessiej

Berichten: 1705
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:03

Jeetje, nou wens je alvast veel sterkte
Mijn pony is ook 2 keer kreupel geweest, 1 keer aan ze voorbeen, toen was die 2 maanden beter toen geschopt tegen ze achterbeen, ben nu al een jaar bezig!
7 keer kliniek geweest.. dus ja weet wel hoe je je voelt!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:12

Maar is er voor je weer met haar begon niet opnieuw een foto gemaakt dan? Eén maand rust voor een zware peesblessure is erg weinig. Meestal moet je voor dat soort blessures een jaar uittrekken.

Maaiikii

Berichten: 4474
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: IJsselstein

Re: Wat is haar toekomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:20

Jeetje dat is niet fijn dat ze steeds kreupel is, heel veel sterkte!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:54

Zware peesblessure en na 5 maanden weer springen in het L??. Zet bij mij al vraagtekens. Meeste zijn na een jaar nog niet aan het springen.

Al met al met maakt het niet leuker op. Helaas lopen veel mensen rond met een paard/ponyt die eigenlijk te weinig of niets meer kan. Toch blijven ze geld kosten en blijft het misschien moeilijk. Maar als het dier pijn heeft moet je een beslissing in belang van het dier en niet jezelf.

Flore
Berichten: 3580
Geregistreerd: 20-09-05

Re: Wat is haar toekomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:08

De toekomst? Ja ik heb het ook meegemaakt. November 2002 werd bij mijn paard een zware peesblessure geconstateerd. Ik heb een half jaar met haar gestapt en daarna heeft ze nog 4 maanden op de wei gestaan. Toen weer rustig begonnen met rijden maar na een paar keer was ze weer kreupel. Weer goed laten genezen en nu is ze recreatiepaard. Ik rij haar 1 of 2 keer per week gewoon een rustig buitenritje. Ze heeft nu nauwelijks last ervan. Heel af en toe is ze wel eens kreupel maar dan rij ik gewoon niet totdat het weer over is. Succes ermee!

Magnummm

Berichten: 6830
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:14

Idd.
Is 5 maanden niet weer wat snel om te gaan springen met een paard dat net een zware blessure heeft gehad?!
IIG heel veel sterkte.

Miss_Monet

Berichten: 1280
Geregistreerd: 02-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 19:40

Nou, misschien heb ik overdreven. Iig was ze weer in topvorm, en we deden het nog heel erg voorzichtig. De blessure bleek erger te zijn dan wij van de dierenarts hoorden(gewone veearts). Maar iig, als het echt zo ontzettend erg was dan hadden we nog niet kunnen beginnen. Maar dat heeft niks met de 2e blessure te maken, dus daar maken we ons niet druk meer om.
Bedankt voor de superfijne reacties!