Alleen gereden met Brenda! BIJNA goed!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Alleen gereden met Brenda! BIJNA goed!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 22:49

Ja ik heb vandaag (voor de 2e keer) alleen buiten gereden! We zijn wel een uur weg geweest en het ging heel goed. Ik ben op een buitenrit alleen nogal heel erg onzeker. In een groep helemaal niets aan de hand maar alleen dat durfde ik niet. Maar nu heb ik lekker gereden! Bijna alleen gestapt maar ook wel even bergje op gegaloppeerd.

Alles ging goed totdat ik echt BIJNA terug was (nog 10 tot 5 meter tot het hek waar ik in moest) toen stond er aan de overkant een (waarschijnlijk hengstje) shetlander die beetje aan het rondhuppelen was. Toen Brenda die zag gingen haar oortjes naar voren en hoofd omhoog. Ook gaat ze dan vreemd lopen beetje opdringerig nog net geen dribbel. Ik probeerde haar haar aandacht bij mij te houden en toen ik het pad in kon sturen was het metteen over (toen zag ze het neit meer)
Nou dat vond ik niet leuk! Weer vertrouwen kwijt wat met deze rit goed was gegroeid Boos!
Ze is een tijd geleden een keer ophol geslagen van een schaap (was niet heel erg maar wel over een asfalt weggetje maar maar 20-30 meter ofzo) en toen deed ze ook precies zo van te voren. Oren ernaartoe veel kijken en hoofd hoog en dan zo opdringerig lopen.

Blegh! Waarom moet dit (en echt op 5-10 meter van dat pad!) nou gebeuren Boos! (ookal is er nu niets gebeurd behalve dat vage lopen)
Verder was ze wel heel lief! Lovers Van eenden schrikt ze alleen nog maar echt wanneer ik me ook zelf doodschrik als ze opvliegen en we konden ook bijna langs een tractor rijden.
Ik durf alleen nog niet verder Goirle in dan alleen de rand.

Tis wat met mij...............

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 08:20

Gewoon heel trots zijn op wat je nu al hebt bereikt!!
Verder gewoon de volgende keer weer vol vertrouwen met haar gaan rijden en niet van elke mug een olifant maken.
Het is toch niet erg als ze zichzelf even wat groter maakt, maar verder gewoon bij je blijft. Ik noem dat alert en gewoon super braaf.

Gewoon volgende keer weer vol overgave op buitenrit. Des te vaker je alleen gaat, des te beter gaat het!!

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 08:40

Goed van je fleur !!
Alleen die laatste 5/10 meter vergeten !! Gewoon niet meer aan denken..
Alleen kunnen wij voorlopig nog niet gaan rijden. Teatske gaat weg vanwege haar benen en kan een tijdje duren voor ze een nieuwe hebben

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

barbara8aug
Berichten: 404
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:29

Ik vind het juist hele hgoed dta je zo ver bent gekomen ookal was brenda bij die shet even verevelend, daar moet je gewoon doorheen bijten en door rijden en veel tegen haar praten.
en zoals de andere zeggen, vergeet die laatste meters en de volgende keer gewoon weer Lachen

SHIVA IS MIJN STOERE MAFLINGER Lachen

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:48

Goed van je dat je het toch hebt gedaan! Dat vind ik echt heel knap van je! OK dan!
Neem gewoon af en toe nog iemand mee en dan ook kleine stukjes alleen gaan. Dan went Brenda ook aan alles en weet jij ook beter hoe jij haar in de hand moet houden. En voor je het weet rijd je overal naar toe met haar.

Veel succes nog verder! En laat ons weten hoe het verder gaat! OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Axel_Valerie, Facebook, kascar en 104 bezoekers